2021-12-17, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Monoklonala antikroppar?

Man framställer dessa genom att klona vita blodceller. När man läser vad han står för så skulle han nog inte vara så pigg på detta heller.

Han förlitade sig på gud och klarade sig därför bra...

Möjligt. Men Ivermectin skulle nog gjort sitt bara det. Sen finns det ju även hydroxiklorokin som används för att behandla malaria. Förbjöds plötsligt och tabulagdes världen runt i samband med pandemin och att Trump förespråkade den, så då måste det såklart vara fel
Citera
2021-12-17, 13:11
Medlem
Finns det några studier som gjorts på hur tredje dosen skyddar efter 6 månader? Är det lika illa som med dem två första doserna? Finns det något som talar för att en tredje dos ska göra någon skillnad på sikt?
Citera
2021-12-17, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det intressanta här är att trådens blinda gossar missade hela budskapet. Sådant är spännande.

Det var alltså inte det medicinska med vaccin Burke var emot, ej heller påstod han att Sars2 är ofarligt.

Satanskt? Ja det är självklart att dessa vaccin är satanska. Det handlar dock inte om vilken nytta de gör mot sjukdom i C19, eller om hur farlig eller ofarlig sars2 är

Stämmer bra det. Något jag frågar mig själv är ifall vi ändå ska försöka leda folk till ljuset eller om det är orättfärdigt att försöka då det kan gå emot deras fria vilja. Kanske rentutav har en negativ inverkan när folk blir mer och mer inbitna ju mer man försöker uppmärksamma det uppenbara.
Citera
2021-12-17, 13:17
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CurbinDill
Indeed

EDIT: Eller förresten, jag känner ett par "troende" som ändå följer mörker och materialism.
Hej *vinkar*

Stå stark i Herren, så får hela havet storma om det vill

Tänk att det ska vara så svårt för "de seende" att skilja på sak och sak. Vi har mer en pandemi av galen konfirmism än en covidpandemi, och det säger jag som nog tycker mig ta viruspandemin på stort allvar.

Ja ja ... Böckernas Bok är ju tillgänglig för alla, så folk får välja själva. Dock anar jag att den som avvisar erkända forskare Ad Hominem definitivt behandlar Den Ende på samma vis...
Citera
2021-12-17, 13:17
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlenn
När vi talar om den stundande ''vågen'', hur har det gått för länder som körde igång fullskaliga nedstängningar med buller och bång under de första vågorna? Käpprätt åt h******. Sverige kanske valde rätt strategi att inte klappa igen hela samhället när en person med 10 mil till närmaste granne drog på sig smittan.

Bevisligen så verkar det ju som att länder som införde galet hårda restriktioner i början av pandemin klarar sig sämre i dagsläget.

Finns länder som haft betydligt mer smittspridning än Sverige och som nu återigen har mycket svårt läge. Storbritannien exempelvis.
Citera
2021-12-17, 13:22
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Men herregud nu måste ångesten vara värre än normalt IMBILDEN.

Så fort det står några katastrofrubriker i AB så brukar jag titta här inne och mycket riktigt finns det 10 inlägg från dig om den annalkande katastrofen.
Nu i höst har du förutspått katastrof "om ett par veckor" sedan september då skolan drog igång.

Trots en enormt mycket större smittspridning i Norge och Danmark så fortsätter du tycka att dom gör allt rätt...

Ta det lite lugnt nu och andas så får vi se var det tar vägen, hittills ser det mycket bättre ut här än i dina tre nämnda länder och det beror naturligtvis på något.

Har aldrig nämnt något under hösten om "ett par veckor". Du blandar ihop mig med någon annan. Däremot är det ju så att Omikron lär ta över även här.vi vet att vare sig tidigare infektion om den inträffade för +6 månader sedan eller vaccination för +6 månader sedan egentligen ger något skydd mot Omikron.
Citera
2021-12-17, 13:24
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CurbinDill
Stämmer bra det. Något jag frågar mig själv är ifall vi ändå ska försöka leda folk till ljuset eller om det är orättfärdigt att försöka då det kan gå emot deras fria vilja. Kanske rentutav har en negativ inverkan när folk blir mer och mer inbitna ju mer man försöker uppmärksamma det uppenbara.
Gud leder vem Han vill. Vi små sandkorn har vad jag förstår bara fått jobbet att tala sanning så gott vi kan och inte döma hunden efter håren (bibliskt bokstavligen).

Vi riskerar att bli OT, så för att tydligt återkoppla;

Också de som inte själva ser att de endast följer sitt ego vilket är programmerat av polariserande krafter kan säga ett och annat faktabaserat.

Hur sjukt vårt samhälle har blivit har verkligen tydliggjorts genom den här krisen.

En påminnelse till oss båda;

https://youtu.be/nQWFzMvCfLE
Citera
2021-12-17, 13:24
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunnar76
Finns det några studier som gjorts på hur tredje dosen skyddar efter 6 månader? Är det lika illa som med dem två första doserna? Finns det något som talar för att en tredje dos ska göra någon skillnad på sikt?

Tror det behövs ett rullande vaccinationsschema. Ingen är fullvaccinerad.
Citera
2021-12-17, 13:29
Medlem
Ganska många äldre som har antikroppar i november i alla fall. 96%.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2021/december/hog-andel-med-antikroppar-mot-sars-cov-2-bland-personer-fodda-1944/
Citera
2021-12-17, 13:31
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunnar76

Det verkar som att det blir påfyllningsdoser vartannat år.

Vilket jag har sagt från början att man ska vaccinera äldre och riskgrupper. Med tanke på att många inte är så pep med att vaccinera sig flertalet gånger under ett år om man verkligen inte behöver det.
Citera
2021-12-17, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Gud leder vem Han vill. Vi små sandkorn har vad jag förstår bara fått jobbet att tala sanning så gott vi kan och inte döma hunden efter håren (bibliskt bokstavligen).

Vi riskerar att bli OT, så för att tydligt återkoppla;

Också de som inte själva ser att de endast följer sitt ego vilket är programmerat av polariserande krafter kan säga ett och annat faktabaserat.

Hur sjukt vårt samhälle har blivit har verkligen tydliggjorts genom den här krisen.

En påminnelse till oss båda;

https://youtu.be/nQWFzMvCfLE

Yes
Citera
2021-12-17, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Ganska många äldre som har antikroppar i november i alla fall. 96%.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2021/december/hog-andel-med-antikroppar-mot-sars-cov-2-bland-personer-fodda-1944/
Ja men enligt antivaxxers så skyddar ej vaccinet ngt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in