2021-12-29, 22:57
Medlem
Panzeradlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herter
Japp
Lever bara för barnens skull allt är skit.

Om några år kommer de att hata dig.
Citera
2021-12-29, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Panzeradler
Om några år kommer de att hata dig.
Källa?
Citera
2021-12-29, 23:20
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LSD-Lars
Jag har börjat ta droger i smyg för att dämpa sorgen över en tomt äktenskap.

Jag skulle rekommendera dig att bli ihop med ätbart cannabis och kratom. + ett kraftigt porrberoende.

Är du bäng och hög behöver du ingen närhet längre. Ta det i låga doser så ingen märker det, bara för att ta bort den värsta av ångesten.
Det räcker med ynka 300 mg Tramadol om dagen då försvinner allt som har med sexlust.

Fördelen är också att man blir pigg, alert och känner sig social med sin partner minus sex.
Citera
2021-12-29, 23:42
Medlem
Ingen ånger.
En lobotomering kanske hjälpt mig.
Annars hade det blivit psykiatrik tvångsvåtd.
Citera
2021-12-30, 00:15
Medlem
Secs avatar
Jäklar va man känner igen sig i mångas berättelser här.

Har funderat på att göra slut många ggr. Men har roat mig med att knulla andra istället så förlänger man det hela lite. Knullat 6-7 st nu på några år sen det hela satte igång. Då var jag ändå trogen i 14 är innan.

Men vi knullar väl en gång i veckan. Dock nästan alltid på mitt initiativ vilket känns piss.
Citera
2021-12-30, 00:16
Medlem
Har tre barn mellan 6 och 10 år. Var tillsammans med barnens mamma i 13 år. Tog slut gör ett år sedan ungefär. Trodde att allt var bra, vi har aldrig bråkat eller så, men klart att det har varit mycket med 3 barn och allt som hör till. Men plötsligt från ingenstans så säger hon att hon vill bo för sig själv. Blev helt tagrn på sängen.
Visar sig sedan att hon har haft ett nästan 1 år långt förhållande med en jobbarkollega bakom min rygg. Såg det inte komma alls. Så det var inte ett gemensamt beslut. Men det sjuka är att jag aldrig har slutat älska henne och skulle inte tveka att ta tillbaka henne om hon ville. Men det är inte upp till mig tyvärr. Är fortfarande en trasig själ...
Citera
2021-12-30, 00:31
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kultingen1999
Känner igen mig till 100%, vi ligger väl cirka en gång i månaden och alltid på mitt initiativ. Jag slutade ”försöka” för ett par månader sen och har nog märkt en viss förbättring från hennes sida.

Tanken har slagit mig att dra också, lätt hänt att man sitter kvar i bilen själv i 5 minuter innan man samlat kraft för ett par timmars ständigt plockande och tvättande. Men man stannar framför allt för barnens skull samt att man någonstans vet att gräset inte blir grönare.

Jag ska nog egentligen inte klaga, vi har förmodligen bättre än många andra par då vi sällan bråkar och vi har tillräckligt med kapital för att kunna separera och ändå ha några miljoner var på fickan. Det som retar mig mest är bristen på ambition och initiativ från min partners sida. Hör inte till ovanligheten att hennes ”leveranser” aldrig blir gjorda och det slutar med att jag tröttnar och gör dom.

Gör man?

Jag tror faktiskt många lurar sig själva med klyschan om "för barnens skull". Vad är för barnens skull egentligen? Att växa upp i ett hem där mamma och pappa inte visar närhet och känslor till varandra? Det är snarare för ens egna skull man stannar, bekvämlighetsskäl och man försöker intala sig själv att det "inte blir bättre".

Frågan är vad kan bli sämre? Älskar man sin partner till det yttersta så är det såklart mycket att riskera men när man inte får något intimt utbyte så vafan..? Det är väl som att bo med en kompis vid den tidpunkten det inträffar.

Alternativet är att slänga ut metet i ankdammen och se vad som finns i sjön. Jag lovar dig att du skulle bli som en helt ny människa av att känna dig uppskattad och älskad igen.
Citera
2021-12-30, 00:44
Medlem
Varför är det så viktigt för alla att man ska ha sex hela tiden? Är det så jävla viktigt med orgasmer? Jag och min fru har två småungar och vi har sällan sex i nuläget. Vi orkar helt enkelt inte atm. Barnen är mellan 1-5 år och det känns som att de aldrig sover. Så finns varken tid eller ork. När barnen somnar (de somnar sent) så vill vi också bara somna. Känns som många gör det till ett problem för att man "ska" knulla tre gånger i veckan o.s.v.
Citera
2021-12-30, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LamaLamaLama
Varför är det så viktigt för alla att man ska ha sex hela tiden? Är det så jävla viktigt med orgasmer? Jag och min fru har två småungar och vi har sällan sex i nuläget. Vi orkar helt enkelt inte atm. Barnen är mellan 1-5 år och det känns som att de aldrig sover. Så finns varken tid eller ork. När barnen somnar (de somnar sent) så vill vi också bara somna. Känns som många gör det till ett problem för att man "ska" knulla tre gånger i veckan o.s.v.

Tror inte problemet ligger i hur ofta man ligger, det handlar om att känna sig attraktiv, åtrådd, älskad och uppskattad.
Citera
2021-12-30, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LamaLamaLama
Man kan fundera på hur viktigt det är att barnen ser sina föräldrar leva i en kärleksfull relation.

För många föräldrar försvinner ju inte enbart sexet. Utan även alla andra bevis på kärlek såsom tex närhet. Jag betvivlar att det är sunt för barn att se sina föräldrar vara äcklade av varandra fysiskt.
Citera
2021-12-30, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Det räcker med ynka 300 mg Tramadol om dagen då försvinner allt som har med sexlust.

Fördelen är också att man blir pigg, alert och känner sig social med sin partner minus sex.
Kratom är mycket likt tramadol så kör det tillsammans med 100 mg sertralin för att döda den lilla sexlust som finns kvar.
Senast redigerad av LSD-Lars 2021-12-30 kl. 01:32.
Citera
2021-12-30, 01:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cern

Ett tag funkar det ja, men sen biter inte tram och så är hjulet i rullning. Ta droger som du ej blir fysiskt abstinent av, om du kan! Varje dag ska man passa sig för att ta, spec op och bens. Tjack däremot tar jag ibland för sexet, men sällan numera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in