2021-12-17, 21:58
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
På tide med en reality check...
Har gjort "reality check" med hypotesen opp mot informasjon i media.

Det er ikke uvanlig at mennesker forsvinner.
At det kan ha skjedd på denne måten i denne saken kan ha noe med et hevn-motiv å gjøre. Det kan være et av tidenes krimplott.

Dette er mitt tips, men om du har en bedre forklaring på f.esk hytteturen så ikke vær beskjeden og skriv i vei
Citera
2021-12-17, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Det toget tror jeg har gått for lenge siden.

Lego driver jo med dette kun på faen, ikke at jeg skjønner hva som fremdeles er så morsomt med dette nå flere år senere.

Helt presist - dette gjøres ikke av gode hensikter eller med noe ønske om å løse saken.
Men det er jo bare folk fra TT-siden som holder på slik, noe man med letthet kan observere.
Citera
2021-12-17, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Bekymringen, som heller var nervøsitet.

Man må stusse på om han har hyret en leiemorder og var nervøs for hvordan det gikk.

TH var sannsynligvis bekymret denne dagen Halloween fordi han visste hva som kom til å skje AEH. Det er trolig TH som er oppdragsgiveren og at han hadde ansatt en drapsmann eller flere drapsmenn og at han var nervøs for hvordan bortføringen ville ende. Om det ble som han hadde planlagt i minste detalj.

Tenk om du ble tvunget til å bortføre kona din fordi hun ønsket skilsmisse. Og at det hadde vist seg at hun hadde krav på kanskje halve formuen din som i THs tilfelle.

Tenk innerst inne hvilken forferdelig følelse TH fortsatt går gjennom annenhver dag.

Tross alt, er ikke et menneskeliv verdt mer enn penger? Men i THs øyne var det nok motsatt at penger var mer verdt enn et menneskeliv!
Citera
2021-12-17, 22:44
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Tenk om du ble tvunget til å bortføre kona din fordi hun ønsket skilsmisse. Og at det hadde vist seg at hun hadde krav på kanskje halve formuen din som i THs tilfelle.

Tenk innerst inne hvilken forferdelig følelse TH fortsatt går gjennom annenhver dag.

Tross alt, er ikke et menneskeliv verdt mer enn penger? Men i THs øyne var det nok motsatt at penger var mer verdt enn et menneskeliv!

Det var nok snarere THs "forferdelige følelse" som utløste dette. Som han har skrevet
i notatene "jeg må frigjøre meg 100%". Du skriver "tvunget" - men han ble ikke "tvunget"
av andre enn seg selv og sine "forferdelige følelser". De samme "følelsene" som "tvang"
ham til å gjøre det han kunne for å undertrykke og plage sin hustru gjennom store deler
av ekteskapet. Tilsvarende "følelser" som "tvang" Svein Jemtland til å skyte sin kone.
Penger i seg selv blekner i forhold, men var nok en medvirkende faktor.

Det har blitt sagt at TH var "gift med jobben", og for å sette det på spissen var kanskje
AE mer som en tjener eller assistent snarere enn en ektefelle. Slik det var før i tiden, da
en hustru skulle være underordnet sin mann, som en eiendel han hadde råderett over.
Det passer jo med at TH av sin omgangskrets er beskrevet som en "mann av den gamle skolen".
Citera
2021-12-17, 22:59
Medlem
Legokatts avatar
Hvis TH er skyldig, har dere tenkt på om det kan være en annen grunn til at AEH måtte forsvinne hvis hun ville skilles?

Fikk en ide til en TH skyldig teori.
Poster snart!
Citera
2021-12-17, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
TH var sannsynligvis bekymret denne dagen Halloween fordi han visste hva som kom til å skje AEH. Det er trolig TH som er oppdragsgiveren og at han hadde ansatt en drapsmann eller flere drapsmenn og at han var nervøs for hvordan bortføringen ville ende. Om det ble som han hadde planlagt i minste detalj.

Og trusselbrevet tyder på Old school, en som har sett for mye på krimserier.
Citera
2021-12-17, 23:07
Medlem
Kan trusselbrevet også være opprettet på en pasted side som flere brukere kan ha hatt tilgang til å redigere? For det er neppe TH som har printet den ut???
Citera
2021-12-17, 23:09
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Hvis TH er skyldig, har dere tenkt på om det kan være en annen grunn til at AEH måtte forsvinne hvis hun ville skilles?

Det kan selvsagt finnes underliggende grunner som vi ikke kjenner til.
Det kan også finnes grunner til at AE ville skilles som ikke er blitt kjent.

Dette med at familien tydeligvis står last og brast med TH kan f.eks. tyde
på at det ligger noe mørkere enn sjalusi og gjerrighet bak. Kanskje en
forferdelig familiehemmelighet som kunne kommet ut dersom AE hadde
fått sjansen til å skille seg. Noe i TH sin nære slekt eller familie.
Men slikt blir selvsagt spekulasjoner.
Citera
2021-12-17, 23:11
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Det kan selvsagt finnes underliggende grunner som vi kke kjenner til.
Det kan også finnes grunner til at AE ville skilles som ikke er blitt kjent.

Dette med at familien tydeligvis står last og brast med TH kan f.eks. tyde
på at det ligger noe mørkere enn sjalusi og gjerrighet bak. Kanskje en
forferdelig familiehemmelighet som kunne kommet ut dersom AE hadde
fått sjansen til å skille seg. Noe i TH sin nære slekt eller familie.
Men slikt blir selvsagt spekulasjoner.
Ok, en ny TH skykfig hypotese:
Under OL på Lillehammer tok JOK tre OL gull og satte tre verdensrekorder, selv om han hadde slitt med formen i innledningen av sesongen. På denne tiden kunne ikke EPO spores i dopingkontroller.

JOK har blant annet uttalt:
"Under OL på Lillehammer i 1994 hadde jeg ikke hørt om EPO"

..selv om han studerte medisin og det hadde blitt skrevet om EPO i media fem år tidligere.

Så da skjønner sikkert de fleste hva teorien går ut på. Hvis det var slik at AEH ville skilles og hun viste en hemmelighet om JOK som ikke måtte ut..

Er jeg på villspor, eller hva tror dere?
Citera
2021-12-17, 23:14
Medlem
Citat:
Under OL på Lillehammer tok JOK tre OL gull og satte tre verdensrekorder, selv om han hadde slitt med formen i innledningen av sesongen. På denne tiden kunne ikke EPO spores i dopingkontroller.

..selv om han studerte medisin og det hadde blitt skrevet om EPO i media fem år tidligere.

Så da skjønner sikkert de fleste hva teorien går ut på. Hvis det var slik at AEH ville skilles og hun viste en hemmelighet om JOK som ikke måtte ut..

Det var den spenstigste teorien så langt, at JOK er drapsmannen
Citera
2021-12-17, 23:15
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:

Jeg tror du er full. Og på villspor. Ta deg et eple og et stort glass vann før du går til sengs.
Citera
2021-12-17, 23:24
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg tror du er full. Og på villspor. Ta deg et eple og et stort glass vann før du går til sengs.

Har eplet noen spesiell funksjon her?

Vann er en kjent og kjær venn når det kommer til å både forebygge og pleie fyllesyke, men hvor kommet eplet inn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in