2021-12-18, 18:17
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Absolut, bara konstigt med en sådan kort våg..
Får se när smittsiffrorna kommer strax hur det ser ut, men Gauteng har ju helt klart planat ut och t.o.m. minskat sista veckan..

Enda kruxet jag ser i bägaren är att de har sommar och fina d-vitaminnivåer medan vi har vinter och brist på densamma. Nu får väl vaccinerna visa vad de går för.
Citera
2021-12-18, 18:21
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
De bör ta, åtminstone, en vaccindos, för att bidra till hybridimmuniteten i Sverige.
Även om det eventuellt skulle försämra deras chanser vid nästa variant?
Citera
2021-12-18, 18:32
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
För att svara på din fråga;
Nej, det är nog få som tror att någon flockimmunitet på 80% eller mer kan uppnås med dessa vaccin

Jag vet inte riktigt vad du menar med "tror att nanopartiklar kan lära ett immunförsvar om ett virus", men det är tydligt att mRNA-vaccinerna immuniserar mot den del av spikproteinet i Sars2 tanken är att vaccinet ska ge immunitet angående- på gott och ont.

Vi får som fria individer lov att välja. För egen del kommer jag att välja att förlita mig på mitt immunförsvars förmåga att bekämpa och anpassa sig till viruset, men jag är också immun till del efter en infektion 2020.

Jag lyssnade på en intervju med en äldre svensk man som jobbat med tillverkning av vacciner på 80-talet.. och han sa bestämt NEJ när han fick frågan om covidvacciner är riktiga vacciner.
Han förklarade att det tar många år att odla upp viruset som används i riktiga vacciner.. och att han jobbade med just den odlingen av virus för skapandet av riktiga vacciner.
Han skulle aldrig ta vaccinet eftersom han vet vad vacciner är och att dom ska innehålla virus annars blir det ingen effekt på immunförsvaret alls.

Att alla covid-varianter skulle ha samma spikprotein är jag personligen skeptisk till och kan inte förstå hur man väljer att injicera dos efter dos av något låtsasvaccin med spikproteiner som lär tillhöra den första av alla covid-varianterna vilket gör att vaccinerna aldrig motverkar något av dom andra varianterna och vaccineringarna kan ju ses som totalt verkningslösa på grund av det.
Citera
2021-12-18, 18:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
De bör ta, åtminstone, en vaccindos, för att bidra till hybridimmuniteten i Sverige.

Det finns ju inget egentligen som heter hybridimmunitet. Det är en term som introducerats i och med den här pandemin. Om det hade varit ett känt begrepp sedan tidigare så hade jag till exempel fått råd om att vaccinera mig mot mässlingen trots att jag hade den när jag var nio år och låg jättesjuk i två veckor. Missförstå mig rätt, men jag tycker det här med hybridimmunitet är aningens egotrippat när vi vet att det finns miljontals människor ute i världen som inte ens kan få en dos vaccin.
Senast redigerad av Lokatten66 2021-12-18 kl. 18:51.
Citera
2021-12-18, 18:44
Bannlyst
Hur lång tid tar det oftast innan man dör från covid? Har haft corona i 8 dagar nu. När brukar man vara död och när vet man om man har överlevt? Som ovaccinerad då.
Citera
2021-12-18, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
När sommaren kommer minskar smittspridningen och när vinter kommer så ökar smittspridningen.. så har det ju varit sen första början.

Första året det hände så sa FHM att det var flockimmuniteten som hade kommit när det blev varmt och smittan minskade.. sen när det blev höst och vinter så började smittan spridas igen och då hade FHM glömt bort att dom sa att flockimmuniteten hade kommit.

Det visste jag väl att smittan skulle öka när det blev höst och vinter i år igen eftersom samma sak hände ju förra året men jag är skeptisk till att det har med något virus att göra för isf måste dom väl inse att det är ett "vintervirus" som inte tål sommarens värme men som behöver vinterns kyla för att spridas.

Nu var det ju inte smitta vi diskuterade utan sjukhusinläggningar och dödstal. Visst är det så att fler blir sjuka under vinterhalvåret men det borde vara uppenbart för gemene man att vaccinen har haft effekt. Som exempel kan nämnas att senaste dödstalen var 1 person och förra året vid samma tid rapporterades 102 dödsfall. Vidare är det idag 449 personer inlagda på sjukhus och förra året vid samma tid var antalet inlagda 2 282.
Citera
2021-12-18, 18:54
Medlem
Jirens avatar
En kvällstidning: Positiva besked! Omicron inte så farlig. Endast milda symptom.

Annan kvällstidning: Larm i Storbritannien. Experter: Inför lockdown nu! Danmark stänger ner. Blabla

Den här jävla pandemin alltså. Orkar inte..
Citera
2021-12-18, 18:57
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Jag lyssnade på en intervju med en äldre svensk man som jobbat med tillverkning av vacciner på 80-talet.. och han sa bestämt NEJ när han fick frågan om covidvacciner är riktiga vacciner.
Han förklarade att det tar många år att odla upp viruset som används i riktiga vacciner.. och att han jobbade med just den odlingen av virus för skapandet av riktiga vacciner.
Han skulle aldrig ta vaccinet eftersom han vet vad vacciner är och att dom ska innehålla virus annars blir det ingen effekt på immunförsvaret alls.

Att alla covid-varianter skulle ha samma spikprotein är jag personligen skeptisk till och kan inte förstå hur man väljer att injicera dos efter dos av något låtsasvaccin med spikproteiner som lär tillhöra den första av alla covid-varianterna vilket gör att vaccinerna aldrig motverkar något av dom andra varianterna och vaccineringarna kan ju ses som totalt verkningslösa på grund av det.
Med tanke på alla biverkningar törs jag med bestämdhet påstå att dessa vaccin ger en immunrespons.

Det är högst troligt att viruset muterar förbi immuniteten vaccinen ger, ja. Hittills finns dock fortfarande respons (i varierande grad) på de varianter vi har i omlopp nu.

Vidare kan man fundera över hur farligt Sars2 är den dag spikproteinet är kraftigt muterat, eftersom det tycks vara till absolut största delen spikproteinet som ger c19.
Citera
2021-12-18, 19:01
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Lägsta antalet nya fall i Gauteng sedan november om jag inte osat någon dag i början av december.

Andelen positiva sjunker också för hela SA.

UPDATE: A total of 55,742 tests were conducted in the last 24hrs, with 16,080 new cases, representing a 28.8% positivity rate. A further 48 #COVID19 related deaths have been reported, bringing total fatalities to 90,345 to date.
Citera
2021-12-18, 19:04
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Med tanke på alla biverkningar törs jag med bestämdhet påstå att dessa vaccin ger en immunrespons.

Det är högst troligt att viruset muterar förbi immuniteten vaccinen ger, ja. Hittills finns dock fortfarande respons (i varierande grad) på de varianter vi har i omlopp nu.

Vidare kan man fundera över hur farligt Sars2 är den dag spikproteinet är kraftigt muterat, eftersom det tycks vara till absolut största delen spikproteinet som ger c19.

Nanopartiklar har bieffekter som andningsproblem, blodproppar, hjärtinfarkt, och DNA-skador.
Vid tillräckligt högt intag så har såklart nanopartiklar också döden som en bieffekt.

Kemikalieinspektionen har en utredning om nanopartiklars bieffekter.. men dom säger ju knappast samma saker som FHM och vaccintillverkarna som hyllar nanopartiklar som medicinens underverk som gör att man aldrig mer behöver odla virus för att skapa vacciner eftersom nanopartiklar kan tillverkas snabbt och kan tydligen göra precis allt som är positivt inom hälsa som att bota cancer och motverka covid även fast det enligt bevisen aldrig hände.
Citera
2021-12-18, 19:05
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
En kvällstidning: Positiva besked! Omicron inte så farlig. Endast milda symptom.

Annan kvällstidning: Larm i Storbritannien. Experter: Inför lockdown nu! Danmark stänger ner. Blabla

Den här jävla pandemin alltså. Orkar inte..
De analyser av hur Omicron verkar vara är att det är något mildare än delta för de som haft covid och de som är vaccinerade. Men Omicron verkar inte vara enbart en snäll variant utan en del kommer hamna på sjukhus och en del kommer inte överleva.

Jag själv hade hoppats på att Omikron kunde släppas fri och vi kunde öppna upp samhället helt men verkar inte vara så. Troligen därför Nederländerna stänger ned nu då de har en ökad andel Omikron.
UK hade drygt 90.000 nya fall idag. Dock var det bara 10.000 av dem som är Omikron så rätt så många är fortfarande Delta.

Kommer bli en jobbig vinter för alla, ovaccinerade och vaccinerade samt de som tror sig ha naturligt skydd. Kanske dags att alla inser att vi sitter i samma båt.
Citera
2021-12-18, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Inte alls, ovaccinerade ses i allmänhet som mindre ansvarstagande och egoistiska. Inte speciellt begåvade med konsekvenstänk. Att man känner sig jagad beror dock på paranoian och att man tycker man är lite viktigare än övriga.

Känner dock flera vettiga antivaxxare som förstår att deras val får konsekvenser och också agerar efter det.

Inte alla antivaxxare är lika lättkränkta offerkoftor som de som hänger här på FB.

Mina damer och herrar.

Här bevittnar ni projicering i sin renaste form.

Neverever31 säger: ”Ovaccinerade ses i allmänhet som mindre ansvarstagande och egoistiska.

Alla provaxxare: Springer runt som aldrig förr med sina vaccinpass och kallar säg själva VIP.

Neverever31 säger: ”Inte speciellt begåvade med konsekvenstänk.”

Alla provaxxare: Tycker det är helt OK att fylla på med boosters var 3-6e månad med ett nödgodkänt vaccin som togs fram för en annan variant.

Neverever31 säger: ”Att man känner sig jagad beror dock på paranoian.”

Alla provaxxare: Vill tvinga ALLA till och med barn att ta vaccinet för att de är helt paranoida att deras skydd är skit.

Neverever31 säger: ”Man tycker man är lite viktigare än övriga.”

Alla provaxxare: Kallar alla som ifrågasätter vaccinet för lågutbildade antivaxxare. Tycker att det dem tror är det enda rätta.
Och jag nämner det igen, de tror dem är VIP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in