2022-01-06, 09:19
Medlem
Slettsnokens avatar
Dersom AEs telefon hadde blitt fjernet, ville man gått glipp av bevegelsessensor som var en viktig del av alibiplanen for å få det til å se ut som angrepet skjedde når TH satt på jobb.

At telefonen ikke ble fjernet, styrker helt klart mistanken om at hun ble drept før 0906.

I tillegg ble telefonen benyttet til å motta kodesignaler fra TH gjennom dagen til nøye utvalgte tidspunkter, som doble anrop.
Citera
2022-01-06, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
MB sa jo hun hørte TH i bakgrunnen mens hun snakket med AE
samtalen med teh er en kortversjon/sammendrag av samtalen med mb.
Citera
2022-01-06, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
TH har hevdet at han sov til 08:15 denne morgenen. Likevel mener han å vite at AE ikke var ute fra hun angivelig våknet noen minutter før 7, og til TH våknet 08:15. Skjønner ikke hvordan han kan vite det, hvis det er sant at han sov.

AE satt og søkte på iPaden, svarte ikke da tlf ringte 08:44 og ringte selv opp 08:45, la på etter en 11-minutters samtale med MB 08:56, og fortsatte da å søke på iPaden helt til TH dro.

Det går jo an å ettergå AEs angivelige søk på iPad også. Hva viser undersøkelsene. Snakker TH sant om hva som skjedde i S4 denne morgenen.

Politiet sier at TH skal ha "snakket usant om faktiske hendelser" forsvinningsdagen. Gjelder det de tidlige morgentimene også.

TH og AEH kan jo ha snakket med hverandre etter at han sto opp 08.15 så hun kan jo ha sagt at hun ikke har vært ute enda? Da kan han jo påstå det selv om han sov?

Lurer på når hun vanligvis gikk morgentur med valpen? Lenge å vente til over 08.56 hvis hun var oppe før 07?
Citera
2022-01-06, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av detektiv1
TH og AEH kan jo ha snakket med hverandre etter at han sto opp 08.15 så hun kan jo ha sagt at hun ikke har vært ute enda? Da kan han jo påstå det selv om han sov?

Lurer på når hun vanligvis gikk morgentur med valpen? Lenge å vente til over 08.56 hvis hun var oppe før 07?
Det er vanlig å slippe hunden ut når man står opp. Har liten tro på at hun centet til etter samtale med mb. Må være enkelt å finne ut hvilke rutiner hun hadde ved å sjekke tlf. Spor etter hunden ute må også være mulig å finne. Th kan selvsagt sluppet den ut en kort stund, men dette kan være et avvik. Snøfallet kan også si noe om tidspunktet men ikke så nøyaktig.
Citera
2022-01-06, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Det er vanlig å slippe hunden ut når man står opp. Har liten tro på at hun centet til etter samtale med mb. Må være enkelt å finne ut hvilke rutiner hun hadde ved å sjekke tlf. Spor etter hunden ute må også være mulig å finne. Th kan selvsagt sluppet den ut en kort stund, men dette kan være et avvik. Snøfallet kan også si noe om tidspunktet men ikke så nøyaktig.

Hundens avføring som ble funnet i 2. etasje kan være en indikasjon på at den ikke ble luftet den morgenen, noe som kan tyde på et nytt avvik fra rutinene. AEH ville nok neppe latt den være inne i så lang tid på morgenkvisten. Politiet har nok kartlagt hennes vanlige morgenrutiner.

Med ny hund var nok AEH nøye med å passe på den og sørge for at den fikk dekket sine behov.
Citera
2022-01-06, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Hundens avføring som ble funnet i 2. etasje kan være en indikasjon på at den ikke ble luftet den morgenen, noe som kan tyde på et nytt avvik fra rutinene. AEH ville nok neppe latt den være inne i så lang tid på morgenkvisten. Politiet har nok kartlagt hennes vanlige morgenrutiner.

Med ny hund var nok AEH nøye med å passe på den og sørge for at den fikk dekket sine behov.
Hvis hunden ikke ble sluppet ut på morgenen tyder det på at hun enten var død eller ble hindret ved tvang, mest sannsynlig drept. Avføring i 2. etg kan ha kommet mellom drapet og ths senere ankomst. Det er lenge mellom 7-8 tiden og 14.
Citera
2022-01-06, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rlk73
Hvis alt dette var gjort, havde det jo ikke lignet en kidnapning - som er hurtigt ind og hurtigt ud. Og hvad skulle kidnappere få ud af at ødelægge telefon og iPad… Hvis dette var gjort, havde politiet hurtigt kommet på sporet af, at det ikke var en reel kidnapning men noget helt andet de stod overfor.

AEs iPhone inngikk i forfalskningen av livsbevis og alibisamtaler. Men iPhonen hadde ikke trengt å ligge uskadet igjen i S4. Hadde det ikke vært for at deler av forfalskningen foregikk etter at TH dro hjemmefra.

Men det var umulig for TH å være to steder på en gang, både i S4 og ødelegge telefonen, og på Futurum og ha jobbalibi. Dette faktumet forsøkte TH å vende til sin fordel, ved å fabrikkere AEs bevegelser denne morgenen.

Da fabrikkeringen ikke har lyktes helt, ble iPhonen avslørende for TH.

TH kunne ha kjøpt ny iPhone til AE i god tid før drapet. Men han var for grådig og smålig. Nå fikk politiet tak i iPhonen TH selv hadde brukt. Det skal bli interessant å få innsyn i hva slags opplysninger politiet har fått ut av iPhonen. Det får vi vite når drapet kommer for retten.

Ved en ekte kidnapping ville det ikke være unaturlig om GM ødela telefonen hennes, om hun gjorde motstand og forsøkte å få tak i telefonen for å varsle. Det ville heller ikke være unaturlig om iPaden ble skadet, om AE forsøkte å få tak i den. Det ville heller ikke være unaturlig om valpen ble skadet, eller kanskje drept, om det var ekte kidnappere på ferde. Kanskje for å hindre valpen i å bjeffe.

Det har ikke vært noen bortføring. Det finnes ingen angivelig motpart. Sa Brøske. Og det har han rett i.

Citat:

Påstanden om at AE "ikke hadde vært ute" kræsjer med påstanden om at AE "hentet inn avisen". Postkassen er jo ute.

Ute var det høsten første snøfall. Hvis TH snakket sant, så må han ha sett sporene i nysnøen fra henting av avisen. Konklusjonen må bli at TH lyver.

AE hadde hatt Tassen kun i ett par uker, da hun ble drept. Jeg vet ikke hvilke morgenrutiner de hadde etablert.
Citera
2022-01-06, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce

Ja, det ville vært rart å være våken fra 7-9 der hun har gjort vanlige morgenrutiner og deretter begynt på jobbrelaterte samtaler uten å ha luftet hunden.
Kan være de kan slippe den løs i hagen for å tisse på morgenen, og ikke går morgentur.
Citera
2022-01-06, 13:35
Medlem
Citat:
AEs iPhone inngikk i forfalskningen av livsbevis og alibisamtaler. Men iPhonen hadde ikke trengt å ligge uskadet igjen i S4. Hadde det ikke vært for at deler av forfalskningen foregikk etter at TH dro hjemmefra.

Men det var umulig for TH å være to steder på en gang, både i S4 og ødelegge telefonen, og på Futurum og ha jobbalibi. Dette faktumet forsøkte TH å vende til sin fordel, ved å fabrikkere AEs bevegelser denne morgenen.

Da fabrikkeringen ikke har lyktes helt, ble iPhonen avslørende for TH.

TH kunne ha kjøpt ny iPhone til AE i god tid før drapet. Men han var for grådig og smålig. Nå fikk politiet tak i iPhonen TH selv hadde brukt. Det skal bli interessant å få innsyn i hva slags opplysninger politiet har fått ut av iPhonen. Det får vi vite når drapet kommer for retten.

Ved en ekte kidnapping ville det ikke være unaturlig om GM ødela telefonen hennes, om hun gjorde motstand og forsøkte å få tak i telefonen for å varsle. Det ville heller ikke være unaturlig om iPaden ble skadet, om AE forsøkte å få tak i den. Det ville heller ikke være unaturlig om valpen ble skadet, eller kanskje drept, om det var ekte kidnappere på ferde. Kanskje for å hindre valpen i å bjeffe.

Det har ikke vært noen bortføring. Det finnes ingen angivelig motpart. Sa Brøske. Og det har han rett i.

Påstanden om at AE "ikke hadde vært ute" kræsjer med påstanden om at AE "hentet inn avisen". Postkassen er jo ute.

Ute var det høsten første snøfall. Hvis TH snakket sant, så må han ha sett sporene i nysnøen fra henting av avisen. Konklusjonen må bli at TH lyver.

AE hadde hatt Tassen kun i ett par uker, da hun ble drept. Jeg vet ikke hvilke morgenrutiner de hadde etablert.

Ok, det spørs jo hva formuleringen er om det er ute med hunden, ute for å hente posten, eller generelt ute?
Det kan vel uansett være at han trodde at hun ikke hadde vært ute, selv om hun faktisk har hentet avisen da. Visste han at hun hadde hentet avisen?
Det er vel ikke alle som mener at man har vært "ute" ved å gå i postkassen, men hvis det er generelt utenfor døra, så krasjer det. Personlig om noen hadde spurt meg om jeg hadde vært ute, så kunne jeg fort sagt nei selv om jeg hadde vært i postkassen fordi jeg ikke har vært ute på noe tur/ærender.
Citera
2022-01-06, 13:52
Medlem
Citat:
Ok, det spørs jo hva formuleringen er om det er ute med hunden, ute for å hente posten, eller generelt ute?
Det kan vel uansett være at han trodde at hun ikke hadde vært ute, selv om hun faktisk har hentet avisen da. Visste han at hun hadde hentet avisen?
Det er vel ikke alle som mener at man har vært "ute" ved å gå i postkassen, men hvis det er generelt utenfor døra, så krasjer det. Personlig om noen hadde spurt meg om jeg hadde vært ute, så kunne jeg fort sagt nei selv om jeg hadde vært i postkassen fordi jeg ikke har vært ute på noe tur/ærender.

Også når det er sporsnø ute? Høstens aller første snøfall?

Det hørte med til THs morgenrutiner å lese avisen. Så avisen må ha blitt hentet inn. TH skal angivelig ha spist litt (tror jeg), drukket kaffe og lest avisen, før han dro på jobb.

Hvis morgenavisen ikke ble funnet innomhus i S4, ville det vært svært avslørende. Kan hende TH tok med avisen inn da han kom hjem ca 13:30. Snøen var da for det meste forsvunnet. Tror jeg.

TH ble jo veldig sint da han ble spurt om snøfallet denne morgenen. Det var nok én eller flere detaljer som glapp for TH i forbindelse med snøfallet. Han ble avslørt som løgner.

Jeg har lest at drapsmenn blir veldig stresset like etter at de har begått drap. En nevrobiologisk reaksjon som gjør det vanskelig å tenke og handle rasjonelt. Tipper TH fikk problemer med å organisere fingeringen av åstedet. Og at han har avslørt seg selv.
Citera
2022-01-06, 13:59
Medlem
Citat:
Også når det er sporsnø ute? Høstens aller første snøfall?

Det hørte med til THs morgenrutiner å lese avisen. Så avisen må ha blitt hentet inn. TH skal angivelig ha spist litt (tror jeg), drukket kaffe og lest avisen, før han dro på jobb.

Hvis morgenavisen ikke ble funnet innomhus i S4, ville det vært svært avslørende. Kan hende TH tok med avisen inn da han kom hjem ca 13:30. Snøen var da for det meste forsvunnet. Tror jeg.

TH ble jo veldig sint da han ble spurt om snøfallet denne morgenen. Det var nok én eller flere detaljer som glapp for TH i forbindelse med snøfallet. Han ble avslørt som løgner.

Jeg har lest at drapsmenn blir veldig stresset like etter at de har begått drap. En nevrobiologisk reaksjon som gjør det vanskelig å tenke og handle rasjonelt. Tipper TH fikk problemer med å organisere fingeringen av åstedet. Og at han har avslørt seg selv.
Ja, jeg mener at det har ikke noe med årstid å gjøre, men med hva som menes med "ute". Det er fort å si at man ikke har vært ute når man har vært i postkassen, men i avhør betyr vel ute generelt utendørs og da blir det jo motsigende som du sier.

Ok, jeg har ikke hørt om snøfallet, men det er jo naturligvis relevant i forhold til spor og detaljer.
Citera
2022-01-06, 14:21
Medlem
Citat:
Ja, jeg mener at det har ikke noe med årstid å gjøre, men med hva som menes med "ute". Det er fort å si at man ikke har vært ute når man har vært i postkassen, men i avhør betyr vel ute generelt utendørs og da blir det jo motsigende som du sier.

Ok, jeg har ikke hørt om snøfallet, men det er jo naturligvis relevant i forhold til spor og detaljer.

TH forklarte seg, enten samme dag eller dagen etter forsvinningen, eller kanskje begge deler. TH burde ikke ha hatt problemer med å huske snøfallet. TH burde ikke ha hatt problemer med å huske sporene etter AE da hun angivelig hentet avisen i postkassen. Hvis det var sant da.

Hvis AE hadde vært i live denne morgenen, ville hun sannsynligvis ha vært ute på terrassen på baksiden mot Langvannet, kanskje uten å være skikkelig kledt, i pysj med en morgenkåpe eller ytterjakke over, sandaler eller støvler på beina, eller lignende, og gitt Tassen en mulighet til å late vannet etter at han våknet.

At Tassen skal ha gjort fra seg i 2. etasjen, tyder på at det ikke ble noen morgentur denne dagen. Var AE virkelig så opptatt med avishenting, kaffekoking og iPad-tasting, at hun forsømte å lufte hunden så den fikk gjøre fra seg ute? Jeg synes det skurrer.

Tassen ble senere angivelig funnet innelukket i finstuen. Er det ikke i finstuen den burde ha gjort fra seg? Hvis det TH forteller er sant.

Nei, det er veldig mye som skurrer i THs forklaring om hva som skjedde denne morgenen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in