Citat:
Ursprungligen postat av
diesel300
Ni som är snåla och lever så billigt som möjligt hur ser eran vardag ut? Hur mycket pengar räcker åt er för att överleva varje månad? Va använder du för att ta dig till jobbet? Va äter du för mat? Vilka utgifter har du och hur länge har du levt så?
Jag har en ganska dyr hyra, ca 8500, så det mesta av pengarna går tyvärr dit. Det är något som behöver förändras inom en snar framtid.
Varmt vatten ca 200/månad.
Avbetalning csn ca 1000/månad.
Mobil 149/månad
Elen har dubblats sedan oktober och låg på 1300 sist.
Bredband 299/månad
Träningskort 150/ månad efter friskvårdsbidrag.
Jag köper sällan kläder, däremot smink och hårvårdsprodukter för 400/månad ungefär.
Jag äter för ca 2800/månad. Sedan tillkommer en del hushållsproduker samt ibland sjukvård, mediciner och tandvård.
Jag går till jobbet (ca 6 km)
Har levt så i 2 år.
Jag äter ganska normal vardagssmat, mycket grönsaker och ofta asiatisk mat och handlar i asiatiska affärer också där det är billigare. Ibland handlar jag lite dyrare, men undviker att köpa rött kött för det mesta.
Jag har inte så dyra intressen utöver att göra långresor, men det är ju inte så enkelt just nu ändå. Jag lever så för att jag är sjukskriven på deltid och har därför en låg inkomst, så förhoppningsvis är det tillfälligt.