2022-01-01, 15:14
Medlem
Helt överilat att åka hem och tjura. Hon kommer klätta både på masstarten och i backen, rent bokstavligt, och dels ha möjligheter till världscupvinster och dels väldigt många världscuppoäng (och pengar, om hon nu bryr sig om det). Sen gott om tid att plocka fram toppformen till OS.
Citera
2022-01-01, 15:14
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Var inte Lampic inblandad i någon liknande incident i fjolårets Tour, då hon först fick RAL i en sprint men sedan överklagade domslutet och fick rätt?
Lampic gjorde dock absolut inget fel, kändes mer som Seraina Mischol och de andra i juryn var frustrerade över Fähndrichs fall.
Citera
2022-01-01, 15:16
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pronh
Hun ligger nå på 44. plass +4:30.
Ja borde vara några placeringar sämre och + 4.34. Knäppt att FIS har sådana problem att få till tydliga regler.
Citera
2022-01-01, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joow
Hon har ju inte diskats utan RAL-ats. Disken har ersatts av ett tre minuters tillägg i kvalet (syns i liven)

Först är det gult kort och RAL. Så långt är hon 26-30 i tävlingen.
Sen diskning men +3 på kvaltiden stället för nollresultat för att det vara andra kortet.
Sist får hon fyra bonussekunder för att hon ändå var i kvarten..

Extra allt.
Citera
2022-01-01, 15:18
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Var inte Lampic inblandad i någon liknande incident i fjolårets Tour, då hon först fick RAL i en sprint men sedan överklagade domslutet och fick rätt?

(Vet dock inte om de svenska ledarna lämnade in någon protest i Fridas fall?)
Nej dem gjorde inte det vet ej varför dock!
Citera
2022-01-01, 15:18
Medlem
Det er flere enn Frida som må lære seg å gå i felt.

Aleksandr Terentjev kjørte på skiene til Klæbo bakfra, men legger skylda på normannen.
Trener Juirj Borodavko er ikke enig:

- Dette var en skuffelse for Terentjev og Bolsjunov. Det er ikke noe vits å snakke om en protest, det var Terentjevs egen feil, sier han.
Citera
2022-01-01, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Om Frida kör vidare, får hon en usel startposition eller räddas hon av poängcupen?
Topp-10 i poängcupen ska räcka för att får starta topp-20 som jag förstår det.

Tror inte hon ramlade ur topp-10 idag, men inte säker.
Citera
2022-01-01, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskebein
Du har naturligtvis rätt för det som händer när spåren börjat. Men det blir ju alltid såhär i klassiskt eftersom man har sträckor där det inte finns spår alls. Frida och Diggins ligger lika efter kurvan, möjligvis Diggins något före MEN inte tillräckligt för att Diggins skulle ha ensamrätt till utrymmet. Om Diggins hade tagit spår två inifrån sett så hade det löst sig för alla. Nu försöker Diggins tvinga ut Frida i v-boardsen - så LITE skyldig är hon allt till hur det blir.

Sen är det naturligtvis typiskt Frida att försätta sig i en sån situation. Fort men fel. Hade hon gått på högersidan om Diggins hade hon haft hur mycket plats som helst att rusa uppför backen.

Vad gäller tidsstraffet så är det ju så reglerna är - det SKA kännas att få sitt andra gula kort, men jag kan tänka mig flera ändringar - t.ex. ta bort gula kort efter en viss tid, att de nollas inför touren och jag kan också tänka mig bara en minuts straff. Det riktiga justitiemordet var ju när Richardsson placerades sist.

"försökte tvinga ut"? Diggins valde ett spår helt enkelt. Det blev hennes eget problem men hon kan ju inte förutsätta att den som försöker köra utanför spåret ska kliva in i hennes eget upptagna spår.

Titta hur herrarna löste exakt samma situationer som uppstod hel tiden där det gick från inga spår till spår. Halfvarsson fick stanna upp ett par gånger per heat för att släppa fram den som hade spåret. Alla skötte det exemplariskt i exakt samma bana där den som valde spår slapp bli undanknuffad.

Nyckeln är väl att ligga längre fram eller göra som Calle - vänta till sista backen och gå i ett bra spår och ge allt där. Frida är ju bra uppför backarna så varför försöka där det är omöjligt?
Citera
2022-01-01, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiggestSnoozer
Korrekt! Dock är det underhållningsvärdet som styr och det trumfar det idrottsliga värdet. Därför har sprint vuxit alltmer och kommer troligen fortsätta växa.

Båda sporterna hade nog tjänat på en större separation. Likt i friidrott, Ingen skulle komma på tanken att låta Bolt och mo farah springa mot varandra i olika lopp.

Tänk hur renodlade pumpade sprintlöpare i skidor skulle kunna bli med lite kortare lopp. En riktig massaker. Där pratar vi TV underhållning.

Varför ska Ebba Andersson och Frida Karlsson med sina enorma kapaciteter riskera och skada sig i sprint löp som domineras av kraftpaket. Vore jag dem skulle jag bojkotta skiten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Topp-10 i poängcupen ska räcka för att får starta topp-20 som jag förstår det.

Tror inte hon ramlade ur topp-10 idag, men inte säker.

Misstänker också det, och jag tycker det gör stor skillnad i om man ska värdera en fortsättning.
Citera
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surgubben-Jan
Ja borde vara några placeringar sämre och + 4.34. Knäppt att FIS har sådana problem att få till tydliga regler.
Fast läser du resultatlistan är hon ändrad till RAL och får sistaplatsen alltså nr 30 och där får hon sina 4 p.
https://medias1.fis-ski.com/pdf/2022/CC/2504/2022CC2504TDS.pdf
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Jaha och trängningen som Diggins gör på Frida i kurvan före in i backen då???
Då ska det rendera gult kort!
Ni ser inte hur allt uppstår dags ni kollar vad Diggins gör mot Frida också!

Det är ju två separata saker. Två fel gör inte ett rätt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in