Citat:
Ursprungligen postat av
sensei
AK4 används fortfarande som jag förstår det. Jag själv gjorde militärtjänst långt senare än 86 och vi hade endast AK4
ak4 ersattes 86 för för alla förband i insats, sant är att de kan ha funnits kvar i trängtrupp eller ingenjörsförband lite längre, nej de används inte längre inom förvarsmaktens reguljära förband
utan precis som jag skrev är det inom hemvärnet dom används, det är en modifierad version som kallas ak4b men det finns även ak4c.
Om nu lövängeln har gjort 15 månaders militärtjänst så kan jag garantera dej att hen inte använde båda vapnen dvs ak4 och ak5, möjligen möjligen provskjutit en ak4, men då borde hen veta att den inte har ens i närheten samma egenskaper som automatvapen tillverkade i obskyra länder.
angående kraften i avtryck så står jag fast vid det jag skriver, en hagelbock bränner du inte av, av misstag det krävs kraft och vilja. sen att man fipplat av säkringen på fyllan, visst, men det krävs ändå att du trycker av, och siktar du på någon med ett laddat vapen och trycker av så är det otvivelaktigt MORD