2021-12-29, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Impact21
Självklart har Ebba chans på medalj.
Missade du VM i Oberstdorf?

När det gäller Hagström och Dyvik finns det ingen anledning att göra uttagningen före sprinten i Frankrike.

En Ebba i fjol eller i förfjol hade haft medaljchans. Men i år har hon än så länge inte visat att pallen är realistisk. Vi får hoppas att hennes upplägg ger henne rejält med fart in mot OS 👍🏻

Ang. Dyvik/Hagström så retas jag mest med Dyviks alla belackare. Du tycker inte någon egentlig uppladdning är schysst att få inför ett OS? Det har nog varit både SOK och landslagsledningens mål under hela processen - att ge åkare tid att förbereda sig…
Citera
2021-12-29, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Tänker på stafettlaget.

Som stafettåkare har de en viss medaljchans 😅😅👍🏻👍🏻
Citera
2021-12-29, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Ja jo jag vet, men jag menar att under OS så kan mycket väl en eller flera i gruppen bli sjuka och Dyvik är kompatibel med både sprint och distans som en reserv om det behövs. Hagström sätter man väl knappast in på en sträcka i stafett till exempel?

Nej, det kanske man inte gör men hon skulle nog kunna klara en första sträcka hyggligt bra om tempot inte skruvas upp allt för mkt. Men Dyvik går nog före i en stafett-uttagning. I en sprintstafett kanske det är 50/50 vem som skulle få chansen.

Ska bli kul att se vad de kan göra distanslöpen under TdS.
Citera
2021-12-29, 07:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag skulle säga att Hagström har noll procent chans till medalj medan Emma Ribom har lika stor chans till medalj som hennes chanser är att ta plats i stafettlaget. Den chansen är större än noll procent.

Emma Ribom har inte varit på pallen i en fristilssprint. Du menade säkert att Ribom har noll procent att ta medalj. Hagström har mycket större större chans att ta medalj. Säger allt förnuft.

SOK skall skicka medaljkandidater…inte turister,
Citera
2021-12-29, 07:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NickXIX
Jag ser hellre Hagström än Dyvik i OS. Men dina påhopp på Dyvik är löjliga. Att hon åkte på spa en gång för några år sedan när hon tvingades avstå tävling pga sjukdom är helt oväsentligt. Det är väl snarare en ganska lämplig sysselsättning när man behöver vila upp sig efter sjukdom. Sen att dra så stora slutsatser av några mindre genomtänkta uttalanden är också överdrivet. Den som har bäst chans ska till OS, utan hänsyn till några uttalanden.

Dyvik har visat resultat som gör att hon är högaktuell för OS, allt annat är skitsnack. Det måste man kunna se även om man själv rankar Hagström före i en helhetsbedömning. Det är heller inget konstigt att andra kommer till en annan slutsats när man rankar de två åkarna, för det beror på vad man lägger vikt vid.

Det är fakta. Anna Dyvik har inget i OS att göra. Hon håller inte måttet. Man såg i finalen igår att när de andra tryckte på så föll hon från täten till 6e plats på en gång. Har man aldrig haft några pallplatser individuellt kan man inte representera Sverige. De med bäst potential..och resultat skall skickas.
Senast redigerad av Hankypanky14 2021-12-29 kl. 07:24.
Citera
2021-12-29, 08:20
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Kanske och hon var oväntat stark i kvarten må jag säg. Fast ser du verkligen Kalvå klara en topp-10? Hade ju själv henne först vilket delvis var ett fegval/tråkval.

Kul för Dyvik att klara OS-sprintplatsen.

Uppdaterar om 2-3 timmar.

Edit. Någon som vet vad som hände Broiler-Eva?

Edit2. Grond tia alltså!
Har du läst nånstans att Dyvik nu är klar för OS?
Det finns väl inget hinder att man låter tävlingarna i Frankrike avgöra då det var väldigt liten skillnad idag? Vi får hoppas landslagsledningen varit oerhört tydliga kring hur besluten kommer ske, men det verkar man tyvärr inte ha varit när man läser om uttagningen av Häggas som sprintåkare.
Citera
2021-12-29, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Har du läst nånstans att Dyvik nu är klar för OS?
Det finns väl inget hinder att man låter tävlingarna i Frankrike avgöra då det var väldigt liten skillnad idag? Vi får hoppas landslagsledningen varit oerhört tydliga kring hur besluten kommer ske, men det verkar man tyvärr inte ha varit när man läser om uttagningen av Häggas som sprintåkare.

Nej,det verkar vara fortsatt klanteri från ledningen som gäller.
Man sitter lite i skiten nu gällande Hagström vs Dyvik.Jag anser att Johanna borde tagits ut redan den 21 December då jag tycker hon bevisat att hon i enstaka tävling har betydligt högre potential än Dyvik.
Nu är situationen ytterst vansklig dock,och det bästa som ledningen kan göra av denna surdeg är att vänta ut TdS och eventuellt låta Frankrike bli rent OS kval förutsatt att Dyvik gör ett okay TdS.

Calle Halvarsson var en obstruerande Maltsev från att ta sig till semi igår.För mig känns Calle klart aktuell för en sprintplats till OS..men även det skeppet har ju seglat.

Illa,illa.
Citera
2021-12-29, 08:45
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike

Calle Halvarsson var en obstruerande Maltsev från att ta sig till semi igår.För mig känns Calle klart aktuell för en sprintplats till OS..men även det skeppet har ju seglat.

Illa,illa.
Så på damsidan var det dåligt att inte ta ut laget innan touren men på herrsidan var det inte bra att göra det?
Citera
2021-12-29, 08:51
Medlem
Citat:
Man sitter lite i skiten nu gällande Hagström vs Dyvik.Jag anser att Johanna borde tagits ut redan den 21 December då jag tycker hon bevisat att hon i enstaka tävling har betydligt högre potential än Dyvik.
Nu är situationen ytterst vansklig dock,och det bästa som ledningen kan göra av denna surdeg är att vänta ut TdS och eventuellt låta Frankrike bli rent OS kval förutsatt att Dyvik gör ett okay TdS.

Illa,illa.

Senast igår visade väl Dyvik att hon i år är i bättre slag än Hagström? På samma kriterier som fick Hagström att åka VM ifjol. Igår var Dyvik snabbare i kvalet, hon var snabbare i kvarten, hon var snabbare i semifinalen och hon tog sig till final.

Hagström har placeringarna 11,16 och 8 i fristilssprint i år. Dyvik har 8 och 5. Skillnaden är kanske inte stor men den finns där.
Citera
2021-12-29, 09:12
Medlem
FNLSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hankypanky14
Individuella pallplatser i VC:

1. Maja Dahlqvist 16.. 11 i fristil
2. Jonna Sundling 12..7 i fristil
3. Johanna Hagström 3.. 2 i fristil
4. Emma Ribom 1.. 0 i fristil.

Anna Dyvik 0..0

Säger allt.. vad sysslar ledningen med??
Minns du sim VM 2015? Du tjatade om att Sverige inte tagit medalj på 33 lagkapper och att det var onödigt att ställa upp i dom. Men nån gång ska vara den första. För sim damerna var det 34:e och kanske blir det en första gång även för Dyvik
Citera
2021-12-29, 09:13
Bannlyst
Citat:

Illa,illa.

Det är naturligtvis väldigt illa att ledningen satt sig i denna situation. Jag har klagat på en svag ledning under lång tid. De håller inte måttet.

På herrsidan har vi sett ett lopp i världsklass..och det är Calles stafettsträcka i Lillehammer. Resten har inte hållit måttet fast Leos stafettsträcka i Lillehammer var ok.

Nu har man målat in sig i ett hörn. Om Calle helt plötsligt exploderar i tds..då har man lovat 4 medelmåttor att få åka sprinten.

När det gäller Dyvik borde ledningen innan säsongen sagt att pallplatser I VC gäller för dig för att komma till OS. Då hade vi sluppit den här idiotiska diskussionen.
Citera
2021-12-29, 09:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Minns du sim VM 2015? Du tjatade om att Sverige inte tagit medalj på 33 lagkapper och att det var onödigt att ställa upp i dom. Men nån gång ska vara den första. För sim damerna var det 34:e och kanske blir det en första gång även för Dyvik

Jag har aldrig påtalat något om någon lagkapp I simning. Michelle Coleman, Jenny Johansson, Sarah Sjöström och Louise Hansson var en medaljkandidat om alla fick till det. Det har jag aldrig sagt något annat.

Statistiken är tydlig när det gäller individuella medaljplatser. Hagström är en större medaljkandidat än Ribom..Ribom är en större medaljandidat än Dyvik.

Dyvik är inte ens en medaljkandidat då hon aldrig varit på pallen innan trots ca 50 försök.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in