2022-01-04, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hankypanky14
Tänkte mer distans..

I så fall får du räkna bort alla sprint världscupvinster från dessa 87 skidskyttevinster också. Du kan inte tycka att sprint är irrelevant bara för att det inte passar din agenda.
Längdlandslaget har presterat mycket bättre när det gäller både mästerskap och vc i synnerhet mästerskap så lägg ner nu grabben.
Senast redigerad av abbe446 2022-01-04 kl. 18:23.
Citera
2022-01-04, 19:03
Bannlyst
Alla som är involverade i tråden, ställer denna fråga rakt ut till er!

När fan i himmelen ska den unga naiva ack så tillrättalagda Ebba Andersson bara knyta näven i fickan och inse att "jag måste göra något åt mitt taktiska sinne"? Det är ju fan fruktansvärt och se! Hon drar som en hare lopp efter lopp efter lopp. får mig och tänka på citatet; 22 män spelar match i 90 minuter och vem står som vinnare? Tyskarna. Gammalt klassiskt citat från Lineker;

"Football is a simple game. Twenty-two men chase a ball for 90 minutes and at the end, the Germans always win."

Finns ingen nykter jävel i den svenska lagledningen som kan säga till Ebba att sluta agera hare under loppen? Heidi Weng låg bara med och drog ifrån i slutet. Snacka om luften ur, en gång är ingen gång men när detta händer och man får lång näsa gång efter vartannat? Fruktansvärt att se! Ingen man unnade en världscupseger mer än Ebba Andersson och så gör hon bort sig igen något fruktansvärt i slutet! Snacka om och bli bestulen en världscupseger!
Senast redigerad av Pretonius 2022-01-04 kl. 19:10.
Citera
2022-01-04, 19:21
Medlem
Weit-wegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pretonius

När fan i himmelen ska den unga naiva ack så tillrättalagda Ebba Andersson bara knyta näven i fickan och inse att "jag måste göra något åt mitt taktiska sinne"? Det är ju fan fruktansvärt och se! Hon drar som en hare lopp efter lopp efter lopp. får mig och tänka på citatet; 22 män spelar match i 90 minuter och vem står som vinnare? Tyskarna. Gammalt klassiskt citat från Lineker;

"Football is a simple game. Twenty-two men chase a ball for 90 minutes and at the end, the Germans always win."

Finns ingen nykter jävel i den svenska lagledningen som kan säga till Ebba att sluta agera hare under loppen? Heidi Weng låg bara med och drog ifrån i slutet. Snacka om luften ur, en gång är ingen gång men när detta händer och man får lång näsa gång efter vartannat? Fruktansvärt att se! Ingen man unnade en världscupseger mer än Ebba Andersson och så gör hon bort sig igen något fruktansvärt i slutet! Snacka om och bli bestulen en världscupseger!

Kan lite hålla med här faktiskt.
Tycker nog att en tweakning av Ebbas strategi skulle vara på sin plats då hon faktiskt så som det ser ut idag inte är en Johaug.
Då hon inte är en som kan fara iväg på ett upplopp så skulle man kanske vilja se en Ebba som hänger med utan att dra tills det återstår 10-15% av loppet flåsa på allt vad tygen håller.
Hon har bra kapacitet men som det ser ut runt henne nu så kommer Frida, Johaug och några fler lätt kunna hänga med med likvärdigt material.
Citera
2022-01-04, 19:34
Medlem
Alkibiadess avatar
Världscupen i Frankrike inställd.

https://www.fis-ski.com/en/cross-country/cross-country-news-multimedia/news/2021-22/breaking-les-rousses-fra-world-cup-cancelled
Senast redigerad av Alkibiades 2022-01-04 kl. 19:40.
Citera
2022-01-04, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Världscupen i Frankrike inställd.

Från covidfest i skidskyttespåren till inställt på typ två veckor. Synd. Men då kommer väl de sista platserna i OS imorgon då.
Citera
2022-01-04, 19:38
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pretonius

Som vanligt är du helt fel ute. Problemet är inte taktiken som Ebba väljer utan de begränsade styrkor hon har. Innan hon utvecklat någon form av sprintsnabbhet och förmåga att kunna göra fartomslag så kan hon inte åka på något annat sätt. Men det tycks du inte vara kapabel till inse utan du fortsätter bara att gorma om att hon måste åka taktiskt på ett annat sätt.
Citera
2022-01-04, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskebein
Från covidfest i skidskyttespåren till inställt på typ två veckor. Synd. Men då kommer väl de sista platserna i OS imorgon då.

I Frankrike är det fortfarande tillåtet med publik på 5000 utomhus. Måste vara annat; rese, karantän eller vaccinationsregler. Alternativt lokala regler.
Citera
2022-01-04, 19:42
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskebein
Jag hörde på Strömstedt i dagens sändning att det kommer imorgon vid 10-snåret
Citera
2022-01-04, 19:42
Medlem
FNLSs avatar
Satsa på en dubbel helg i planica
Citera
2022-01-04, 19:45
Medlem
Får vi en sistaminuten-anmälning till Falun från Johaug nu?
Citera
2022-01-04, 19:47
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Vilka av svenskarna skulle åkt i Frankrike?
Citera
2022-01-04, 19:48
Medlem
Speciellt idag så var hennes uppdrag att maximera avståndet till Neprayeva, inget annat. Hon sket väl i Weng. Däremot kan jag väl tycka att hon kan ligga bakom en liten stund längre och lita på att Weng också håller hög fart men hon tyckte väl att ryskan kom närmare när Heidi var först.

Det var inget större fel på taktiken igår heller, mer än olyckligt spårval in i sista backen men det är ju ögonblicksbeslut. Hon ville maximera avståndet till Diggins utan att spränga sig och det gjorde hon och hade gott om krafter kvar enligt egen utsaga men hade ingen plats att gå om. Ärligt talat såg Neppy lite mosig ut igår vid tillfällen och det hade kanske lönat sig för totalen om hon dragit hårt även varv tre och fyra. Hon gick hårt egentligen bara på varv två och fick loss nästan hela fältet.

Förövrigt ganska säker på att Ebba tagit Neppy och etappsegern om det varit jaktstart idag. Heidi hade inte kommit ikapp och Neprayeva hade varit tvungen att dra hela vägen fram till backen också och Ebba hade tagit 20 sek redan dit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in