2021-12-18, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Existerar DP längre nu nr 3 av de 4 ledarna är bakom galler? Dumle är väl den enda som är ute och har väl inte mycket att sätta emot Shottaz som jag gissar jagar honom. Säljer han ut gamla bekanta till dessa nu för att överleva själv eller är han lierad nu med något annat gäng som skyddar honom och som är fiende till Shottaz? ursäkta min okunnighet i ämnet men lite rörigt att hänga med i alla turer.

Det finns en yngre generation som leds av Sixty - som iofs. oxå sitter inne sedan mordet/mordförsöket på "Svensken" och Alpo i Shottaz/FLG. Bröderna Hussein och Okashe (yngre, tror jag) släpptes däremot. Sen är det väl andra som vill fylla de gamlas plats. Så, jo, det finns en del DP kvar. Ser väl lite värre ut på andra sidan kanske?
Citera
2021-12-18, 18:15
Medlem
Yes, men i tråden sammanfattas den gamla händelsen ganska bra + att även denna händelsen rörde DP sidan av saker och ting. Därför frågan till Stefan om han kunde hitta om även Mehdi var involverad där också, med tanke på att fallet lades ner.

Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Blandar du inte ihop fallen nu? Det Dumle dömdes för var väl detta från 2014 som skedde i en källare i Rinkeby. (FB) Sex män häktade för gruppvåldtäkt i Sundbyberg - 2014
Det du länkar till är från 2019 (i en lägenhet tror jag).
Citera
2021-12-18, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ObviousMF
Jo. Det lär ju inte bli några pengar från STIM i framtiden, P3 har så gott som slutat spela både honom, Haval och Yasin efter mordet på Einar och debatten som följde. Även om nu Anna-Karin Larsson påstår nåt annat.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/V9oBwV/mindre-gangsterrap-i-radio-efter-mordet-pa-einar
Ja det borde sluta spela allt den sortens musik. Kan man inte tjäna pengar på heigt vis så ska det inte finnas.
Senast redigerad av Xtrasarskrivning 2021-12-18 kl. 20:16.
Citera
2021-12-18, 23:03
Medlem
qutms avatar
Citat:
Det finns en yngre generation som leds av Sixty - som iofs. oxå sitter inne sedan mordet/mordförsöket på "Svensken" och Alpo i Shottaz/FLG. Bröderna Hussein och Okashe (yngre, tror jag) släpptes däremot. Sen är det väl andra som vill fylla de gamlas plats. Så, jo, det finns en del DP kvar. Ser väl lite värre ut på andra sidan kanske?
Någon skrev att det finns en massa gäng i Järva, och att DP och FLG var 100+ innan? Hur går det för Dumle nu om han goade och är ensam?
Passar dom andra på att köra över det som är kvar av DP/FLG?
Eller finns inga andra? Eller är DP/FLG fortfarande starka?
Senast redigerad av qutm 2021-12-18 kl. 23:05.
Citera
2021-12-18, 23:06
Medlem
Har någon screenshot på dumles händelse? Där han tog kort på en blodpöl och skrev ”karma”
Citera
2021-12-18, 23:32
Medlem
Citat:
Jo. Det lär ju inte bli några pengar från STIM i framtiden, P3 har så gott som slutat spela både honom, Haval och Yasin efter mordet på Einar och debatten som följde. Även om nu Anna-Karin Larsson påstår nåt annat.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/V9oBwV/mindre-gangsterrap-i-radio-efter-mordet-pa-einar

Om det är på det viset glädjer det mig enormt. Då är åtminstone något på väg i rätt riktning. Det är helt uppåt väggarna att Public service med våra skattepengar stödjer dessa våldsmän.
Citera
2021-12-19, 02:24
Medlem
StellaArtoiss avatar
Brev har läckts som haval skickat från häktet till hans manager, han skrev bland annat att han äntligen fick sin hämnd mot einar.

Bild finns på ortennyheter @ instagram
Citera
2021-12-19, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StellaArtois
Brev har läckts som haval skickat från häktet till hans manager, han skrev bland annat att han äntligen fick sin hämnd mot einar.

Bild finns på ortennyheter @ instagram

Ännu en lögn från dig.
Citera
2021-12-19, 10:52
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreaTurnsRed
https://www.facebook.com/HavalOfficiel/

Skrolla ner lite🤔
Det där är inte hans riktiga FB.
Citera
2021-12-19, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharmut4
Ja, dit går mina tankar efter ha läst senaste artikeln i Aftonhoran.

Vad skulle det vara? Varför skulle man behöva en goare för att locka fram honom?

Tror det har med knivhuggninen att göra i klubben. Folk läger inte en lille på ditt huvud för advunsjuka
Citera
2021-12-19, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigrob
Tror det har med knivhuggninen att göra i klubben. Folk läger inte en lille på ditt huvud för advunsjuka
Han hade sitt egna skivbolag... det säger ju allt. Alla pengar stannar där. Dom ville att han skulle dela med sig ....
Citera
2021-12-19, 16:54
Bannlyst
Söderort chattar samlade. Från mordet på Sascha. Såhär lojala är de till varandra hahah.

https://imgur.com/a/gAzl3gD
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in