2021-12-24, 18:30
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
För fan hippli, Uggla är min kung, min uppväxt, mitt nästan allt. Varning på stan där. En öl med mig och du är såld.
😊
Citera
2021-12-24, 18:36
Medlem
liten.igelkotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Instämmer på andra plats Håkan Hellström och tredje Magnus uggla.

Håkan Hellström är inte bara den mest överskattade svensken utan topp 10 mest överskattade människorna generellt över hela världen.

Uggla däremot är kung, nostalgi och barndomsminnen.
Citera
2021-12-24, 18:42
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gemsen
Helt utan konkurrens våran kung,finns ingen som ens är i närheten av att vara så hamig!

Jo Jonas Gardell är jobbigare.
Kungen twittrar inte, Kungen har aldrig på sig nitsuspensoar på bästa sändningstid i statlig TV. Kungen är aldrig indignerad och försmådd på samma sätt som Jonas Gardell.

Kungen är det mest synd om Jonas Gardell har en megalomaniska persona som är jävligt jobbig och dessutom svår att ducka.

Han är i TV, tidningar och Spotify han är jobbig och gör mig illamående med den totalt gränslösa uppmärksamhetssökande egot i Sverige

Hallå alla Start-Up Techisar.
Skapa ett filter mot Jonas Gardell så är jag gärna med och satsar pengar
Citera
2021-12-24, 19:50
Medlem
Malacodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryggve.Alibaba
Finns många lämpliga kandidater för den utnämningen. Men absolut inte Guilliuo(obs, jag kan ej stava, pga onykterhet)
Kanske Liv Strömqvist borde erhålla diplom för mest överskattade svensk?

Absolut inte Guillou,!?!?! Han är ju själva essensen i överskattad och erhåller första platsen i denna tävling om jag fick bestämma
Citera
2021-12-24, 19:53
Medlem
Tryggve.Alibabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malacoda
Absolut inte Guillou,!?!?! Han är ju själva essensen i överskattad och erhåller första platsen i denna tävling om jag fick bestämma
Vi har väldigt delade meningar om den mannen, ser jag. Tycker det mesta han skriver i tidningarna är bra och behövligt. Sedan är hans böcker lite överskattade, det kan jag hålla med om.
Citera
2021-12-24, 20:01
Medlem
Malacodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryggve.Alibaba
Vi har väldigt delade meningar om den mannen, ser jag. Tycker det mesta han skriver i tidningarna är bra och behövligt. Sedan är hans böcker lite överskattade, det kan jag hålla med om.

Nästintill allt han skriver handlar ju på något sjukt narcissistisk vis om honom själv. Böcker som kåserier spelar ingen roll. För mellan raderna, eller direkt, så dyker den självöverskattade Jan Guillou upp i någon grandios form.
Citera
2021-12-24, 20:12
Medlem
Tryggve.Alibabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malacoda
Nästintill allt han skriver handlar ju på något sjukt narcissistisk vis om honom själv. Böcker som kåserier spelar ingen roll. För mellan raderna, eller direkt, så dyker den självöverskattade Jan Guillou upp i någon grandios form.
Nja, jag kan inte hålla med dig. Tycker det där narcissism-smetandet blivit lite överdrivet idag. Är väl inget fel i om någon trivs med sig själv. Tror inte Jan ser sig som perfekt eller guds bäste. Men han har ju varit med ett tag, och jag tycker inte att han bara flyter med i mainstream-åsikter.
Citera
2021-12-24, 21:38
Medlem
Yokosunas avatar
Janne Ljugo är spot on..

Har man tagit sig igenom Ordets makt och vanmakt så vet man, Det är Janne som toppar listan.

I något program grät han också när han hade skrivit klart någon roman, haha, mannen är för mycket.
Citera
2021-12-24, 21:52
Medlem
Zlatan. Det är bara i Sverige som han är världens bästa spelare genom tiderna. Han misslyckas alltid i Champions League, har gjort noll VM-mål och har aldrig varit i närheten av att vinna ballon d'Or.
Citera
2021-12-24, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Oscar II som gav bort (sålde) ön St Barth i Västindien till fransmännen.

Ja efter en folkomröstning på ön förvisso. Men att Sverige bara fick en röst är lite misstänkt.

Ibland kan man undra om Oscars franska påbrå påverkade honom i att vika sig eller om det hade att göra med att Frankrike är och var en stormakt.

På den tiden var inte ön lönsam för Sverige (men det var ju vårt svenska territorium) men i dessa dagar hade vi kunnat ha svenska pensionärer som dricker paraplydrinkar där i värmen, istället för att pengarna rinner iväg till Spanien och Frankrike. Ön är förvisso liten men en hel del svenskar skulle kunnat ha huserats där.

Hade varit coolt att ha en svensk ö i Västindien. Vår enda chans idag hade varit om vi byggde en ö själva likt Kina gör i sydkinesiska havet. Men då måste man ha ekonomisk styrka och vapenmakt om man nu inte lyckas göra upp en deal med t.ex. "kolonialmakterna" Nederländerna och Storbritannien och Frankrike att bygga en ö till dem och en ö till oss på deras sjöterritorium i Västindien. Kanske att Cuba också skulle kunna lockas av att utöka sitt territorium om vi får en lite uppbyggd ö åt oss också. Alltså vi betalar. Men att bygga öar är inte något man snyter ur näsan så lätt men det är i alla fall mer produktivt än att slänga pengarna på asylinvandringen och det är inte som att slänga pengar i sjön snarare i Atlanten.

St Barth med en liten flygplats som man måste dyka rakt ned sista sträckan?
Nej, då hade St Maarten passat bättre om vi hade gjort en deal med Holland.
Och Frankrike kunde varit med vid bordet...
Sen kunde vi kallat det hela New Sweden och spelat in sällskapsresan där istället
för på Gran Canaria.
Citera
2021-12-24, 22:10
Medlem
Så det är bara en lista på folk ni personligen inte tycker om? Hur skiljer sig den listan från vilken lista som helst på folk ni inte tycker om?
Citera
2021-12-24, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yokosuna
Janne Ljugo är spot on..

Har man tagit sig igenom Ordets makt och vanmakt så vet man, Det är Janne som toppar listan.

I något program grät han också när han hade skrivit klart någon roman, haha, mannen är för mycket.

Jag är beredd att hålla med, iaf om man tar i tanke på vilket värde han sätter på sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in