2021-12-31, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Om du inte förstått detta ännu så finns det ingen anledning att fortsätta denna diskussion.
Det ät väl mer du som inte förstår att bakterier är dödligare än virus.
Citera
2021-12-31, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Var har du fått det ifrån? Det måste ju för det första skilja avsevärt mellan olika individer och för det andra så öåter det helt osannolikt..

Är ingen länksamlare.
Första match jag får vid sök nu.
https://www.google.com/amp/s/amp.theguardian.com/world/2021/dec/15/omicron-found-to-grow-70-times-faster-than-delta-in-bronchial-tissue
Citera
2021-12-31, 12:22
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Jag var där. Därför förstår jag att när sjukhus läkare vårdare och kliniker fick coronapanik panik så låg en stor del av verksamheten nere. Läkare själva säger att det testades väldigt lite då och nästan alla respiratoriska sjukfomar antigs vara corona...Det kostade många livet..
Gick du aldrig in på sidan du fick länken till?

Det kom in betydligt mer tester än tidigare år.
Se nu på Figur 1B, lila linjen i grafen är för vintern 2020-2021
Vilket bevisar att vi gjorde många tester men att positiva resultat var väldigt få. Se Figur 1A.

Och återkom när du har gjort det och berätta för alla här att du har fel igen.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/folkhalsorapportering-statistik/statistik-a-o/sjukdomsstatistik/influensa-veckorapporter/aktuell-influensarapport/
Citera
2021-12-31, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Är ingen länksamlare.
Första match jag får vid sök nu.
https://www.google.com/amp/s/amp.theguardian.com/world/2021/dec/15/omicron-found-to-grow-70-times-faster-than-delta-in-bronchial-tissue
OK jag läste på den länken och du hade dubbelfel det handlar inte om övre luftrören utan de nedre och påståendet kommer från ett icke peer reviewrd experiment ..
Citera
2021-12-31, 12:25
Medlem
Citat:
OK jag läste på den länken och du hade dubbelfel det handlar inte om övre luftrören utan de nedre och påståendet kommer från ett icke peer reviewrd experiment ..
Ok nedre då.
Och du tror inte det sprids lättare?
Titta på verkligheten ditt spån.
Citera
2021-12-31, 12:27
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Var har du fått det ifrån? Det måste ju för det första skilja avsevärt mellan olika individer och för det andra så öåter det helt osannolikt..
Det stämmer med 70 gånger snabbare enligt undersökningar som Dr John Campbell redovisat tidigare.
Och Omicron är 10 gånger mindre effektiva på att gå ned i lungorna.

Du bör nog ta till dig lite fakta än att läsa serietidningar och lyssna på övriga motståndare till pandemin.

Och du, det stavas pandemi och inte ditt tramsiga plandemi.

Edit 70 gånger snabbare istället för 70%
Se källa här nedan 6-7 minuter in i filmen
https://www.youtube.com/watch?v=84XMFVcLScw&ab_channel=Dr.JohnCampbell
Senast redigerad av Sunimod 2021-12-31 kl. 12:34.
Citera
2021-12-31, 12:29
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Jag tycker mig känna igen storyn exakt från två år tillbaka.

Trodde alla var överens om att skiten är luftburen under vissa omständigheter. Nu med omikron till större del..
Problemet är att slutsatsen bygger på uteslutningsmetoden. Man kan inte förklara hur personerna tvärs över korridoren smittades, så man tror därför att det måste vara virus som spridits under de få sekunder båda dörrarna stod öppna samtidigt. Tänk om det finns någon möjlighet de inte tänkt på?

Det var fem personer i samma rum tvärs över korridoren. Sällskapet hade flyttats dit för att en av dem bar på smitta. Genetisk testning visar att de tre inte smittades av personen i samma rum, utan av ett virus som genetiskt liknade det i rummet mittemot.

Hur kunde de smittas så mycket enklare av en person i ett annat rum än av en person i samma rum?

Tycker dessutom lite synd om personerna som aldrig fick lämna sina rum, inte ens för utomhusvistelse.

I början av pandemin när man smittspårade någonstans i Europa ledde uteslutningsmetiden till slutsatsen att en person smittats bara genom att använda samma saltkar som en smittad. Och ändå basuneras det ut att ingen blivit smittad via ytor.

Problemet med uteslutningsmetoden är att man inte vet säkert om man övervägt alla möjligheter. Det är en slutsats som bygger på okunskap, typ vi kan inte förklara det här på något sannolikt sätt så vi tar till en osannolik förklaring. Kanske har de rätt, kanske har de fel. Kanske var det saltkaret, kanske spreds viruset flera meter på några sekunder och den minimala mängd som överfördes smittade mer än personen i samma rum.
Senast redigerad av outoftheblue 2021-12-31 kl. 12:37.
Citera
2021-12-31, 12:33
Medlem
Det är kört mina vänner. Omikron går inte att stoppa. Hör fler och fler historier om dess nästan osannolika smittsamhet. Verkar rent av kunna spridas via ventilationsschakt.

För de ovaccinerade väntar en vinter av död och lidande. Och jag vågar knappt tänka på de stackars barnen. Sjukhusinläggningarna av barn för corona har redan fyrdubblats i New York nu i och med omikron. Det talas om att barnsjukvården kan kollapsa.

Och nu kommer dessutom molnupiravir. Ett läkemedel som verkar genom att orsaka hundratals mutationer i viruset… Man tar sig för pannan. Risken att hamna på sjukhus minskar med måttliga 30%. Elaka tungor viskar dessutom om risken att det skulle kunna orsaka mutationer även hos människor. Det ska bli spännande att se om anti-vaxarna ändå omfamnar detta läkemedel.
Citera
2021-12-31, 12:44
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Det ät väl mer du som inte förstår att bakterier är dödligare än virus.
Är det verkligen så att bakterier är dödligare än virus?
Har du något som visar att detta stämmer?

Några virussjukdomar man direkt tänker på är smittkoppor, spanska sjukan, polio och HIV.
Många dör eller har dött i dessa sjukdomar.

Några bakteriella sjukdomar man tänker på är TBC, tyfus och kolera.
Många dör även i dessa sjukdomar, men inte så många som i virussjukdomarna.
Citera
2021-12-31, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Gick du aldrig in på sidan du fick länken til
Tokstolle! "Sentinelövervakning innebär att bara ett urval av läkare, mottagningar eller kliniker rapporterar om sjukdomsförekomst."
Jag menar såklart testade totalt! Sen kan man undra om nästester är de mest tillförlitliga?
Citera
2021-12-31, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Är det verkligen så att bakterier är dödligare än virus?
Har du något som visar att detta stämmer?

Några virussjukdomar man direkt tänker på är smittkoppor, spanska sjukan, polio och HIV.
Många dör eller har dött i dessa sjukdomar.

Några bakteriella sjukdomar man tänker på är TBC, tyfus och kolera.
Många dör även i dessa sjukdomar, men inte så många som i virussjukdomarna.
Suck! Blodförgiftning! Hjärt och kärlsjukdomar! Lunginglammation! Demens Etc etc...
Du vet inte mycket du..
Du vet inte ens att de flesta som dog i spanska sjukan dog av bakterier inte virus.
Senast redigerad av Nibiru2011 2021-12-31 kl. 12:53.
Citera
2021-12-31, 12:52
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Glöm Corona för nu kommer Flurona!:

Israel reports its first case of 'flurona'
Birthing mother diagnosed with both coronavirus and influenza virus infection simultaneously; health officials estimate many other patients also came down with both pathogens but have not been diagnosed

https://www.ynetnews.com/health_science/article/b18ke11ist

Tur man har vaccinerat sig mot influensan då....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in