2021-12-30, 01:51
Medlem
M.Labingis avatar
Bör vi snarare än att samtala med Putin lyssna på hans motståndare, den ryska oppositionen?

Jag tänker att DN har rätt, och att det kanske starkaste medlet för att marginalisera den ryska regimen är att istället för att exempelvis Biden och Andersson för samtal med Putin så kan de föra samtal med den liberala oppositionen, kanske rentav erkänna Navalnyj som Rysslands president och samtala med honom.

Detta skulle helt marginalisera Putin, och göra honom omöjlig, eftersom Väst inte längre skulle förhandla med honom. Då skulle också den majoritet av det ryska folket som förtrycks våga resa sig mot diktaturen.

Vad tänker ni?

https://www.dn.se/ledare/forsok-inte-forsta-putin-lyssna-pa-hans-motstandare/
Citera
2021-12-30, 02:18
Medlem
BroderDonuts avatar
Jag lider inte av russofobi och har ingen särskild anledning att tycka illa om Putin. Däremot är jag inte förtjust i förtryckande styren över lag. Men då ligger det mig närmare till hands att undergräva Biden och Andersson då de förtrycker mig mer än Putin.

Och det tydligaste förtrycket i världen idag är hur krigshetsare i väst vill störta och starta krig i "diktaturer" runt om i världen som ofta leder till att länder förstörs och befolkningar far illa.
Senast redigerad av BroderDonut 2021-12-30 kl. 02:22.
Citera
2021-12-30, 07:02
Medlem
Folket i Ryssland vill ha Putin som ledare.
Vilka är vi o ifrågasätta vad andra länder skall ha för ledare?

DN är en jävla skittidning som skriver dynga.
Citera
2021-12-30, 07:24
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Labingi
Bör vi snarare än att samtala med Putin lyssna på hans motståndare, den ryska oppositionen?

Jag tänker att DN har rätt, och att det kanske starkaste medlet för att marginalisera den ryska regimen är att istället för att exempelvis Biden och Andersson för samtal med Putin så kan de föra samtal med den liberala oppositionen, kanske rentav erkänna Navalnyj som Rysslands president och samtala med honom.

Detta skulle helt marginalisera Putin, och göra honom omöjlig, eftersom Väst inte längre skulle förhandla med honom. Då skulle också den majoritet av det ryska folket som förtrycks våga resa sig mot diktaturen.

Vad tänker ni?

Att det skulle marginalisera Sverige.

Detta vore lika korkat som att USA skulle satsa på AfS som Sveriges framtida hopp.

Det bästa är naturligtvis att vi slutar med att lägga näsan i blöt i andra länders inre angelägenheter inte bara Rysslands.

Hade vi gjort det kanske vi hade sluppit flyktingeländet i Europa (Irak, Afghanistan, Libyen, Syrien).
Citera
2021-12-30, 17:45
Medlem
BroderDonuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hbtq4life
Du är bara nazist som inte vill ha en massa flyktingar, jag menar kompetensregn, från öst.
Du kanske skulle ha läst inlägget före dig. Onödiga krig är orsaken till att så många har flytt till bland annat Sverige de senaste åren.

Att kritisera Biden före Putin gör knappast någon till nazist.
(Monthly Review) Protecting the Nazis: The extraordinary vote of Ukraine and the USA
https://mronline.org/2021/12/24/protecting-the-nazis-the-extraordinary-vote-of-ukraine-and-the-usa/
Citera
2021-12-30, 18:36
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Ryssland är och förblir en varböld.

Det finns ingen mening att närma sig den och låtsats som att det inte är nåt fel.

Sovjet betydde hot mot omvärlden och massmord, fängelse, förtyck och brödköer för ryssarna.

Putin betyder fängelse, förtyck och brödköer (levnadsstandarden har sjunkit rejält) för ryssarna.

Ryssland är ruttet. Det har en BNP på nivå som de sämsta ekonomierna i Europa. Det enda det har är sina kärnvapen sp de kan hota sig till nåt. Inte undra på att Nordkorea vill ha kärnvapen.

Ryssland är som Sciliansk maffia. Den står bara för våld men säger att de ger ”säkerhet”. En sån säkerhet ”you can’t refuse” (God father).

Maffia-regim är Putins regim.

Han säljer ”säkerhet” som ingen behövde såvida hans hot inte fanns.

Lysande affärsidé.
Citera
2022-01-01, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BroderDonut
Jag lider inte av russofobi.

Lider den ryska oppositionen av "russofobi"?

Citat:
Ursprungligen postat av Logan5
DN är bara en i mängden som tar order från dem som vill kasta in de vita småländerna, som Sverige, i ett krig mot Ryssland.

Du har en poäng i att Ryssland inte är något "vitt" land, utan snarare en turkisk-mongolisk, centralasiatisk blandning.

Detta syns tydligt på clownen Putin, som har påfallande tydliga turkisk-mongoliska drag i ansiktet. Putin är uppskattningsvis 60% turk-mongol.
Senast redigerad av RepublikenTaiwan 2022-01-01 kl. 21:01.
Citera
2022-01-02, 00:17
Medlem
Darkwing Ducks avatar
P-U -> Ryssland och det nära utlandet.
/Mod
Citera
2022-01-02, 15:22
Medlem
BroderDonuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RepublikenTaiwan
Lider den ryska oppositionen av "russofobi"?
Propagandan mot den ryska regeringen (samt i praktiken och i förlängningen, Ryssland i sin helhet) här är inte riktad till den ryska oppositionen. Den är riktad till mig och andra svenskar, så jag svarar för mig. Enkelt.
Senast redigerad av BroderDonut 2022-01-02 kl. 15:25.
Citera
2022-01-02, 15:42
Medlem
DN är CIA:s främsta språkrör i Sverige, så allt de publiceras måste ses i ljuset av det globala amerikanska informationskriget. Hur CIA och andra affilierade säkerhetstjänster styr vad som publiceras i ledande europeiska tidningar (DN, El Pais, Frnakfurter Allgemeine, osv) förklarades av Udo Ulfkotte 2014:

https://www.youtube.com/watch?v=sGqi-k213eE
https://www.amazon.com/Presstitutes-Embedded-Pay-CIA-Confession/dp/1615770178/ref=sr_1_3?crid=3S9PHE2RWJ6V8&keywords=udo+ulfkott e&qid=1641134276&s=books&sprefix=udo+ulf%2Cstripbo oks%2C304&sr=1-3

.. som sedan givetvis raskt blev tystad, bannad från Facebook, och dog ett par år senare av "hjärtattack", vid en ålder av 56 år
Citera
2022-01-02, 18:30
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Labingi

Vad tänker ni?

Ganska rimligt att också lyssna på putlers motståndare både i Ryssland och framförallt bland de grannländer han hotar vilket DN också avsåg?

Samtidigt måste man såklart också prata med putler, det är ju han och hans anhang som de facto har makten militären kärnvapnen och är de som hotar.
Tycker Nato US och EU verkar ha hamnat rätt i hur man ska behandla den lilla diktatorn.
Citera
2022-01-02, 18:35
Medlem
DN skulle dock inte föreslå att man lyssnar på oppositionen i Sverige.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in