2021-12-22, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astralhopp
Hur påverkas "gänget" nu när en ledargestalt försvunnit?
Kommer en hämndaktion ske?

Tveksam om det finns nåt gäng kvar faktiskt. Det här känns lite som prick över i. Slut på Karwan.
Citera
2021-12-22, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadPosture
Polisens garage ligger under Kronobergsparken. Utfarten från garaget är direkt till Fridhemsplan (Drottningholmsvägen/S:t Eriksgatan. Inte ens 100m från hotellet ifråga).

650 m mellan ställena!! Tror du poliserna sitter redo i bilarna när de är på stationen? Exakt varför skulle brottet lösas fortare pga närheten till polisstationen? Innan de ens nåtts av larmet så är gärningsmannen långt borta.
Citera
2021-12-22, 18:55
Medlem
Rasseltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tratthatt
650 m från Polishuset till hotellets adress. Om man inte ska borra hål i väggen på polishuset innan man tar sig vidare.

Och även om det skulle vara 50 m emellan så betyder det inte att man skulle lösa brottet fortare. Innan ens larmet kommit så har gärningsmannen hunnit iväg en bra bit.
Fast det är inte otroligt att BO tog in på detta hotell just för att det ligger så nära Stockholms polishus. "Här vågar ingen göra något", kanske han tänkte. Och det ligger något i det eftersom oproportionerligt många poliser måste röra sig i närområdet. Men mördaren sket uppenbarligen i det, vilket tyder på att han antingen är en kallhamrad yrkesman eller en galen neger runt 20 som är tillräckligt pundad för att skita i vilket. Jag tippar på det senare...
Citera
2021-12-22, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zlatko123
Östberga distribuerar ju ladd å zutt till flera andra områden i stockholm, tex granängsringen tyresö. Men vem är det som gör det, jalizada eller Karwan?

Hur vet du det?
Citera
2021-12-22, 18:56
Medlem
Straminskys avatar
Området som sådant har flest polisbilar i rörelse i hela Sverige så ingenstans är risken större att polisen tar en på bar gärning eller för den delen att dom agerar som snabbast efter ett larm inkommit.
Citera
2021-12-22, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jour-nalisten
Hur vet du det?

Köpt obankat ladd från en tegelsten i granängsringen. Frågade vart den kom ifrån. De sa östb.
Senast redigerad av Zlatko123 2021-12-22 kl. 19:02.
Citera
2021-12-22, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasseltass
Fast det är inte otroligt att BO tog in på detta hotell just för att det ligger så nära Stockholms polishus. "Här vågar ingen göra något", kanske han tänkte. Och det ligger något i det eftersom oproportionerligt många poliser måste röra sig i närområdet. Men mördaren sket uppenbarligen i det, vilket tyder på att han antingen är en kallhamrad yrkesman eller en galen neger runt 20 som är tillräckligt pundad för att skita i vilket. Jag tippar på det senare...

Ja visst kan det vara så. En falsk trygghet då dessa idioter inte har tillräckligt med hjärnceller för att bry sig om omgivningen. Jag tippar också på det senare.
Citera
2021-12-22, 19:01
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tratthatt
650 m från Polishuset till hotellets adress. Om man inte ska borra hål i väggen på polishuset innan man tar sig vidare.

Och även om det skulle vara 50 m emellan så betyder det inte att man skulle lösa brottet fortare. Innan ens larmet kommit så har gärningsmannen hunnit iväg en bra bit.

Du har ju aldrig varit där, så vad är det du bråkar om? Resten tog jag ju redan upp - inklusive att ifall det så skedde vid polishusets entré så har du dessa tider jag skrev ovan.

Nu e du bara löjligt envis, en sån där "sista ordet är mitt eller annars" much?
Citera
2021-12-22, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadPosture
Jag förstår vad du menar.
Det är dock ganska mycket trafik ut och ur just det garaget, och då borde det vara förhållandevis enkelt att styra om en bil. Jämför med scenariot att dirigera en patrull till övre Värmland från typ stationen i Karlstad. Då snackar vi längre körning än 100 m(eller 650 m).

Vi vet inte hur långt bort närmaste bilen var och som sagt, innan de ens får larmet så är gärningsmannen långt borta. Så min fråga är fortfarande varför en del tror att brottet skulle lösas fortare pga närheten till en polisstation?
Citera
2021-12-22, 19:05
Medlem
maxatdunders avatar
"Enligt Expressens uppgifter väntade skytten på mannen i hotellreceptionen – sen avlossades flera skott."

GM har väl softat i receptionen med coronamask och väntat, finns garanterat bild och kanske t.om info att han pratat med receptionen och lockat ut BO, eller har har någon annan goat BO och ringt ut honom medan GM satt och väntade?
Citera
2021-12-22, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zlatko123
Sid 22

så han vill åt Abdul också, verkar vara många som är arga på den där afghanen.
tack för hjälpen hehe
Citera
2021-12-22, 19:07
Medlem
Astralhopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FalckAmb
Bodde personen på hotellet en längre tid tro ? Jag var på hotellet för 3 veckor sen ungefär i Lobbyn ut mot gatan kliver en babbe ut endast i morgon rock och står mitt I ingången till aktuella hotellet ropar i telefonen sin som han håller i jag knullar den som skrattar åt mig nu . Alltså med ryggen vänd åt receptionen ståendes mellan Lobbyn och 1.2 meter in på trottoaren. Tänkte direkt vilket klientel som bodde där. Vidrigt beteende. Minns tyvärr inte om det var mitt i veckan eller helg.

Strax innan klockan 12 ska 34-åringen, enligt tidiga vittnesuppgifter till polisen, ha gått till receptionen. Där ska en skytt ha väntat in mannen – och plötsligt öppnat eld, uppger källor för Aftonbladet.

34-åringen, som enligt Aftonbladets uppgifter ska ha bott där sedan i helgen, träffades av flera skott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in