2021-12-28, 10:52
Avstängd
Halloween2s avatar
Underbart resultat i går. En poäng mot ett kommande championship lag. Härligt att höra att Ragnar fortsätter med Ole fotbollen. Mcfred är fortfarande man satsar på.

Kommer Victor slå sig in igen efter detta? Vi vet ju att Harry aldrig Kmr bli petad och Varaner Varane.
Citera
2021-12-28, 10:53
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
VAR används mer eller mindre alltid när det är tillgängligt, också den gången vid Kane. VAR-rummet kom fram till att det inte var ett uppenbart fel från domaren.

Du förstår vad jag menar - varför inte VAR skickade ut Tierney för att kolla på Kanes tackling. Jag vet att de kollar alla situationer, men hur de kunde göra bedömningen att gult kort inte var fel beslut…
Citera
2021-12-28, 10:57
Avstängd
Halloween2s avatar
Rashford borde kanske försöka hålla sig mer fokuserad på fotbollen i stället för all annat han gör utanför planen?
Citera
2021-12-28, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Du förstår vad jag menar - varför inte VAR skickade ut Tierney för att kolla på Kanes tackling. Jag vet att de kollar alla situationer, men hur de kunde göra bedömningen att gult kort inte var fel beslut…

De håller nog med dig om att det var fel beslut, men att det inte var uppenbart fel.

Av repriserna jag sett tycker jag det ser ut som om han går in med hög fart, visar dobbarna men träffar inte särskilt kraftfullt som när många tacklar med sulan först är det nästan som att tacklande spelaren stampar in sulan eller att de har en stor del av sin egen tyngd bakom ett spänt ben medans här touchar han honom relativt lätt bara.

Känns ju väldigt hycklande att man på 10-15 sekunder tar beslutet att det här inte är ett uppenbart fel men när man bedömer huruvida nån var 2 cm offside är det inte ovanligt att det tar 2-3 minuter och då gissar man ändå bara för det är snudd på omöjligt o veta om bilden är fryst vid exakt rätt bråkdel av en sekund.
Citera
2021-12-28, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Bröt tydligen benet på Pereira.

"Ricardo Pereira suffers broken leg after Liverpool kid Tyler Morton horror tackle"

https://www.mirror.co.uk/sport/football/news/liverpool-leicester-city-pereira-morton-25790945
Oj, ja. Märkligt att det inte är rött kort! Hoppas att det kan bli avstängning i efterhand.
Citera
2021-12-28, 12:14
Medlem
Riktigt bottennapp av Man Utd igår. Det påminde mer om en av de sämre matcherna under Ole. Jag hoppas verkligen att det beror på att det var 16 dagar sedan senaste matchen, att de inte kunnat träna ordentligt pga Covid och liknande. Ralf har onekligen en hel del att jobba på.

Läste att man tappade boll 167 gånger under matchen. Nästan två gånger per minut OM det hade varit så att det är effektiv speltid... Det är klart det inte går att vinna matcher med så många felpassar och bolltapp.

Jag är inte helt övertygad om 4-2-2-2 och det kändes som att Bruno kom mer till sin rätt i slutet av matchen när han flyttades ner lite. Men förstår inte varför Matic kom in. Och vad gör De Beek för fel? Om han nu är fjärde eller femtevalet på mitten.... Det är ju knappast så att McFred och Matic rosar marknaden direkt.

Jäkligt trist att vi sitter fast med Magurie också och lär så göra i några år till...

Det ska bli spännande att se hur det ser ut mot Burnley, tre poäng där är ju bara ett måste. Gärna att det blir lite ljusglimtar i spelet också.
Sedan behövs det ju en ny spelare in på mittfältet i januari. Helst en mittback, men det kommer ju inte hända så länge Virre, Magurie och Varane är i klubben.
Citera
2021-12-28, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jerre88
Det ska bli spännande att se hur det ser ut mot Burnley, tre poäng där är ju bara ett måste. Gärna att det blir lite ljusglimtar i spelet också.
Spelar man som igår så slår man inte Burnley. Burnley kommer orka springa och pressa vilket för Maguire är mardröm. Som det var igår stod 9 personer och tittade på den som hade boll med ryggen mot mål nästintill konstant - på det sättet kommer man ALDRIG skapa chanser. Och detta mot näst sämst placerade laget i ligan.

Van de Beek och vad han gör för fel står ju skrivet i stjärnorna.

Och återigen, Ronaldo har gjort en massa mål absolut. Men Cavani skapar mer och gör mer i löpning / press än vad det känns som att Ronaldo gjort under hela säsongen på ett kort inhopp. Återgå till 4-2-3-1 med Cavani/Mason på topp alt 4-3-3 med Ronaldo på bänken. Rashford kan sälla sig där med för han har tillsammans med AWB helt fastnat i tabloidernas uppmålade bild att han tar sig förbi varje gång. Fred och Maguire kan med sätta sig där, jag har fan hellre Baillys irrationella prestationer för där kommer iaf lysande matcher här och var.

Ibland undrar man varför man gör så här mot sig själv och tittar på match efter match och hoppas på en förändring, en ljusglimt, en röd tråd om att saker håller på att förändras. Istället sitter man oftast där 90 minuter senare precis lika jävla frustrerad och förbannad.
Citera
2021-12-28, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon

Ibland undrar man varför man gör så här mot sig själv och tittar på match efter match och hoppas på en förändring, en ljusglimt, en röd tråd om att saker håller på att förändras. Istället sitter man oftast där 90 minuter senare precis lika jävla frustrerad och förbannad.

Hoppet och kärleken man har för sin klubb,det e nåt vackert,men frustrerande ibland.
Citera
2021-12-28, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Hoppet och kärleken man har för sin klubb,det e nåt vackert,men frustrerande ibland.
Haha ja det är iofs sant. Och då har jag ändå haft en otroligt bra tid som United-supporter sen -91. Tänk stackarna i Bournemough, Stoke, Brighton, Burnley som inte haft det så direkt.
Citera
2021-12-28, 13:57
Medlem
Citat:
Haha ja det är iofs sant. Och då har jag ändå haft en otroligt bra tid som United-supporter sen -91. Tänk stackarna i Bournemough, Stoke, Brighton, Burnley som inte haft det så direkt.
Hahaha de får nog sina stunder med,att avancera i seriesystemet kan bringa fram känslor som överskrider en cuptitel mm.

Jag har en klubb i hjärtat som gått från serie D till serie A,för sen få värsta depression hamna serie C några år,men när vi vann serien C för 2 år sen..känslorna som kom..varmare än alla sm guld Malmö FF gett mig haha
Citera
2021-12-28, 14:03
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Oj, ja. Märkligt att det inte är rött kort! Hoppas att det kan bli avstängning i efterhand.
Nu har jag inte koll på vad som gäller men tacklingen var ful och borde gett rött kort. Om det är ok att stänga av i efterhand så visst, kör på det. Vad som inte ska hända är att det ska bestraffas utifrån vilken skada det blir. Det är något som både domare men framför allt fans har svårt att hålla sig till. Fult eller farligt spel beror på händelsen, inte konsekvensen. "Men ingen blev ju (allvarligt) skadad" är en usel bortförklaring när man vill försvara spelare som gjort något dumt.

Tycker riktigt synd om Pereira och hoppas att det läker fort
Citera
2021-12-28, 14:32
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81

Har precis läst om "Fever Pitch" av Nick Hornby. Även om den har nästan 30 år på nacken så är det fortfarande en underbar bok om den passion, smärta och glädje som hatkärleken till en fotbollsklubb kan medföra (i författarens fall Arsenal - men det kunde ha varit [nästan] vilken klubb som helst).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in