2021-12-28, 15:07
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Undra vad han gör nu när han släpps?
Kommer nog inte skilja sig med vad han redan gjorde innan han häktades, med andra ord resa runt och hålla sig borta från Sverige.
Citera
2021-12-28, 15:07
Medlem
honung66s avatar
Angående Yasin, citat från artikel på svt.se

Citat:
– Han har släppts som planerat. Han har avtjänat sitt straff, bekräftar en handläggare på Svea hovrätt för SVT.

https://www.svt.se/nyheter/snabbkollen/rapparen-yasin-pa-fri-fot-1
Citera
2021-12-28, 15:09
Medlem
Någon som har hovrättens domar? För övriga Åtalade? Typ Haval, Ilija, Chihab?
Citera
2021-12-28, 15:10
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeekinTT
Bara pga överklagan. Domen finns fortfarande.
Han släpptes för att han redan avtjänat sitt straff i häktet. Att han skulle få ett högre straff efter sin överklagan finner jag väldigt osannolikt.
Citera
2021-12-28, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Undra vad han gör nu när han släpps?
Han har en lägenhet i London, så det blir väl dit han åker
Citera
2021-12-28, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Jag tror inte att Kwingwa sitter för någonting just nu, men jag tror heller inte att han är inblandad i mordet på Nisse.

Precis som med allt annat i och kring denna karusellen, känns hans vara eller inte vara, för besynnerlig att greppa.
Med den "cv'n" så lär han knappast ha möjligheten att pensionerat sig vid 23 års ålder, om han ej sitter inlåst.
Om nu dessutom Nisse, scar mm mm verkligen saknar Paki, så lär det väl vara jakt på hans mördare?
(Fast jag har samma skumma känsla över hela Tati situationen med, så den lär knappast vara värt något i slutändan ändå)
Citera
2021-12-28, 15:46
Medlem
Spännande att se . Tror inte han kommer ut ur Sverige dock . Man måste vä va fullvaccinerad med pass och uppvisa negativt test Mac 48 tim gammalt ..

Återstå att se hur länge han håller sej levande
Citera
2021-12-28, 15:50
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tessaladiss
Spännande att se . Tror inte han kommer ut ur Sverige dock . Man måste vä va fullvaccinerad med pass och uppvisa negativt test Mac 48 tim gammalt ..

Återstå att se hur länge han håller sej levande
Alla intagna på häkten och anstalter erbjuds vaccination sedan i somras, så visst kan man vara fullvaccinerad även om man suttit häktad.

https://www.kriminalvarden.se/om-kriminalvarden/nyheter/2021/juni/vaccinering-av-intagna-igang-pa-anstalter-och-hakten/
Citera
2021-12-28, 17:14
Medlem
Hej ursäkta för efterblivenhet jag har följt tråden hyffsat ok, men varför behöver Yasin frukta för sitt liv?
Citera
2021-12-28, 17:15
Medlem
DeekinTTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Han släpptes för att han redan avtjänat sitt straff i häktet. Att han skulle få ett högre straff efter sin överklagan finner jag väldigt osannolikt.

Yes du har rätt.

Missade strafftiden var så kort.

Men hoppas de kanske förlänger straffet istället i hovrätten.
Citera
2021-12-28, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeekinTT

Missade strafftiden var så kort.

Men hoppas de kanske förlänger straffet istället i hovrätten.

Eller troligare (tyvärr), de sänker straffet och han får fett skadestånd.
Citera
2021-12-28, 17:44
Medlem
MeinKampfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
tydligen är han på väg utomlands

Knappast troligt, ingen som sitter på strafftidsbeslutet istället för lösa spekulationer? Att vara villkorligt frigiven innebär i Yasins fall att han nu är under övervakning. Resedokument ska godkännas och i med Corona restriktionerna samtaget med den nästan obligatoriska bristen på myndighetsutövare juletid så är det högst osannolikt att Yasin kommer befinna sig utrikes, helt oberoende av alla fantasier som lyfts här i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in