2021-12-18, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
I dina drömmar tämligen omgående, i verkligheten aldrig.
Flera länder stänger ner ex Holland varför skulle vi komma undan?
Citera
2021-12-18, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Flera länder stänger ner ex Holland varför skulle vi komam undan?
Våra politiker och myndigheter är inte hjärnslöa.
Citera
2021-12-18, 23:37
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag borde anmäla detta inlägg men låter bli.

Du missade poängen och snedtände. Jag är van.
Själv tycker jag att jag är extremt artig och vänlig emot dig, speciellt med "Flashback-mått", mätt. Och jag är, i alla fall, inte ett dugg upprörd. Testa att diskutera med Richard Dawkins, så får du se! Av honom har jag, i alla fall, lärt mig att beteckna mig som en "de facto ateist", fast jag, egentligen, är en agnostiker, tekniskt sett.

Skall vi återvända till topics nu!
Citera
2021-12-18, 23:38
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Klart folks matinköp driver smittan och är man tjockis så ligger man risigare till än de som inte stuffar sig fulla med fett salt och socker!

Är det skillnad om man köper sitt salt på ICA eller Willys?

Är det bättre om man hämtar i butik eller får det hemkört?
Citera
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
UK förväntar sig upp till 2 miljoner nya fall per dag innan nyår. Det låter ju rimligt.

https://www.theguardian.com/world/2021/dec/18/uk-scientists-curbs-covid-infections-omicron-deaths-restrictions-sage
UK scientists: bring in curbs now or face up to 2m daily Covid infections as Omicron spreads
Deaths could hit 6,000 a day and delaying restrictions until New Year will cut effectiveness, say Sage experts

Here we go again. Ännu en katastrofmodellering från Neil F.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Flera länder stänger ner ex Holland varför skulle vi komma undan?

För att vi är Sverige, inte tredje riket.

Vill du att man klappar igen, håll dig inne. Ingen tvingar dig att gå ut bland människor.
Citera
2021-12-18, 23:39
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Låter lite fånigt det här med att vaccinera sig först för att sen bli infekterad. Det är ju inte riktigt så vaccin brukar fungera.

Inget vaccin ger 100 procentigt skydd. Genombrottsinfektion är inget ovanligt. Men vaccin minskar sannolikheten för att bli infekterad. Gott så!
Citera
2021-12-18, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlenn
För att vi är Sverige, inte tredje riket.

Vill du att man klappar igen, håll dig inne. Ingen tvingar dig att gå ut bland människor.
Sverige stängs ner tids nog.
Citera
2021-12-18, 23:42
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Fast då får man inget vaccinpass, och lite egotrippade är väl de flesta, då får man åka till andra europeiska länder och använda ett covidpass istället om man vill gå ut och dansa. 🙂

Ja, om det verkligen krävs två doser för vaccinpass i Sverige. Det borde räcka med en dos plus bekräftad positiv antikropptest de senaste 18 månaderna, som ett alternativ. Men det står inget i mitt vaccinpass att jag testades positivt i en antikropptest på en vårdcentral, 3 månader efter att jag tillfrisknat.
Senast redigerad av Ola Schubert 2021-12-18 kl. 23:44.
Citera
2021-12-18, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Graf med åldersfördelning på IVA: Ovaccinerade - Vaccinerade

https://pbs.twimg.com/media/FGqE7mWWUAIhNle?format=jpg&name=large

Ganska talande!

https://www.folkhalsomyndigheten.se/folkhalsorapportering-statistik/statistikdatabaser-och-visualisering/vaccinationsstatistik/statistik-for-vaccination-mot-covid-19/uppfoljning-av-vaccination/forekomst-av-covid-19-efter-vaccination/?fbclid=IwAR2fJUBB7s_03P5NBJkg8bepM0czjpTDoLTOkE8c l1JCnrUQw2vq82YcCjY

Kanske ska kolla på hur många fullvaccinerade som dör istället för inlagda på IVA? Scrolla ner lite här så ser du att det är 83 avlidna som var ovaccinerade och 248 avlidna som var fullvaccinerade.
1 juli - 24 okt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Inget vaccin ger 100 procentigt skydd. Genombrottsinfektion är inget ovanligt. Men vaccin minskar sannolikheten för att bli infekterad. Gott så!
Tvärtom!När man blir vaccinerad så blir man faktiskt infekterad av vaccinet….
Citera
Medlem
GoranPongs avatar
Ytterligare ett bevis på covipass är idiotiskt. Kvinna tog 2 doser av Pfizers vaccin i USA men får inget pass i Sverige bara för det.
https://www.expressen.se/nyheter/trots-vaccin-claire--23-nekas-covidpass/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in