2022-01-06, 23:06
Medlem
Bilen *XW535 är avställd den 3/1 2022.
Citera
2022-01-06, 23:39
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Allting är ju möjligt, men har barn i samma åldrar och vi har aldrig somnat i soffan allihop.. Vi föräldrar var för sig en stund, visst, men aldrig småbarn och föräldrar ihop. Och speciellt inte vid den tiden, då man nattar sina mindre barn bra mycket tidigare än att alla slocknar i soffan. Men visst, allt kan ske. Blir dock lite konstigt ändå, då jag som sagt sett källarfönster...rök stiger...källaren borde varit bästa platsen för överlevnad? Eller?

Tänker du lite längre kan källaren vara det definitivt sämsta stället att befinna sig vid 🤦‍♂️!!!
Om elden härjar i trappen upp och källarfönster sitter dessutom högt upp!
Därtill gaser av brandrök som inom en väldigt kort tids-sekvens gjorde personerna i källarvåningen medvetslösa!
(Vad sen du har för egna vanor när du umgås med dina barn tillför inte ett skit då detta inte tillför något överhuvudtaget)!
Citera
2022-01-06, 23:43
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blygauffe
Bilen *XW535 är avställd den 3/1 2022.

Något som du tycker är konstigt med det???
Bilen har väl ställts av pga att den är uppbrunnen och mest troligt är det just polisen som anmält den som ”avställd”!
Det var först dagarna före nyår polisen kunde gå in (gäller såklart även garaget).
Citera
2022-01-06, 23:58
Medlem
Maxipower1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickard12345
Jag har samma källa som jag skrivit ifrån hela tiden… ifrån fruns filippinska familj
Har dina filippinska vänner slutat prata?
Citera
2022-01-07, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Något som du tycker är konstigt med det???
Bilen har väl ställts av pga att den är uppbrunnen och mest troligt är det just polisen som anmält den som ”avställd”!

Det är nog mer troligt att det är den som sköter om dödsboet som ställt av bilen.
Citera
2022-01-07, 00:26
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxipower1

Ser inte bättre ut än att ”vännerna” blivit helt stumma 🤦!
Tragiskt när vissa människor inte har ett tillräckligt innehållsrikt liv utan måste försöka sig på att ”vara kompis med närstående”.
Allt för lite uppmärksamhet (om än anonymt).
Vi får väl hoppas på att denne person själv mår lite bättre efter den uppmärksamhet hen fått här i tråden 🙈….
Citera
2022-01-07, 00:29
Medlem
Maxipower1s avatar
Citat:
Tragiskt när vissa människor inte har ett tillräckligt innehållsrikt liv utan måste försöka sig på att ”vara kompis med närstående”.
Vi får väl hoppas på att denne person själv mår lite bättre efter den uppmärksamhet hen fått här i tråden 🙈….
Ja med tanke på hur mycket "smaskiska" detaljer som dom berätta att det helt plötsligt blev tyst. Märkligt kan jag tycka.
Citera
2022-01-07, 09:11
Avslutad
Citat:
Tänker du lite längre kan källaren vara det definitivt sämsta stället att befinna sig vid 🤦‍♂️!!!
Om elden härjar i trappen upp och källarfönster sitter dessutom högt upp!
Därtill gaser av brandrök som inom en väldigt kort tids-sekvens gjorde personerna i källarvåningen medvetslösa!
(Vad sen du har för egna vanor när du umgås med dina barn tillför inte ett skit då detta inte tillför något överhuvudtaget)!

Jag är inte helt säker på att ditt resonemang stämmer men kan så klart inte vara säker.
Brandgaser stiger och öppnas ett fönster i källaren dras luft in då elden förbrukar syre.
Jag är orolig för att dom satt tillsammans i relativ säkerhet och hade klarat sig om brandmännen fortsatt spola undervåningen med vatten.

Jag kan absolut ha fel men det är så jag spekulerar.
Citera
2022-01-07, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxipower1
Ja? De hade en gemensam grupp de skrev i Messenger. Men efter hyllningsposten på facebook så är det inte mycket mer som skrivs. De är klara på vad som hänt verkar det som. Jag har inget nytt att tillföra mot vad jag hört och skrivit redan här.
Citera
2022-01-07, 09:37
Medlem
Citat:
Har aldrig sagt jag är kompis med närstående. Men familj och vänner till mig är det. Jag är ledsen om det stör dig att människor faktiskt kan ha vänner. Om det har hjälpt några stycken härinne så är jag nöjd. Om det gör dig arg så bryr jag mig faktiskt inte.
Om jag skulle höra något nytt så kommer jag posta här.
Citera
2022-01-07, 09:40
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrikman
det finns en video där vi hör mamman och pappan samt eventuellt något av barnen sjunga med i en låt. Är nog enda klippet där man hör dem faktiskt. Alla TikTok videor är ju någon annans röst med. Man ser lite av andra delar av köket som man inte sett på tidigare videor. Jag delar med mig av videon för de som vill se mer av husets kök. Man ser diskmaskinen också.

https://delafil.se/75a4cf2f3f448113/dance_and_sing_along.mp4

Hur som helst oerhört tragiskt att de dog. Livet är bra skört. Inte alla som ens tänker på det.
Man får hoppas att de slapp plågas i alla fall.

Tack för videon, ju mera man ser av familjen levande nu, ju mera tragiskt det blir att veta att de försvann plötsligt, en oerhört sorg.
Citera
2022-01-07, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Allting är ju möjligt, men har barn i samma åldrar och vi har aldrig somnat i soffan allihop.. Vi föräldrar var för sig en stund, visst, men aldrig småbarn och föräldrar ihop. Och speciellt inte vid den tiden, då man nattar sina mindre barn bra mycket tidigare än att alla slocknar i soffan. Men visst, allt kan ske. Blir dock lite konstigt ändå, då jag som sagt sett källarfönster...rök stiger...källaren borde varit bästa platsen för överlevnad? Eller?
"Svensson-varning"...d v s alla behöver inte gå efter den s k svenska regelboken då det gäller t ex barn och familjevanor.
Uttalar mig utifrån erfarenhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in