2021-12-30, 00:55
Medlem
Pruttmuffs avatar
Rune, Ragnar, Brynolf.
Citera
2021-12-30, 00:58
Medlem
Axel61s avatar
Känner en familj som heter Fast. Dom tänkte först döpa grabben till Bruno!
Smaka på den
Senast redigerad av Axel61 2021-12-30 kl. 01:02.
Citera
2021-12-30, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Desplat
Kevin, det ultimata damp-namnet. Har aldrig träffat en Kevin som inte varit totalt hjärndöd.
Check på den. Stämmer till 100%

Inspirerad av en annan tråd så föreslår jag följande:
-Juvelia
-Tindra
-Safira

Fullfjädrade white-trash-namn.
Citera
2021-12-30, 01:27
Medlem
Fanny såklart.

Måste vara världens fulaste namn 😂
Citera
2021-12-30, 01:30
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axel61
Känner en familj som heter Fast. Dom tänkte först döpa grabben till Bruno!
Smaka på den
Stackars sate om han behövt heta Bruno. Nog det värsta namnet man kan heta.
Citera
2021-12-30, 01:34
Medlem
skoputss avatar
Orvar, Sverre och Muhammed (Allah stavningar) går fetbort.

Orvar och Sverre för att jag blir nervös av fonetiken. Muhammed (Allah stavningar) får ni fundera ut själva ..
Citera
2021-12-30, 01:47
Medlem
Kevin och Tindra. Verkar inte gå så bra för dem rent statistiskt.
Citera
2021-12-30, 01:52
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillfkonto12
Kevin och Tindra. Verkar inte gå så bra för dem rent statistiskt.

Ja de har nog haft sin storhetstid. Bland flicknamn känns Nana, eller Nanna, obekvämt i munnen.
Citera
2021-12-30, 02:06
Medlem
Gothenburgers avatar
Lloyd
Citera
2021-12-30, 02:18
Medlem
Vulgära namn som Kevin, Liam och Elliot är otänkbara. Även Cassandra ( idioterna som ger sitt barn detta namn har ingen som helst kunskap om namnets bakgrund), Nova, Tuva-Li, Estelle och Natalie och liknande ger enbart WT- vibbar. Vår tids Ronny, Conny och Sonny.

Jag är inte förvånad att Victoria o Daniel gav sin dotter det vulgära namnet Estelle, ingen av dem kännetecknas som bildade och har troligen aldrig öppnat en enda bok förutom när de var tvingade att läsa en i skolan. Jag är mer förvånad att de inte gav sonen ett namn som Kevin eller Elliot!
Citera
2021-12-30, 02:22
Medlem
Jr.Sopranos avatar
Alla muslimska namn går så klart bort då de låter som att det tillhör helvetestroll.

Engelska namn så som Liam, Eddie, John och så vidare går så klart också bort. i Sverige döper man sina barn till svenska namn annars är man dum i huvudet.

Modernistisk skit så som Månstråle, Luva, Luna och liknande tramsnamn försvinner också. Ungar ska få riktiga namn och inte något desperat försök att vara unik som ändå fallerar då alla småkorkade föräldrar gör lika dant.

Metrosexuella namn som inte talar om kön är också otänkbart, exempelvis Kim, sådana namn passar bättre till transvestiter än barn.

Alla y-namn är också uteslutna då jag inte vill ha kriminell avkomma.
Citera
2021-12-30, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenBeirut

Sen finns det namn som bara är komiska hur man än vänder och vrider på det. Sten - om man läser lite om namn och var olika har sitt ursprung där vissa kan betyda "frid", "helig" eller "de ödmjuka" - betyder just sten. Kul fantasi från första föräldrarna som skulle ge sitt barn ett namn.
- Äh, fuck it, där ligger en sten på marken. Du får hetta det
- Och får vi tre till kan de heta sax och påse

Tycker ändå den sortens namn är rejäla och lite coola. Sten, Stig, Björn... Inget fjams liksom.

Citat:
Ursprungligen postat av Sunisgod
Halvdan

*det namnet ger inga positiva vibbar...

https://www.synonymer.se/sv-syn/halvdan
Hellre halvdan än heldan! Nä, men dan betyder ju också hemsk och förskräcklig. (Fast enligt svenska namn betyder dan i båda namnen "dansk".)

Lillebil har jag alltid tyckt är ett märkligt namn, så det skulle jag inte ge min dotter. Låter som en liten gullig människofordonshybrid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in