2021-12-28, 09:35
Medlem
Är det bara jag som skulle vilja ha en påse signerad Runarved att mata eldstaden med?
Citera
2021-12-28, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Machines
.Ja det ser inte så ljust ut nu med dom pappren i början av straffet Troligtvis följer en period av limmande och lismande. En konst Runar behärskar till fulländning. Men han har nog svårt att hålla sig. Klientel och personal kanske inte förstår eller ser hans storhet. Vem vet han kanske kommer hem som gangsta rappare. Ingenting förvånar när det gäller pastorn

Han kanske kommer ut som muslim. Startar en egen moské och så.
Citera
2021-12-28, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medlemsavgift
Tänk om Runar skulle vara med i Robinson, utröstad dag ett

Ännu bättre med Celebrity Paradise Hotel. Runar Søgaard, Anna Book, Paulo Roberto, Mona Sahlin, etc.

Vem vill inte se Runar i slinky badtajts?
Citera
2021-12-28, 11:08
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnagIT
Jag tror nog att såväl misskötsamhet som beslut innehöll mer än det där, men det vore helt klart något han borde överklaga. Anstalten ska ge fullständigt fan i om man värderar folk lika eller ej. Det finns ingen grund för en så urbota korkad text.

Vad gäller den andra händelsen där han hotat med något trams om han inte fick byta cell så klassas det som försök till otillåten påverkan, så där ska fårskallen ha en solklar varning.

Jag tycker oxå att det låter väldigt konstigt. Har aldrig hört om att någon skulle ha fått rapport pga ” fel människosyn ” .
Hot om att lägga ut personal på media förstår jag dock om att han fått varning för .
Citera
2021-12-28, 11:45
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Jag tycker oxå att det låter väldigt konstigt. Har aldrig hört om att någon skulle ha fått rapport pga ” fel människosyn ” .
Hot om att lägga ut personal på media förstår jag dock om att han fått varning för .

Hur allt exakt har gått till vid dessa incidenter är dolt i dunkel. Vi, utanför, dom obefintliga murarna, lever i ovisshet. Dock tänker jag att han nog i sin inlåsta frustration har gått över gränsen både plumpt och vida grandiost.
Vi snackar skev självbild inne på en anstalt med andra tjyvar och banditer. Han är bara ett nummer och ett efternamn.

Man får ligga i lite för att formellt varnas inom kriminalvården. Med tanke på den gängse jargongen som trots allt råder på kåken, så skulle annars en jevla massa varningar delas ut, om det inte fanns en viss höjd i tak.
En tolerans.
Så pastorn har nog blåst på rätt bra.

Jag tänker att m a a de helger som har varit och som väntar, så börjar det träcka in hur jevla illa han upplever detta inlåsta liv och leverne.
Han börjar inse skitlivet, på riktigt, där han sitter.
Han får det tufft pastorn.

Citera
2021-12-28, 12:37
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarbukett
Han kanske kommer ut som muslim. Startar en egen moské och så.

Mulla Runar? Tror han har för klen skäggväxt för det!
Citera
2021-12-28, 12:39
Medlem
Citat:

Kan ju vara det att han försöker driva fram för och emot honom, Gud eller något annat så att det blir överjävligt stökigt om han får hålla på.
Citera
2021-12-28, 12:45
Medlem
Citat:
Han bruker vel fatwa historien fra noen år tilbake for å få bytte celle

Citat:
Ekstreme islamister bekrefter i media at det er utstedt fatwa mot Runar Sögaard, og at de ikke vil nøle med å drepe ham.
https://www.nettavisen.no/fatwa-mot-runar-s-gaard/s/12-95-378327
Citera
2021-12-28, 13:46
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarbukett
Kan ju vara det att han försöker driva fram för och emot honom, Gud eller något annat så att det blir överjävligt stökigt om han får hålla på.
Han verkar ha samma sjukdom/skada som Tove Bernadotte Opperstam. Hon berättade i en intervju att hon åkte dit för skattefiffel för några år sedan och har suttit av tiden. Men nu vill hon ha upprättelse och har överklagat till Europadomstolen. "Jag har haft viss framgång men ger mig inte förrän jag är helt frikänd." Europadomstolen tar inte i såna fall med handskar. Runar påstod ju att han fick tillbaka sin vapelicens efter att ha överklagat till Europadomstolen. Det fick han inte. Hans licens var återkallad i ett antal år så han fick tillbaka den med automatik efter sju åtta år. Det är som de har människorna måste ljuga om allt, tvångsmässigt.

Innan Runar skulle in i finkan hade han överklagat och hänvisat till att de som tidigare dömt honom hade något emot kristna människor som han. Den gubben gick inte heller. Jag kan tänka mig att lille Runar gråter sig själv till sömns i sin cell varje kväll. Om någon frågar honom vad klockan är står han och stammar eller springer och gömmer sig. Det är lättare att vara kaxig oemotsagd bakom ett tangentbord.
Citera
2021-12-28, 14:27
Medlem
Giant Squids avatar
I sin egenskap som själavårdare och personlig coach så borde han väl kunnat få bedriva andlig utveckling till intresserade medinterner eller nåt. Nu går han all in thug life.
Citera
2021-12-28, 21:55
Medlem
Kämpendahls avatar
Runar verkar av någon anledning fått för sig att han är någon slags primadonna på anstalten och att personalen är hans personliga betjänter. Han borde ha fattat när han nekades att byta cell att det inte var hotell Hilton han satt på, där han lovade att leverera en "mediabomb". Det togs inte särskilt väl emot av den tämligen humorbefriade personalen och det slutade med en varning.

De flesta som inte är helt sönderknarkade hade då lärt sig något av detta, men inte Runar. Enligt artikeln i Aftonbladet får man intrycket av att Runar har "en del" ärenden på bordet hos KVV och när han tycker att de inte hanteras tillräckligt skyndsamt anklagar han ansvarig anställd som är muslim för att diskriminera honom av religiösa själ.

Runar är inget snille. Låt mig gissa; de här två händelserna är förmodligen bara toppen av isberget. Nu kommer sannolikt personalen att ta upp varje tendens till misskötsamhet och inom två månader sitter Runar på en högre klassad anstalt. Som man bäddar får man ligga.
Citera
2021-12-28, 22:56
Medlem
Troligtvis fick han dela rum första dagarna på grund av överbeläggning. Vilket tidigare förekommit. När Runar var på turne 2018 med Åkeson i Jönköping på Elmia . Skrev en journalist på Jönköping posten att Runar "glömt" att betala Hall Media. Runar hängde ut journalisten och blev polisanmäld av Hall Media. När Expressen journalisten L.B ringde upp Runar om två enkla frågor svarade han inte. Utan ringde upp själv och med en hysterisk röst kom han med vissa anklagelser b.la om att L.B hade pedofila böjelser. Runar spelade in samtalet och lade ut det på nätet. När domen kom i Hovrätten hängde han ut domaren och åklagaren. Ett återkommande beteende hos Pastor Runar när det inte går i hans riktning. Och som nu drabbade personalen på bondgården om en "mediabomb" Carolas inlägg Om Runar säger rätt mycket om detta återkommande beteende....." Som mamma, kvinna och som människa. Att jag står upp i dag är för mig ett under.”, skriver Carola Häggkvist och menar att få förstår ”vad för slags man han är”.

”Hos honom finns bara makt, hämnd och hot.”, skriver hon.

Carola Häggkvist skriver vidare att Runar Sögaard inte skickat ”ett enda kränkande sms på flera år. Tills nu, då pengarna tryter”. Hon skriver även att hon har haft fullt fokus på att vara en glad mamma till sina barn.

”Slippa honom. Hitta friheten & glädjen igen. Det är här TIDEN kommer in. Och jag drar en lättnadens suck. Tack tid! Vad mer finns det från hans sida att komma med efter det här? Bara ’gammal skåpmat’, då som nu.”, avslutar Carola
Senast redigerad av Machines 2021-12-28 kl. 23:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in