2021-12-29, 21:13
Medlem
För att detta inte genast skall sjunka ner i islamträsket med de obligatoriska inläggen som nämner Ali och Mohammed, låt det vara fokus på s k kristna namn.

Dubbel-namn är det sista jag skulle döpa min son eller dotter till. Särskilt de där som känns extra fel att para ihop. Bengt-Sverker och Stina-Berit. Men alla dubbelnamn går bort.

Sen finns det namn som bara är komiska hur man än vänder och vrider på det. Sten - om man läser lite om namn och var olika har sitt ursprung där vissa kan betyda "frid", "helig" eller "de ödmjuka" - betyder just sten. Kul fantasi från första föräldrarna som skulle ge sitt barn ett namn.
- Äh, fuck it, där ligger en sten på marken. Du får hetta det
- Och får vi tre till kan de heta sax och påse
Citera
2021-12-29, 21:16
Medlem
Och så skulle jag aldrig ge mitt barn samma namn som jag har. Alltid funnit det riktigt extra löjligt när rika som inte ens är någon adel döper tre söner efter farsan.
Citera
2021-12-29, 21:24
Medlem
feemaxxxs avatar
Par fula namn som jag inte skulle ge min son är:

Malte
Åke
Ove
Örjan
Ragnar
Reine
Citera
2021-12-29, 21:29
Medlem
Jordgubbes avatar
Vissa namn blir inte så snygga i översättning, två exempel är Jerker (eng: "jerker") och Göran (eng: "urine"), fast å andra sidan har särskilt amerikanarna många inhemska fåniga namn så det kanske försvinner i bruset.
Citera
2021-12-29, 21:31
Avslutad
moderna jävla konstiga hittepå namn

Stari

jewel

roxxo

Guzze

eller något annat trams som föräldrar hittar på.
Citera
2021-12-29, 21:35
Medlem
Sunisgods avatar
Halvdan

*det namnet ger inga positiva vibbar...

https://www.synonymer.se/sv-syn/halvdan
Citera
2021-12-29, 21:39
Avslutad
Kurt
Citera
2021-12-29, 21:48
Medlem
Heter man Ahlén eller Ahl går Ann fetbort...
Citera
2021-12-29, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenBeirut
För att detta inte genast skall sjunka ner i islamträsket med de obligatoriska inläggen som nämner Ali och Mohammed, låt det vara fokus på s k kristna namn.

Dubbel-namn är det sista jag skulle döpa min son eller dotter till. Särskilt de där som känns extra fel att para ihop. Bengt-Sverker och Stina-Berit. Men alla dubbelnamn går bort.

Sen finns det namn som bara är komiska hur man än vänder och vrider på det. Sten - om man läser lite om namn och var olika har sitt ursprung där vissa kan betyda "frid", "helig" eller "de ödmjuka" - betyder just sten. Kul fantasi från första föräldrarna som skulle ge sitt barn ett namn.
- Äh, fuck it, där ligger en sten på marken. Du får hetta det
- Och får vi tre till kan de heta sax och påse

Bjärt, men ännu värre Fredrik och Stefan.
Citera
Medlem
fittslems avatar
Nått white thrash takky namn. Samt jonglera med bokstäverna, byta s mot z till exempel hade varit det sista jag gjort.
Citera
Medlem
Farbaute666s avatar
Det blir nog diverse engelskklingande namn, som Kevin, Liam med flera. Tyder ofta på lägre klasstillhörighet (inte för att det behöver vara negativt i sig) och lite stökiga pappor med vita skåpbilar.
Citera
2021-12-29, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Det blir nog diverse engelskklingande namn, som Kevin, Liam med flera. Tyder ofta på lägre klasstillhörighet (inte för att det behöver vara negativt i sig) och lite stökiga pappor med vita skåpbilar.

Y-barn då? Jimmy, Kenny, Benny, Ronny, Conny
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in