Citat:
Ursprungligen postat av
Pretonius
Alla som är involverade i tråden, ställer denna fråga rakt ut till er!
När fan i himmelen ska den unga naiva ack så tillrättalagda Ebba Andersson bara knyta näven i fickan och inse att "jag måste göra något åt mitt taktiska sinne"? Det är ju fan fruktansvärt och se! Hon drar som en hare lopp efter lopp efter lopp. får mig och tänka på citatet; 22 män spelar match i 90 minuter och vem står som vinnare? Tyskarna. Gammalt klassiskt citat från Lineker;
"Football is a simple game. Twenty-two men chase a ball for 90 minutes and at the end, the Germans always win."
Finns ingen nykter jävel i den svenska lagledningen som kan säga till Ebba att sluta agera hare under loppen? Heidi Weng låg bara med och drog ifrån i slutet. Snacka om luften ur, en gång är ingen gång men när detta händer och man får lång näsa gång efter vartannat? Fruktansvärt att se! Ingen man unnade en världscupseger mer än Ebba Andersson och så gör hon bort sig igen något fruktansvärt i slutet! Snacka om och bli bestulen en världscupseger!
Kan lite hålla med här faktiskt.
Tycker nog att en tweakning av Ebbas strategi skulle vara på sin plats då hon faktiskt så som det ser ut idag inte är en Johaug.
Då hon inte är en som kan fara iväg på ett upplopp så skulle man kanske vilja se en Ebba som hänger med utan att dra tills det återstår 10-15% av loppet flåsa på allt vad tygen håller.
Hon har bra kapacitet men som det ser ut runt henne nu så kommer Frida, Johaug och några fler lätt kunna hänga med med likvärdigt material.