2021-12-26, 06:34
Medlem
Chena alla glada alkisar och nykterister. Skriver detta eftersom jag mår skit och funderar på vad som är meningen med livet.
Är 20 bast och blav dumpad av kärringen för ca 7 månader sedan, har sen dess försökt att glömma dumjäveln men det går tyvärr inte. Mår skit dag som natt och ar varje tilfälle jag får att supa ner mig för att glöma känslorna, dock fungerar inte detta så nra *som förväntat) har skaffat mig ett öar engångknull men allt känns skit över lag. Vad ska jag göra åt saken? Är det bara att skära av sig kropspulsårdern eller finns det någon dold mening med lovet?
Tack på förhand och god fortsättnkng MVH
(Ber om ursäkt ifall deg blivit nått stavfel, ör gansla i fyllan)
Citera
2021-12-26, 06:45
Medlem
winterwabbits avatar
Meningen med livet får du definiera själv, finns ett stort antal varianter.

Du kommer att ha flera meningsfulla relationer i livet. Men det suger verkligen att kämpa med den olycka du beskriver.

Att använda alkohol som kortsiktig distraktion är precis som du säger en rätt så dålig plan.

Hitta något annat att hålla dig upptagen med. Köp gymkort, ett renoverings objekt (bil, lägenhet, en byrå, vadfansomhelst) och se till att hjärnan och kroppen får arbeta.
Citera
2021-12-26, 06:45
Medlem
sebastian66s avatar
20 bast men grabben livet går liksom vidare. Ingen har dött av att vara ensam ett tag sedan är du purung ännu. Bara lägg ner flaskan och gå vidare kvinnor kommer och går liksom.
Citera
2021-12-26, 06:46
Medlem
Att försöka förtränga känslorna fungerar inte. Sluta sup det är första grejen. Ingenting blir bättre med alkohol.
Bearbeta det du känner. Grina i 14 dagar och bryt ihop men kom sedan tillbaka.
Du är 20 bast och livet har precis börjat.
Det är inte till någon tröst just idag men om 20 år kommer du skratta åt denna situation. Du kommer inte ens komma ihåg vad hon hette när du tänker tillbaka.

Laga dig själv och när du har gjort det skall du hitta en ny kvinna.
Torka dina tårar nu för rätt som det är så plingar det på dörren.
Citera
2021-12-26, 07:31
Medlem
Niggwards avatar
Som många skrivit så är du 20 år. Livet har verkligen precis börjat. Klart man själv minns att man varit i liknande situation i den åldern och det va skitjobbigt vid tillfället, men hade det aldrig skett så hade man aldrig utvecklats och blivit smartare och starkare framöver för kommande relationer.

Det är trotts allt motgångar som utvecklar oss och inte när allt går som vi vill.

Visst det är jobbigt, men det går över. Kasta inte bort livet för någon brud som inte ens blivit vuxen ännu. De vet knappt va de vill när de är vuxna, att kasta bort livet för en tjej som troligtvis inte utvecklat en hjärna ännu känns inte värt eller?

Kanske är första gången detta sker för dig? Tar du dig igenom denna så blir nästa lättare. Life goes on. Hitta en ny, är inte så svårt oavsett hur mycket Incels på FB än tycker det.

Du klarar det. Finns verkligen miljoner på miljoner människor som gått igenom det du nu gör. Relationer tar slut. Ryck upp dig. Detta är en del av livet.

Avslutade i dagarna ett 4 års samboskap. Inte gråter jag för det nu. Kanske blivit lite apatisk till sånt här, men det är bättre än att böla och döda sig själv med alkohol i alla fall. Finns alltid någon ny runt hörnet.
Senast redigerad av Niggward 2021-12-26 kl. 07:56.
Citera
2021-12-26, 07:35
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Du är praktiskt taget ett tonåring. Alla känslor känns starkare i den åldern och man tror att allt som händer just nu är jätteviktigt. Om några år kommer du skratta åt dig själv att du brydde dig så mycket om den där korkade bruden och lät henne diktera ditt liv.
Citera
2021-12-26, 08:07
Medlem
Aigiss avatar
Be mamma torka tårarna och väx upp.
Citera
2021-12-26, 09:50
Medlem
Drick inte sprit om du inte kan bete dig, skrev du själv. Det gäller även mot dig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in