2021-12-30, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tirianen
Det är Mr K (Chihab Lamouris) pengar som det mest troligen är. Han sitter inne i 17 år efter att de knäckte encro chat. Han är ledaren i Vårbynätverket, och har beordrat någon kapten i fält att sätta prissumman. Han har fått dessa pengarna av drogförsäljning! Stort framsteg i utredningen. Kan lova er att de första häktningsordrarna börjar trilla in snart!
Han beordrade inte en kapten eftersom att de också sitter inne, han kan eventuellt beordrat någon från Rågsved också eftersom att Vårbynätverket och Rågsved byter varor. Rågsvedsledare sitter även han inne, men det är Chihab Lamouris pengar.
Citera
2021-12-30, 18:21
Medlem
Citat:
Han beordrade inte en kapten eftersom att de också sitter inne, han kan eventuellt beordrat någon från Rågsved också eftersom att Vårbynätverket och Rågsved byter varor. Rågsvedsledare sitter även han inne, men det är Chihab Lamouris pengar.
Han beordrade en Kapten i fält som är tanken under vanlig kapten eller någon från Rågsved
Citera
2021-12-30, 18:36
Medlem
Citat:
Han beordrade en Kapten i fält som är tanken under vanlig kapten eller någon från Rågsved
Men vänta nu, kan absolut stämma då Chibab skrivit själv i encro att E ska dö pga E ej betalade 3 kaniner till VNT. Om nu den här Rashidi från Bredängsnätverket är den ena torpeden, är då den andra skytten någon från Rågsved menar du?
Citera
2021-12-30, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Men vänta nu, kan absolut stämma då Chibab skrivit själv i encro att E ska dö pga E ej betalade 3 kaniner till VNT. Om nu den här Rashidi från Bredängsnätverket är den ena torpeden, är då den andra skytten någon från Rågsved menar du?
Ja, det skulle kunna vara så.
Citera
2021-12-30, 18:42
Medlem
Citat:
Ja, det skulle kunna vara så.
Om du inte är ett troll, så har du kommit med mycket intressant info. Tack T! Då har vi ett möjligt samarbete mellan Rågsved och Bredäng, via Manolo, via Vårby och via.... Haval? Manolo och E slutade osams enligt många, inte helt omöjligt att Manolo plockat fram en "sicario" åt Vårby för att VNT vill se E klippt, samt Haval som fått höra att E la pengar på Dara?
Citera
2021-12-30, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Tråden har just inte bättre uppslag i den frågan än vad polisen efterlyser information om, dvs att sista observation av de misstänkta gärningsmännen gjordes på Bauhaus parkering i Sickla på andra sidan Södra Länken från Hammarby Sjöstad sett där mordet ägde rum på innergården, Aktergatan 23. Oklart om de misstänkta sprang från mordplatsen över bron/Lugnets Allé för att följa kanalen mot Sickla. Alternativt sprang de på samma sida av kanalen som Aktergatan ligger och isf över kanalen över gångbron som ligger nära Restaurang Göteborg.

Det är bara spekulationer men det vore väl inte helt otroligt om en flyktbil fanns i Sickla. På ganska kort tid lyckades de genom valet av flyktväg försvåra för efterföljande genom att ta sig över till Sickla då Södra Länken skär av Sjöstaden från Sickla i Nacka.

Tack så mycket för ett bra inlägg och det är bara att hålla med. Har man tagit sig ända dit kan man snabbt försvinna. Det är en bit att springa.
Citera
2021-12-30, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Tack så mycket för ett bra inlägg och det är bara att hålla med. Har man tagit sig ända dit kan man snabbt försvinna. Det är en bit att springa.
Tidigare styrde Chihab Lamouri VNT från Spanien, han kan fortfarande styra det, men nu styr han det från fängelset. Jag kommer få en rapport om hur bevisläget ser ut imon, vi får hoppas på ny intressant info då.
Citera
2021-12-30, 18:56
Medlem
Citat:

Jag tror du eventuellt har missförstått ett par saker din bevakande vän sagt, Leis lär knappast ha begärt pengar för sin inblandning i Dara mordet. Snarare har han i så fall krävt böter/"skadestånd" av Nisse pga mordet. Nisse kanske raljerade om mordet eller till och med fyllesnackade om att han hade del i de (eftersom hans texter var skrivna för att kunna tolkas så och för att skända Dara/Haval). Att Dara och Havals barndomsvänner skulle ha skjutit honom, dessutom bara några gator bort från sina egna hem, känns för osannolikt.
Att dom däremot sökte hämnd för sin barndomsvän, känns mer troligt och att Nisse tappat de totalt och hugger Leis på Nosh.

Det mest tragiska i allt detta skulle vara om Nisse skjutits som hämnd för Dara och det nu visat sig att han inte alls beställt de mordet, snarare utpressats kring de (men spelat på mordet i sina texter och de kanske är kränkande nog)
Citera
2021-12-30, 18:59
Medlem
Citat:
Tidigare styrde Chihab Lamouri VNT från Spanien, han kan fortfarande styra det, men nu styr han det från fängelset. Jag kommer få en rapport om hur bevisläget ser ut imon, vi får hoppas på ny intressant info då.

Trollar du? Vilket bevisläge? Mot vem? Och det är väl självklart att Chihabs grabbar håller ställningarna än så länge i orten.
Citera
2021-12-30, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Trollar du? Vilket bevisläge? Mot vem? Och det är väl självklart att Chihabs grabbar håller ställningarna än så länge i orten.
Bevisläget i Einar fallet. Jag har 2 säkra källor en på den kriminella och en hos polisen. Jag ska checka hur det ligger till med bevisningen i fallet imon med min källa hos polisen.
Citera
2021-12-30, 19:56
Medlem
Citat:
Bevisläget i Einar fallet. Jag har 2 säkra källor en på den kriminella och en hos polisen. Jag ska checka hur det ligger till med bevisningen i fallet imon med min källa hos polisen.

Så Svenska polisen går och läcker till privatpersoner, Vilket kan riskera utredningen oavsett vart den ligger i dagsläget.
Citera
2021-12-30, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ssthlmss
För att Y har varit med och försökt kidnappa Einar och är inblandad i annat som inte är rumsrent enligt vissa. Kommer du sakna honom eller vad då?

SNÄLLA SÄG VAD ISÅFALL. Herregud med detta säga en sak men inte vad det är. Vad är inte rumsrent enligt vissa KOM MED ORDENTLIG INFO.

Kommer folk klippa honom för Einar nej. Han var med och planerade men utförde inte. Vad för annat skit är det; det när ni som är fulla av skit era jävla hortroll
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in