2022-01-10, 10:53
Medlem
Har bekanta inte långt ifrån brottsplats
Skadeläge på BO/läraren?
Är det knivstickning det handlar om eller kanske det lindrigare knivskärning ?
Citera
2022-01-10, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kukulinskilli
Kan väl ta på mig att vara den som kommer med den uppenbara och mest troliga spekulationen då: högerbliven incel?

Säger sig själv. Kommer vara en Tommy eller Kalle som sitter för mycket på 8chan och nazi-larpar discords och inte har några vänner, som det brukar vara. Unga vita män som känner att de inte får någon uppmärksamhet och lever rövare för att få den. Ett patetiskt liv med förödande konsekvenser för offer.
Citera
2022-01-10, 11:13
Medlem
Bara avvakta vad som visas eller inte visas i media om man är så intresserad. Skitland hur fan kan det bli såhär.
Citera
2022-01-10, 11:15
Medlem
Jag gissar på att detta handlar om hedersmord eller försök till.

Minns en incident som skedde på österänggymnasiet i Kristanstad något år mellan år 2008-2011 då en kille kom till skolan tillsammans med sin pappa och högg en elev med kniv pga familjedrama.

Det skulle inte förvåna mig eftersom Kristanstad har blivit väldigt mångkulturellt de senaste åren.
Citera
2022-01-10, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larsvivalius1605
Bara avvakta vad som visas eller inte visas i media om man är så intresserad. Skitland hur fan kan det bli såhär.

Förvisso, men samtidigt existerar en sådan här tråd för att utbyta idéer och om möjligt i framtiden kunna ha en chans att undvika mer tragik och förlorade människoliv
Citera
Medlem
De skadade är en lärare i 55-årsåldern och en tonårspojke, även han under 18 år.

Läraren ska vara lindrigt skadad och pojken ska ha skadats allvarligt, enligt region Skåne.

https://www.expressen.se/kvallsposten/knivdad-pa-skola-en-person-skadad-/
Senast redigerad av Doiten 2022-01-10 kl. 11:21.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Varför har idioter helt slutat att försöka skylla allt sånt här på "raggare"? Det var länge sedan man såg det. Tidigare var det närmast obligatoriskt.

Om det nu var ett gymnasium så är väl alla över 15 & då kommer häktningspapperna att bli tillgängliga om ett par dagar.

Samtidigt måste det väl rent statistiskt finnas typ 10 Flashbackare som går på den skolan, så det kommer nog mer uppgifter under dagen.
Citera
2022-01-10, 11:24
Medlem
marshallnongratas avatar
Går förbi den skolan ganska ofta.
Ser mest ut som att det är skäggbarn som hänger utanför och äter fågelfrö.
Citera
2022-01-10, 11:27
Medlem
Först sade man att eleven var lindrigt skadad. Nu säger man att han är allvarligt skadad. Min teori är att gärnings "mannen" var ute efter eleven och att läraren försökte avstyra och fick också skador genom detta.

Märkligt att en sådan här händelse bara poppar upp nästan innan befolkningen har vaknat. Märkligt samhälle vi har fått.
Citera
2022-01-10, 11:32
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Levatillmax
Jag gissar på att detta handlar om hedersmord eller försök till.

Minns en incident som skedde på österänggymnasiet i Kristanstad något år mellan år 2008-2011 då en kille kom till skolan tillsammans med sin pappa och högg en elev med kniv pga familjedrama.

Det skulle inte förvåna mig eftersom Kristanstad har blivit väldigt mångkulturellt de senaste åren.

Att det enligt din uppgift var motivet för 10-15 år sedan innebär inte att det är motivet nu.

Ser inget direkt konkret som tyder på hedersrelaterat. Tvärtom brukar hedersrelaterat våld ske inom hemmets fyra väggar.

Men visst kan det vara kul att göra gissningar. Jag gissar att det kommer regna på midsommarafton.
Citera
2022-01-10, 11:33
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
De skadade är en lärare i 55-årsåldern och en tonårspojke, även han under 18 år.

Läraren ska vara lindrigt skadad och pojken ska ha skadats allvarligt, enligt region Skåne.

https://www.expressen.se/kvallsposten/knivdad-pa-skola-en-person-skadad-/
Lärare i Svenska som andraspråk?
Citera
2022-01-10, 11:33
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Enligt uppgifter från elever på skolan till SVT:s reporter på plats är de skadade en elev och lärare på skolan. Flera berättar också att gärningsmannen kommit in i klassrummet med en högtalare som spelade hög musik.

– Han ska har haft mask på sig och attackerat läraren, säger Dwayney Karlfeldt som går första året i gymnasiet.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/en-skadad-vid-knivdad-pa-skola-i-kristianstad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in