2021-12-28, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Hur kan Kläbo alltid ha perfekta skidor?

Vallade med läppsalva?
Citera
2021-12-28, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Jag letar konkurrenter om svenskorna inte gör bort sig på OS men det är svårt att hitta. Lampic borde vinna en sån här dag då. Fick inte se vad Fähndrich går för idag dock.
Håller med. Med Svahn i laget hade vi haft stor chans till trippel i OS. Blir svårare nu, Men besvikelse om det inte blir en dubbel och sen Ribom längre ned i finalen. Hagström eller Dyvik till semi, knappast mer än så i dagens form.
Citera
2021-12-28, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Inget, Valnäs vs Northug ordnade allt.
Fattade att Northug skulle ryka i första semin och Valnes skulle gå vidare 🎅🏻✌️

Åh fan.
Citera
2021-12-28, 15:41
Medlem
bajjenns avatar
Blir nog svårt för Frida att skaka av sig Diggins imorgon. Men hoppas förstås att jag har fel.
Citera
2021-12-28, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Vilken start av Diggins! Nu tror jag att hon kommer göra ganska bra lopp resten av touren också. Mycket tid för Frida och Ebba att ta in. Svårt, men inte omöjligt för Frida. Men då måste hon ha väldigt bra dagar framöver.

Imponerad också av norskan Myhrvold som har haft oerhört snabba upplopp.
Kläbo gick just i mål, han är några klasser bättre än övriga.
Myhrvold faktisk medaljekandidat i OL. Var klart raskest på oppløpet i alle heatene i dag. Dahlqvist (og muligens også Sundling) har nok en høyere toppfart, men fullt mulig å kjempe om sølv/bronse bak der.
Citera
2021-12-28, 15:42
Medlem
Scalpings avatar
Man undrar vad som hänt med Hagström i år. Hon har ju ingen glöd eller driv öht. ser mest uppgiven ut på förhand. Lite Calle-mentalitet på henne.
Dyvik inte mycket bättre men åker fortare iaf.

men media fokusera fortfarande mest på Halvarsson av nån anledning.
Citera
2021-12-28, 15:42
Medlem
Packapappaspacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Du menar att de ska peta Ribom som varit i final i bägge sprintarna hon kört?
Antingen tar man ut Dyvik nu, eller så skjuter man upp det till världscupen i Frankrike.
Kalla kommer ej med.
Dyvik i stafett/reserv i sprint etc.
Citera
2021-12-28, 15:46
Medlem
Hur långt har Frida och Ebba upp till Diggins? Nån som vet?
Citera
2021-12-28, 15:47
Medlem
Inte så rolig svenskdag, men tycker Dyvik gör det man kan begära i fristil. Runt semi när alla är med är hennes nivå, hon tog åtminstone chansen att knipa en finalplats även om hon fick grisa sig vidare som LL hela vägen.

Hagström har inte gammal sedvanlig sprutt i benen, annars tycker jag hon verkar ha förbättrat en del grejer tekniskt och hon har visat i flera kvartsfinaler i år att hon kan ta sig vidare billigt. Synd att hon inte får ihop det.

Lundgren kommer få en jobbig tour om dagens ork var en indikator. LL också om kvalet var en indikator, men har nästan varit bättre i distans i år så vi får se. Frida, Ebba och Kalla får köra igång på allvar imorgon, otroligt viktig dag för totalen.

Oskar verkade väl ha lite fart i kroppen igen iaf, men fortfarande långt kvar till toppformen. Calle måste visa något väldigt bra imorgon för OS skulle jag tro. Resterande svenska herrar i touren entusiasmerar inte direkt.
Citera
2021-12-28, 15:52
Bannlyst
Fan, såg nu att jag hade Kern som top 3, 81.00 i odds, oväntat att hon kom 4,a 😡😡😡😡
Citera
2021-12-28, 15:54
Medlem
Metallharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
Man undrar vad som hänt med Hagström i år. Hon har ju ingen glöd eller driv öht. ser mest uppgiven ut på förhand. .

Du såg ej premiären i Ruka förstår jag, för där strålade hon.

Synd på en missad finalplats idag men inte mycket att göra. Står fortfarande fast vid att om Johanna har en bra dag och är i form så slåss hon om en medalj på OS, tvivlar på att Dyvik klarar av mer än en semifinal på sin höjd.
Citera
2021-12-28, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Hur långt har Frida och Ebba upp till Diggins? Nån som vet?

68 sek före Frida typ. Och ytterligare någon till Ebba.
Senast redigerad av Junketer 2021-12-28 kl. 16:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in