2022-01-08, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Eller af Ztolpskhott kanske? ;-)

Andra alternativ som jag har funderat på är Cromfelj eller Heliumhufvud.
Citera
2022-01-08, 15:56
Medlem
Finns några stycken man träffat på genom åren, Stholphe har jag träffat på med den stavningen var ett riktigt stolpskott.
Men det jag tycker är mest överraskande är folk som bytt namn och för att passa in i svenska samhället.
Jobbade med Hasse Andersson en gång i tiden, det roliga var att han var född Hassan A****** i Theheran och hade ett typiskt utseende men skaffat sig en ganska extreem dialekt. Kunde lura de flesta som inte hade träffat honom att han var en svensk bondtölp.
Citera
2022-01-08, 16:22
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Finns några stycken man träffat på genom åren, Stholphe har jag träffat på med den stavningen var ett riktigt stolpskott.
Men det jag tycker är mest överraskande är folk som bytt namn och för att passa in i svenska samhället.
Jobbade med Hasse Andersson en gång i tiden, det roliga var att han var född Hassan A****** i Theheran och hade ett typiskt utseende men skaffat sig en ganska extreem dialekt. Kunde lura de flesta som inte hade träffat honom att han var en svensk bondtölp.

Det är fan mäktigt ändå.

På tal om bytta namn stötte jag på en tjomme som gjort det motsatta av TS och bytte förnamn till Lucifer från något vanligt typ Anders eller Fredrik eller liknande.
Citera
2022-01-08, 16:34
Medlem
jugbandbluess avatar
det vetefan om jag inte tycker än mer illa om den gymnasiala humor som diskussioner om överklassnamn alltid ger upphov till och som exemplifieras i föregående inlägg. kan vara dött lopp mellan de tu.
Citera
2022-01-08, 17:29
Medlem
TompaOs avatar
Gunilla Af Stålphitta känner jag en som bytte namn till. Hon hade ett exceptionellt starkt bäcken.
Citera
2022-01-08, 17:47
Medlem
Slumlords avatar
Finns en tråd här på forumet om generallöjtnant Dennis Gyllensporre, som hette Öztürkmen i efternamn innan han började sin officerskarriär. Läser man den verkar han vara något av en arketyp för den typ av personer som den här tråden handlar om:

(FB) Generallöjtnant Dennis Gyllensporre (Öztürkmen)
Citera
2022-01-08, 18:47
Medlem
Det viktigaste för överklassare och överklass-wannabes är vare sig för- eller efternamn.
Det är smeknamnen som verkligen signalerar överklassfjant.

Torsten "Roy-Roy" Nilsson
Anders "Dippe" Lindkvist
Gunilla "Pradis" Fagerstedt
Annika "Snuttis" Dahlgren

Alla kan generera sitt eget med Öfverklassgeneratorn: http://ofverklassgeneratorn.se/
Citera
2022-01-08, 18:58
Medlem
avrogados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Något annat som är typiskt för dessa, är att de är omanliga, taniga kroppar, pratar som gaylords med fjollig röst. Varför är det så?
Ah, du har gått "generalisering fk, 20hp"

Det är väl praktiskt att kunna ändra sitt namn?
Citera
2022-01-08, 19:51
Medlem
Efebofilkustens avatar
af Andersson och von Bengtsson heter många på Östermalm. Men det fulaste jag hört måste vara nån som hade Gåslefverpastej som efternamn!!
Senast redigerad av Efebofilkusten 2022-01-08 kl. 19:58.
Citera
2022-01-08, 20:02
Medlem
kukflashs avatar
När folk identifierar sig själva som ett "lejon". Åhh kolla på mig, jag är som ett lejon. Vilken krigare jag är, ingen kan komma åt mig.

Typiskt trash, byter efternamn till lejonhjärta eller nåt annat töntigt.

Har även märkt att många tjejer byter namn från -son till -dotter. Typ Gunnarsdotter bara för att deras farsa heter Gunnar
Citera
2022-01-08, 20:27
Medlem
Pissarsyras avatar
Hade en kollega en gång som både var ett WT och högfärds-as samtidigt.

Hette något sånt fint hittepå som t.ex silfverswahn i efternamn, sen döpte hon barnen till riktiga strippar-namn som saphira och tiara.

Kräkte lite i munnen varje gång hon sa ungarnas namn.
Citera
2022-01-08, 20:45
Medlem
Aristaeuss avatar
Är inte detta ett starkt lysande fenomen hos mäklare också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in