2022-01-04, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Du var ju inte där så du vet inte om det fanns fler. Kam finnas vittnen vi inte känner till.
Vittnen absoulut, men vet inte om det finns någon annan kriminell, i ”fina” hammarbysjöstad som har inblick i allt.
Citera
2022-01-04, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tirianen
Vittnen absoulut, men vet inte om det finns någon annan kriminell, i ”fina” hammarbysjöstad som har inblick i allt.

Det är verkligen inget fint område.
Citera
2022-01-04, 22:37
Medlem
Nån Som Minns Shunon Som Skrev Så Här Hela Tiden När Han Postade?

Asså typ användarnamn eller när han skrev
Citera
2022-01-04, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymFinne
Skönt att du gav mailen, då han verkar misstänka mig för polis pga mina få inlägg.
Grymt att du vill hjälpa tråden komma vidare med info.

Respekt till er båda.

/AnonymFinne

Måste vara tungt för Einars familj.
Senast redigerad av Efternamn08 2022-01-04 kl. 22:53.
Citera
2022-01-04, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av broncovich
Nån Som Minns Shunon Som Skrev Så Här Hela Tiden När Han Postade?

Asså typ användarnamn eller när han skrev

654a1sd1323
Citera
2022-01-04, 22:47
Medlem
Någon som vet hur utredningen ligger till, är Dumle misstänkt?
Citera
2022-01-04, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Någon som vet hur utredningen ligger till, är Dumle misstänkt?

Jag skulle misstänka att polisen fortfarande riktat in sig på ett spår, samma spår.

1 - det är beställningsjobb
2 - den man pratat med i anslutning till mordet (föra/efter) är beställaren
3 - man har skickat telefon utomlands för att avkryptera sky
4 - man har fått fler beslut om tvångsmedel (avlyssning) och försöker knyta rätt personer till gärningen.
5 - man jobbar mer med anstiftan till mord än att hitta mördaren

50/50 att man får bevis en åklagare väcker åtal med. Jag skulle vilja se åklagaren jobba mer kontinentalt, mer hands on och verkligen köra all in på den roll de kan ha.
Citera
2022-01-04, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soldi
Jag skulle misstänka att polisen fortfarande riktat in sig på ett spår, samma spår.

1 - det är beställningsjobb
2 - den man pratat med i anslutning till mordet (föra/efter) är beställaren
3 - man har skickat telefon utomlands för att avkryptera sky
4 - man har fått fler beslut om tvångsmedel (avlyssning) och försöker knyta rätt personer till gärningen.
5 - man jobbar mer med anstiftan till mord än att hitta mördaren

50/50 att man får bevis en åklagare väcker åtal med. Jag skulle vilja se åklagaren jobba mer kontinentalt, mer hands on och verkligen köra all in på den roll de kan ha.

Skulle tro att det här egentligen är polisiärt uppklarat, men att nödvändig bevisning saknas. Om nu våra brottslingar överhuvudtaget lärt sig något av de senaste årens avslöjande med Encro och andra krypterade tjänster är nog chansen att leda detta till åtal liten.

Även om man nu har konversationer mellan beställaren/utförarna, måste det bevisas att ägarna till dessa lurar fanns på plats, och att det är de som för konversationen. Bara en sån sak.

Att någon skulle steppa upp och vittna eller att mordvapnet hittas - det kan man nog bara drömma om.
Citera
2022-01-05, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enbruntomat
Du är välkommen att fråga vad du vill ha svar på så svarar jag så gott jag kan

Varför vara det så viktigt att få bort Einar?
Var det för att han byte gäng ofta? Hotade han folk ofta?
Citera
2022-01-05, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ObviousMF
Skulle tro att det här egentligen är polisiärt uppklarat, men att nödvändig bevisning saknas. Om nu våra brottslingar överhuvudtaget lärt sig något av de senaste årens avslöjande med Encro och andra krypterade tjänster är nog chansen att leda detta till åtal liten.

Även om man nu har konversationer mellan beställaren/utförarna, måste det bevisas att ägarna till dessa lurar fanns på plats, och att det är de som för konversationen. Bara en sån sak.

Att någon skulle steppa upp och vittna eller att mordvapnet hittas - det kan man nog bara drömma om.

Du har helt rätt i det du skriver tror jag.
Ska mycket till för att någon kommer dömas för detta.
Citera
2022-01-05, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enbruntomat
Du är välkommen att fråga vad du vill ha svar på så svarar jag så gott jag kan

Så Dumle ska alltså ha stått kvar i förrådet i vetskap om vad som kommer ske utanför? Jävligt skadat med tanke på att han ändå spenderat mycket tid med E och fått stöd med sin egen rap karriär. Hoppas på karma där.

Hoppas mordet går till åtal så man kan lusläsa Fup:en. Lär bli en intressant läsning.
Citera
2022-01-05, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daskicker
Så Dumle ska alltså ha stått kvar i förrådet i vetskap om vad som kommer ske utanför? Jävligt skadat med tanke på att han ändå spenderat mycket tid med E och fått stöd med sin egen rap karriär. Hoppas på karma där.

Hoppas mordet går till åtal så man kan lusläsa Fup:en. Lär bli en intressant läsning.

Han var kvar i cykelförrådet ja.

Sen att han spenderat tid med E så ser inte den råttan det så utan han såg det som en möjlighet att bli kvitt en liten summa av alla hans skulder sedan tidigare tyvärr...

Skulle också älska en riktig fup men är helt okej med en gatu fup också när det gäller just D.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in