2022-01-04, 20:30
Medlem
felstavadds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dechristianize
Enligt songbpm.com är Deiform 115 BPM.

Strax över Justin Bieber då enl hemsidan du länkade till, han klockar in på 100 bpm med låten ”Sorry” (det trodde ni inte att JB:s namn skulle dyka upp här i diskussionen, en känsla av befläckelse la sig över tråden) eller nån som heter Harry Styles för den delen med ”sign of the times” inklockandes på 120 bpm (aldrig hört talas om karln eller låt).

-Så, med det skrivet är jag ytterst tveksam till deras mätmetod om jag inte fattat begreppet bpm helt fel, kul sida men inte gjord för denna tråds trumhastighet misstänker jag.

De har nog blandat ihop bpm med bps…..
Citera
2022-01-04, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartblod
Hjälp

Vad är det för låt som är samplad här. Trodde först det var musiken till Cannibal Holocaust men verkar inte så.

Coldworld - Tortured by solitude

https://www.youtube.com/watch?v=UiQ0SYsZ2CQ

Låter som en låt av Enya jag inte kan namnet på
Citera
2022-01-06, 17:19
Medlem
ThirdEyeRapists avatar
Vad har vi för släpp att se fram emot under året?
På rak arm är Ultra Silvams nya det enda jag kommer på.

NP: Qrixkuor - Poison Palinopsia
https://m.youtube.com/watch?v=lN38LnbGzao
Senast redigerad av ThirdEyeRapist 2022-01-06 kl. 17:22.
Citera
2022-01-07, 12:08
Medlem
BrainDisorders avatar
https://youtu.be/SLoWhVkjq7c

Ny låt med Dark Funeral.
Lät precis som något från en tidigare platta från dom, det räckte med en lyssning för att känna "Näeh".
Citera
2022-01-07, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThirdEyeRapist
Vad har vi för släpp att se fram emot under året?
På rak arm är Ultra Silvams nya det enda jag kommer på.

När det kommer till svenska band lär nya Bhleg vara värd att kolla upp. Släpps i april.
Citera
2022-01-07, 20:02
Medlem
ThirdEyeRapists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
När det kommer till svenska band lär nya Bhleg vara värd att kolla upp. Släpps i april.
Trevligt. Ödhin var en av de få skivor under fjolåret som jag lyssnade på mer än en gång och förhoppningsvis fortsätter de släppa material i samma kaliber. Brukar tröttna rätt fort på Nordvis-banden men Bhleg gör saker på rätt sätt.

Medan jag skrev inlägget kom jag på att Det eviga leendet släpper album nummer 2 i år och där finns det ju en jävla massa potential.

NP: Fullmoon - United Aryan Evil
Citera
2022-01-07, 21:37
Medlem
Tror Shining ska släppa nytt snart och det blir med 75% sannolikhet svinbra.
Citera
2022-01-08, 12:08
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainDisorder
Vad fan är det som försiggår på denna låt? Låter tillrättalagt, datorgjort, omänskligt.
- Det är orimligt! som Kishti från Idol-juryn skrek i tvn för typ 15 år sen.
Någon som kan räkna ut BPM?

Into Ashes hade jag gissat ligger runt 220 bpm. Song BPM listar den som 115 men man får då tänka på att det dubbla fungerar lika bra. Om en låt är 100 bpm kan man också säga att den är 200 bpm då båda passar in (det handlar mest om bekvämlighet i om man väljer 100 eller 200). Detta skulle innebära att Into Ashes kan vara 230bpm.

Citat:
Ursprungligen postat av BrainDisorder
https://youtu.be/SLoWhVkjq7c

Ny låt med Dark Funeral.
Lät precis som något från en tidigare platta från dom, det räckte med en lyssning för att känna "Näeh".

Jag gillar den. Skönt att de inte bara manglar. Men visst, jag känner också igen det från förr - främst fraseringen på det vokala.
Senast redigerad av InnesI 2022-01-08 kl. 12:15.
Citera
2022-01-09, 00:21
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Tror Shining ska släppa nytt snart och det blir med 75% sannolikhet svinbra.
Ja, Shining ska väl släppa en singel med Kvarforths andra band Høstsol.
Citera
2022-01-09, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Ja, Shining ska väl släppa en singel med Kvarforths andra band Høstsol.

Har även hintat om nytt album. Men sådana dramaqueens kan såklart aldrig säga något rakt ut så det är lite oklart. "The 11th chapter has now begun" skrev de på Instagram för ett tag sedan.
Citera
2022-01-09, 12:42
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Har även hintat om nytt album. Men sådana dramaqueens kan såklart aldrig säga något rakt ut så det är lite oklart. "The 11th chapter has now begun" skrev de på Instagram för ett tag sedan.

Okej, det kan nog stämma. Men konstigt att man inte kan hitta splitskivan med Shining/Höstsol?
Citera
2022-01-09, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Okej, det kan nog stämma. Men konstigt att man inte kan hitta splitskivan med Shining/Höstsol?

Den skulle bara släppas på LP, ej digitalt. Så man får vänta tills nån får tummen ur.

Nån som har en topplista för 2021 på lager? Jag ska posta en iaf. Har inte lyssnat på jättemycket nytt, men en hel del av det jag lyssnat på har varit väldigt bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in