2022-01-03, 21:58
Medlem
Maxipower1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monika9
Verkar ju så....
Tycker du ska läsa mitt tidigare inlägg igen

(FB) Villabrand i Sandviken - Familj befaras innebränd (2021-12-25)
Citera
2022-01-03, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxipower1
Tycker du ska läsa mitt tidigare inlägg igen

(FB) Villabrand i Sandviken - Familj befaras innebränd (2021-12-25)
1/1 så hade denna info kommit ut ifrån familj till nära vänner. Sedan så fanns infon för alla vänner i en gemensam Messenger grupp.
Men som sagt jag berättar bara hur det är. Spekulationer komma alltid finnas oavsett vad som presenteras.
Många som har frågor, som eventuellt inte får svar. Men hoppas ännu mer kan komma fram när de börjar undersöka huset mer djupgående.
Citera
2022-01-03, 22:15
Avslutad
Då hade kanske barnen och frun klarat sig om brandkåren hade försökt att släcka branden och inte bry sig så mycket om att värna om miljön.
Citera
2022-01-03, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Ja tragiskt..en fråga, det verkar vara en internationell familj..

Sen borde polisen alltid gå ut med brandorsak, så man lär barn eller andra att inte ha diverse grejor på laddning,,var det batteribrand, spis, röning eller vad??

Han var från tyskland och hon fillipinerna men dom var svenska medborgare. Jag lärde känna honom för 15-20 år sedan så dom var inte nyligen hit flyttade vad det nu skulle spela för roll🤔
Citera
2022-01-03, 22:20
Medlem
Maxipower1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickard12345
1/1 så hade denna info kommit ut ifrån familj till nära vänner. Sedan så fanns infon för alla vänner i en gemensam Messenger grupp.
Men som sagt jag berättar bara hur det är. Spekulationer komma alltid finnas oavsett vad som presenteras.
Många som har frågor, som eventuellt inte får svar. Men hoppas ännu mer kan komma fram när de börjar undersöka huset mer djupgående.
Jag förstår att det alltså är hörsägen men jag hävdar att om detta stämmer att någon fått dessa uppgifter i så tidigt skede så måste det vara ifrån larmsamtal alltså har någon läckt
Citera
2022-01-03, 22:42
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxipower1
Jag förstår att det alltså är hörsägen men jag hävdar att om detta stämmer att någon fått dessa uppgifter i så tidigt skede så måste det vara ifrån larmsamtal alltså har någon läckt

Och vad spelar det för roll? Det kommer säkert uppgifter som är bekräftade när undersökningen är klar.
Har du några fakta att tillföra?
Citera
2022-01-03, 22:51
Medlem
Maxipower1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Och vad spelar det för roll? Det kommer säkert uppgifter som är bekräftade när undersökningen är klar.
Har du några fakta att tillföra?
Vet inte riktigt vad du har för problem men grundfrågan var vart uppgiften kom ifrån.
Vilket jag inte fick något svar på först när jag påpekade så fick jag svaret att det var hörsägen. Ja troligtvis får vi reda på fakta senare men tyvärr kommer troligtvis ingen FUB då detta troligtvis är en olycka.

Själv då har du någon fakta att tillföra?
Citera
2022-01-03, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Är det en thaifamilj?
Hallå, nej! Häng med lite.
Tysk-filippinsk (som redan nämts massor m ggr)
Citera
2022-01-03, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Varför i herrans namn skulle man sitta och uggla i källaren när man har en 1 1/2-plansvilla?
Gillestuga var ju något man byggde i hus från 40, 50 och 60-talet som endast hade ett plan i marknivå.
Med tanke på vad klockan var är det mycket troligare att de befann sig på ovanvåningen, i sina sovrum.
Varför inte?
Man kan sitta, sova, umgås var som helst. Finns väl inga plats- och tidsbestämmelser, oavsett tid, högtid, barn gäster etc.
Citera
2022-01-03, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laboremuspropatria
Då hade kanske barnen och frun klarat sig om brandkåren hade försökt att släcka branden och inte bry sig så mycket om att värna om miljön.

Nu var det ju inte med hänsyn till miljön de backade ur huset utan att det var för farligt för brandmännen. Huset var övertänt och trappen till både källare och övervåning var av trä och förmodligen försvagat av branden. Det hade kunnat bli två innebrända brandmän också om de fortsatt.
Citera
2022-01-03, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rickard12345
För de visste för flera dagar sen. Sen är det såklart upp till dig om du vill tro på dem. Jag berättar bara vad polisen har sagt till familjen. Kanske lättare ”spekulera” då i denna tragiska olycka.
Tack Rickard för bra inlägg. Du verkar veta vad du skriver om, samt ha bra kontakter och information.
Citera
2022-01-03, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ella000
Tack Rickard för bra inlägg. Du verkar veta vad du skriver om, samt ha bra kontakter och information.
Tack. Jag skriver för er som vill veta vad som hänt. De andra som bara spekulerar är inte av intresse för mig. Försökte skicka källinformation till de som visat riktigt intresse. Men tyvärr kan jag inte skicka då jag är ny medlem. Så skickade till admins när det fanns info om vad som hänt. Så inte så sjuka spekulationer kunde fortsätta.
Det viktiga är att en underbar familj har avlidit. Många sjuka personer med fantasier härinne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in