2021-12-18, 20:02
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcabo
Vad vill du polisen ska göra? Starta polisutredningar ang offer som inte finns?
Va rädd om polisens resurser, dom
är begränsad!
Vore jag polis skulle jag ta del av Sjöbergs information, t.ex. chatloggar och sms, och använda det på lämpligt vis. Kan ju inte vara ur vägen att ha koll på traktens pedofiler.
Citera
2021-12-18, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Vore jag polis skulle jag ta del av Sjöbergs information, t.ex. chatloggar och sms, och använda det på lämpligt vis. Kan ju inte vara ur vägen att ha koll på traktens pedofiler.

Till och runka?

Nä, skämtåsido.Polisen har prio 1 på
barn som är utsatt för övergrepp eller andra sexuellabrott.
Bara ett ärende tar otroligt med resurser, ofta sliter man med att
konmai kapp med balanshögar.
Detta tillför inget, tro mig.
Skulle polisen springa på allt som
Skrivs i chattar ang förtal, pedofil och annat skulle det lilla vi har av polisbutvi dag bli mindre.
Citera
2021-12-19, 03:00
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 30cmpappa
Godtycklighet. Går man in på Dumpen så verkar det som att vem helst kan bli uthängd och omnämnd. Offentliga likväl som privatpersoner. Det finns mig veterligen ingen kontrollfunktion. Vem är moderator på Dumpen?
Skulle du vilja skicka dina kort och uppgifter till mig och därefter se vart dom landar? Eller att jag stal dom från din Facebook? Skulle du litat på mig?

Hur känns det att jag kan hänga ut dig utifrån vad jag tycker? Var finns dumpens regelverk att läsa som dom förhåller sig till? Var finns min och din tillit och min säkerhet från att inte bli förtalad?

Vad är det som är Fy fan?

Vem som. Som innan chattat i flera timmar med ett förmodat barn, satt sig i en bil kört i många fall över 10 mil för att möta upp detta barn för sexuellt umgänge. Inte direkt som att vem som blir uthängd? Krävs rätt mycket för att bli det.

Sedan är det så att det är oklarheter kring att de har rätt att hänga ut folk eftersom de har ett sådant sk utgivarbevis. Ett utgivarbevis kan vem som skaffa. Kostar ett par tusen. Bara starta en blogg som Patrik gjorde och betala sedan får man ett. Enda skillnaden mot att bara hänga ut en person är att det är den ansvariga utgivaren som ställs till ansvar.
Citera
2021-12-19, 03:18
Medlem
Ngn mer än jag som tycker att Patrik inte är så bright? Han känns rätt korkad.
Citera
2021-12-19, 03:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyK
Ngn mer än jag som tycker att Patrik inte är så bright? Han känns rätt korkad.

Det är nog en korrekt iakttagelse. Samtidigt är han snabbtänkt och kan ge ett street-smart intryck. Jag har sett Patrik vinna många debatter trots att han har fel i sak, för att han tar sig rätten att definiera verkligheten samtidigt som hans meningsmotståndare låter sig kuvas. Så han är onekligen komplex.
Citera
2021-12-19, 03:40
Avslutad
Sjöbergs metoder är kopierade från pedo/creep catchers/hunters och överförda på svenska juridiska förhållanden. Att gå runt med telefoner och filma för att outa känns mycket tvivelaktigt. Det är helt klart något som bör provas av JK så att alla vet rättsläget.

Antagligen filmar dom även med spionkamera, kopierar upp i molnet och använder till en början en polismans eller tjänstemans tonläge, som om det vore legitima förhör, för att få sina offer att ställa upp på intervjuer. Därefter klipper och klistar dom i filmerna https://www.svenskfotografi.org/laglig-och-olaglig-fotografering/

Total stumhet, inte ens en pust, och som man hade hörlurar i öronen och tittade mot horisonten är bästa sättet att bemöta dom. Så länge inte alla 4 miljoner män följer eller är medvetna om att sådant pågår så kommer dom ständigt fånga nya peddogubbar.
I exakt samma takt med att dom gör det normaliseras det dom framställer som perverterat.

Dessutom ska såklart ingen kontakta dem i något syfte om inte samtliga kontakter är anonymiserade. Jag skulle inte ens vilja swisha. Ska man skicka mail så gäller Tor, olika plattformar, och t.e.x https://anonymousemail.me/ Bilder som skickas ska vattenstämpas hårt. Detta kan dock suddas bort. Man har god lust att skicka henne en vattenstämplad kuk. Undrar isf hur bevisläget sett ut endast utifrån ett foto. Snart outar dom FBI.
Senast redigerad av 30cmpappa 2021-12-19 kl. 04:22.
Citera
2021-12-19, 05:13
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Sjöbergs metoder är kopierade från pedo/creep catchers/hunters och överförda på svenska juridiska förhållanden. Att gå runt med telefoner och filma för att outa känns mycket tvivelaktigt. Det är helt klart något som bör provas av JK så att alla vet rättsläget.

Antagligen filmar dom även med spionkamera, kopierar upp i molnet och använder till en början en polismans eller tjänstemans tonläge, som om det vore legitima förhör, för att få sina offer att ställa upp på intervjuer. Därefter klipper och klistar dom i filmerna https://www.svenskfotografi.org/laglig-och-olaglig-fotografering/

Total stumhet, inte ens en pust, och som man hade hörlurar i öronen och tittade mot horisonten är bästa sättet att bemöta dom. Så länge inte alla 4 miljoner män följer eller är medvetna om att sådant pågår så kommer dom ständigt fånga nya peddogubbar.
I exakt samma takt med att dom gör det normaliseras det dom framställer som perverterat.

Dessutom ska såklart ingen kontakta dem i något syfte om inte samtliga kontakter är anonymiserade. Jag skulle inte ens vilja swisha. Ska man skicka mail så gäller Tor, olika plattformar, och t.e.x https://anonymousemail.me/ Bilder som skickas ska vattenstämpas hårt. Detta kan dock suddas bort. Man har god lust att skicka henne en vattenstämplad kuk. Undrar isf hur bevisläget sett ut endast utifrån ett foto. Snart outar dom FBI.

Jo det borde finnas ett rättsnöre här. Är det här Sjöberg gör bra? Eller för det saker värre? Folk som snackar sex med Sjöberg tror det är ok och förgriper sig sedan på barn i deras närhet.

Om så är det extremt dumt detta Sjöberg håller på med. Det är liksom varför folk som till skillnad från Sjöberg är utbildade tycker det han gör är dumt. Gör mer att barn riskerar mer illa. Att Sjöberg snackar sex gör tyvärr att det naturaliseras att folk peddos kommer tro att de är så där barn tänker om sex.
Citera
2021-12-19, 05:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo det borde finnas ett rättsnöre här. Är det här Sjöberg gör bra? Eller för det saker värre? Folk som snackar sex med Sjöberg tror det är ok och förgriper sig sedan på barn i deras närhet.

Om så är det extremt dumt detta Sjöberg håller på med. Det är liksom varför folk som till skillnad från Sjöberg är utbildade tycker det han gör är dumt. Gör mer att barn riskerar mer illa. Att Sjöberg snackar sex gör tyvärr att det naturaliseras att folk peddos kommer tro att de är så där barn tänker om sex.

Det Sjöberg gör ökar den sociala kontrollen vilket minskar kriminaliteten. Så visst lär det ha någon om än ringa positiv effekt. Däremot är det inte vidare rättssäkert.
Citera
2021-12-19, 05:24
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Det Sjöberg gör ökar den sociala kontrollen vilket minskar kriminaliteten. Så visst lär det ha någon om än ringa positiv effekt. Däremot är det inte vidare rättssäkert.

Japp. Jo det gör kanske det bra. Jag menar det kanske får mindre peddos att göra sak i saken. Att åka och träffa en som de tror 13-åring. Om det kanske är så att det är Sjöberg de snackar med och skickar kukbilder till.
Citera
2021-12-19, 05:31
Medlem
TordesPungs avatar
Det är bra av Sjöberg och den där kvinnan att hänga ut dom jävla pedofilasen, om det är lagligt eller ej bryr jag mig inte det minsta i.

Häng ut dom på internet så familj vänner kollegor och barnfamiljer kan se, och för min del så får dom gärna hänga dom i en snara också på stortorget i en lyktstolpe.
Citera
2021-12-19, 06:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TordesPung
Det är bra av Sjöberg och den där kvinnan att hänga ut dom jävla pedofilasen, om det är lagligt eller ej bryr jag mig inte det minsta i.

Häng ut dom på internet så familj vänner kollegor och barnfamiljer kan se, och för min del så får dom gärna hänga dom i en snara också på stortorget i en lyktstolpe.
När du säger som du gör och jag säger jag gör så måste vi först fråga oss om detsamma vore okej gällande annan fiktiv brottslighet och moraliska snedsteg.
Är det okej att Du blir uthängd som djurplågare, hora, nazist, könssjukdom, skattefuskare, en person som gjort abort om vi tror att du är det? Som drogmissbrukare, langare osv. Det kan få allvarliga konsekvenser som inte du kan överblicka.

Om du tycker det så är det dina åsikter men kan i så fall inte bara gälla en fråga. Gäller den "pedofiler" måste du tycka att alla omoraliska beteenden är rätta att outa, och oavsett vem det är.
Jag tycker att du seriöst ska ställa dig frågan och svara om din åsikt bara gäller fiktiva pedofiler, eller om det gäller allt vad alla kan påstå om varandra. Vad tycker du?
Citera
2021-12-19, 06:45
Medlem
TordesPungs avatar
Citat:
När du säger som du gör och jag säger jag gör så måste vi först fråga oss om detsamma vore okej gällande annan fiktiv brottslighet och moraliska snedsteg.
Är det okej att Du blir uthängd som djurplågare, hora, nazist, könssjukdom, skattefuskare, en person som gjort abort om vi tror att du är det? Som drogmissbrukare, langare osv. Det kan få allvarliga konsekvenser som inte du kan överblicka.

Om du tycker det så är det dina åsikter men kan i så fall inte bara gälla en fråga. Gäller den "pedofiler" måste du tycka att alla omoraliska beteenden är rätta att outa, och oavsett vem det är.
Jag tycker att du seriöst ska ställa dig frågan och svara om din åsikt bara gäller fiktiva pedofiler, eller om det gäller allt vad alla kan påstå om varandra. Vad tycker du?

Pedofiler har förbrukat sin rätt att leva, jag har sett flertalet videor från "Dumpen" och det är inga förstagångspeddos dom har att göra med domar finns och publiceras, det är äckliga pedofiler som skickar kukbilder till någon dom tror är barn för att sedan hetsa för att stämma träff med i hopp om att få våldta barnen.

Vänd och vrid på det hur mycket du vill, min åsikt står fast!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in