2022-01-03, 13:39
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Purken? Jag tycker att hon gör en klockren analys. Hon är besviken på att hon valde tyskans rygg i sista backen vilket kanske kostade en placering. Hon hade fått det svårt mot Pärmekoski och Weng i vilket fall som helst. I övrigt gjorde hon ett perfekt lopp med de fötutsättningar som gällde.
Jag tycker hon både var purken och gjorde en korrekt analys. Hon gjorde det mesta rätt under loppet, kanske skulle hon gått stenhård hela långa backen istället för att spara till ett ryck i sista, annars inget att klaga på från min sida.

Det är lätt att som en del andra klagar på att hon hade fel position in i sista backen men alla vill ju ligga i spets där och det har gått utför innan viket inte är Ebbas starka sida.
Citera
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Och i Sverige indoktrineras man i att det viktiga är att delta, inte att vinna, redan från barnsben.
Man dödar så otroliga många vinnarskallar på köpet med detta sätt att se på idrott.

I Norge, USA, Ryssland och Finland kan jag lova att det inte är samma usla mentalitet som på svenskar rent generellt.

Va fan babblar du om? Ebba ligger tvåa inför final climb. Det är touren som gäller, dagens placering tämligen ointressant.
Citera
Medlem
FNLSs avatar
Sauerbrey till OS!

Andersson vann tidsmässigt etappen i år igen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peterw69
Hur kan Stadtlober var så mycket bättre än Niskanen och Manitalo på klassisk, är det hög höjd lr har finskorna slut på dope?

Det är du som helt saknar analytisk förmåga. Resultatlistan var helt odramatisk sett till odds och normalt tänkande. Niskanen ungefär som förväntat för den som kan väga in alla förutsättningar.
Citera
2022-01-03, 13:41
Medlem
Hagström som sprintåkare är bättre fördelning av de åtta platserna än att Charlotte nödvändigtvis skall tas ut som väskbärare via distanskriteriet.
Citera
2022-01-03, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
ja, långlopp vore nåt för henne.
I VM/OS är masstartsloppen längre, 15 respektive 30 km. Så där är Ebbas möjlighet att komma ifrån bättre. Och med Johaug som dragare är hon kanske den som har bäst chans att hänga med. Så långlopp. Nej bevara mig väl.
Citera
2022-01-03, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Det är du som helt saknar analytisk förmåga. Resultatlistan var helt odramatisk sett till odds och normalt tänkande. Niskanen ungefär som förväntat för den som kan väga in alla förutsättningar.

Niskanen är duktig men det är alldeles uppenbart att vinsten var en gåva av snögudarna vilket ju händer ibland. Synd att Ebba aldrig får nåt till skänks, kan man väl säga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Jag tycker att Johanna Hagström skall tas ut istället för Charlotte Kalla.
Till och med jag har gett upp angående Kalla till slut.
Kalla ÄR slut.

Visst, släng in Hagström på den distansplats som finns kvar i truppen. Bara 5 minuter efter idag tillsammans med åkare från Japan, Kazakstan och Australien.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Sauerbrey till OS!

Andersson vann tidsmässigt etappen i år igen.

Weng var bättre.
Citera
2022-01-03, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Hagström som sprintåkare är bättre fördelning av de åtta platserna än att Charlotte nödvändigtvis skall tas ut som väskbärare via distanskriteriet.
Jag är ganska säker på att hon får åka 30 km. Däremot skulle Hagström få titta på.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Och i Sverige indoktrineras man i att det viktiga är att delta, inte att vinna, redan från barnsben.
Man dödar så otroliga många vinnarskallar på köpet med detta sätt att se på idrott.

I Norge, USA, Ryssland och Finland kan jag lova att det inte är samma usla mentalitet som på svenskar rent generellt.

Galet. Finns trådar om detta, men diskussionen är aldrig sen för att delta i. Det är helt sjukt att "landslagskulturen" inte tillåter att en vinnarmentalitet skapas.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vackertsvin
Hur då?

Ebba får inte missa två sprintar.

Frida får inte komma in med sega ben i en tds
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto