2021-12-22, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Det är strålande nyheter, borgar för att slutet på pandemin är nära nu.

Omikron är helt klart ett alternativ till vaccin.

Jag gillar journalisten som ställde frågan, ''Är Omikron ett alternativ till Pfizer?''.
Citera
2021-12-22, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Inget snack om att det är mycket virus i omlopp nu, Sars-cov-2 är dock inte ensamt. 6 % positiva av förra veckans nästan 400000 test. En viss ökning från 5,3 % veckan före.

Problemet för samhället är inte sjukvården nu, det är att företag, och vissa samhällsviktiga företag, får svårt med bemanningen när många är sjuka och vi samtidigt (helt rätt) tillämpar princip att inte jobba med minsta snuva.

SJ och SAS ställer in mängder med avgångar vilket skapar kaos I jultrafiken.

Vad är det för idioter som åker tåg mitt under en pandemi?
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Det är strålande nyheter, borgar för att slutet på pandemin är nära nu.

Omikron är helt klart ett alternativ till vaccin.
Rör det sig om totalt 4 bekräftade fall kan man inte dra direkta växlar på det.

Men tja, jag tror att smittan är betydligt mer utbredd än siffrorna visar. Jag menar: varför skulle vi klara oss från en våg och inte Sydafrika?
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Läste just Expressen. Har man inte funnit fler än 260 fall av Omikron i Sverige?
Har lite svårt att tro att vi når en smittotopp i mitten av januari ärligt talat. Tror den kommer betydligt senare. Kanske under mars?
Citera
2021-12-22, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlenn
Jag gillar journalisten som ställde frågan, ''Är Omikron ett alternativ till Pfizer?''.

Byfors blev helt ställd, hon var på väg att svara ja, men tjänstemannahjärnan lyckades reflexmässigt rädda henne från att använda sunt förnuft.
Citera
2021-12-22, 14:56
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Det är väl ändå bekräftade fall vi måste utgå ifrån?

Tycker jag inte.

Att dom är helgonomsekventierade är inte viktigt.
Felmarginalen med Typnings-PCR är försumbar.
Citera
2021-12-22, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Inget snack om att det är mycket virus i omlopp nu, Sars-cov-2 är dock inte ensamt. 6 % positiva av förra veckans nästan 400000 test. En viss ökning från 5,3 % veckan före.

Problemet för samhället är inte sjukvården nu, det är att företag, och vissa samhällsviktiga företag, får svårt med bemanningen när många är sjuka och vi samtidigt (helt rätt) tillämpar princip att inte jobba med minsta snuva.

SJ och SAS ställer in mängder med avgångar vilket skapar kaos I jultrafiken.

Japp, man SKAPAR ju en kris genom att uppmana folk att stanna hemma vid minsta symtom och förkylning. Det här är ju en självuppfylld profetia nu. Krisen kommer från den orationella rädslan. Vårdpersonal, arbetare, och samhällsviktiga personer sjukskriver sin en masse. Det är inte Covid orsakar denna kris som jag uppfattar det.

Covid innebär en risk för riskgrupper, inte populationen i helhet. Det borde räcka med att uppmana riskgrupperna att skydda sig själva. Sen att folk (äldre och sjuka) dör i influensor och förkylningar, det har alltid hänt och kommer alltid att hända. Det är inget nytt. Vi får inte ha orealistiska förväntningar nu plötsligt och drabbas av nån form av masshysteri. Beslut måste tas baserat på fakta, siffror och rationalitet. Inte anekdoter och känslor.
Citera
2021-12-22, 14:58
Medlem
Citat:
Byfors blev helt ställd, hon var på väg att svara ja, men tjänstemannahjärnan lyckades reflexmässigt rädda henne från att använda sunt förnuft.

Byfors börjar bli märkbart irriterad, hon börjar få svårt att försvara regeringen och Folkhälsomyndighetens agerande.
Citera
2021-12-22, 14:59
Medlem
Dödsrubrik på Aftonbladet - "JUST NU: MINISTERN HAR COVID"

Herregud, vad fan är det här. De försöker verkligen få det att låta som - "JUST NU: MINISTERN HAR DRABBATS AV EBOLAHIVCANCER-SJUKAN OCH KOMMER MED 143% SÄKERHET DÖ!!! SPRING FÖR ERA LIV JORDEN GÅR UNDER"
Citera
2021-12-22, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Rör det sig om totalt 4 bekräftade fall kan man inte dra direkta växlar på det.

Men tja, jag tror att smittan är betydligt mer utbredd än siffrorna visar. Jag menar: varför skulle vi klara oss från en våg och inte Sydafrika?

Självklart har vi redan samhällsspridning i Sverige, det ser man utifrån hur sekvenseringen ser ut.

FHM är lika efter med sina data som vanligt och deras prognoser är lika missvisande som de alltid varit.
Citera
2021-12-22, 15:01
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Byfors börjar bli märkbart irriterad, hon börjar få svårt att försvara regeringen och Folkhälsomyndighetens agerande.

ja jävlar, Einhorn gick hårt åt henne. Helt plötsligt var munskydd inget bra.
Citera
2021-12-22, 15:02
Medlem
FHM säger ju själva nu i pressträffen: "vi ser många länder i Europa med covidpass och restriktioner och att smittan ändå sprider sig."

Otroligt att de vågar erkänna det öppet. Detta kommer i vanlig ordning censureras av Goolge, precis som all kritik mot Covidhanteringen och vaccinet.
Senast redigerad av Phony 2021-12-22 kl. 15:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in