2021-12-14, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det står ingenting i artikkelen du refererer til om dna fra TH under knehasene.
I artikkelen er det du skriver; "og under knehasene på en bukse", utelatt fra setningen.

Ellers glemte du å sitere det som står videre om "flere nye funn".
Nemlig; "Disse bevisene er lagt frem i retten, men var ikke nok, da Tom Hagen ble løslatt av Eidsivating lagmannsrett 7. mai."

Havhesten har orden på sysakene sine!

Jeg tolker det i alle fall til å være AE`s bukse.
Citera
2021-12-14, 01:13
Medlem
Citat:
I artikkelen er det du skriver; "og under knehasene på en bukse", utelatt fra setningen.

Nemlig; "Disse bevisene er lagt frem i retten, men var ikke nok, da Tom Hagen ble løslatt av Eidsivating lagmannsrett 7. mai."

På nytt kan alle registrere hvordan Havhest sporer av og omskriver faktaopplysninger, selv om de er opplyst svart på hvitt.

Jeg tror de fleste greier å se at knehasene er omtalt i VG-artikkelen (link under).

Når du velger å fortsette med rent tøv, selv etter å ha fått fremvist dokumentasjon, er det kanskje ikke så overraskende at du og andre heller ikke greier å ta innover deg alle andre fakta i saken...

Forsvaret av TH blir ikke spesielt troverdig.

https://imgur.com/a/BuRepE4
Citera
2021-12-14, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Er vel snakk om to ektepakter, der BB har sagt han har skrevet den ene, men ikke den andre? Og jeg forstod det som at du mente den han ikke hadde skrevet, måtte være forfalsket? Skal ærlig innrømme at jeg ikke har satt meg så nøye inn i disse ektepaktene, da jus ikke er min sterkeste side.

Det er delte meninger om ektepakten, men det skal man vel helst ikke diskutere i denne tråden:
https://advokatwulff.no/ektepakten-mellom-tom-hagen-og-anne-elisabeth-hagen/
Citera
2021-12-14, 01:15
Medlem
Det ble funnet dna fra TH under knehasene på buksene til AE som ble funnet etterlatt på gjestetoalettet.

At denne detaljen ble fjernet fra VG-artikkelen kan ha sannsynlige årsaker.

1. Det skal ikke forhåndsprosederes beviser i mediene,

og 2. (som følge av 1.) dermed risikere at TH kan bli utsatt for forhåndsdømming.

Det er altså offentliggjøringen av dna-bevisene i knehasene som ble gjort ved en feil. Feilen ble rettet da VG tok ut denne infoen.

Det viktigste er dog at dna-bevisene i knehasene er riktig og korrekt. Det må de være. Hvis ikke ville korreksjonen i VG ha skjedd på annen måte.

Verken politiet eller VG skal lyve om fakta i saken. Politiet kan ikke lyve om at knehasebevisene mot TH er feil. VG kan heller ikke lyve om at knehasebevisene er feil.

Da er det ingen annen måte å korrigere på, enn å ta ut den informasjonen, og deretter la være å kommentere hvorfor informasjonen ble fjernet.
Citera
2021-12-14, 01:17
Medlem
Citat:

Det har sikkert politiet også. De vet om THs dna er funnet under knehasene på buksene som lå igjen på vaskerommet.
Citera
2021-12-14, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
På nytt kan alle registrere hvordan Havhest sporer av og omskriver faktaopplysninger, selv om de er opplyst svart på hvitt.

Jeg tror de fleste greier å se at knehasene er omtalt i VG-artikkelen (link under).

Når du velger å fortsette med rent tøv, selv etter å ha fått fremvist dokumentasjon, er det kanskje ikke så overraskende at du og andre heller ikke greier å ta innover deg alle andre fakta i saken...

Men ut i fra den artikkelen så må man anta at AE var påkledd da angrepet skjedde, og at hun er bært og flyttet til et annet sted i huset der hun ble kledd av.
Citera
2021-12-14, 01:19
Medlem
Citat:

Selvfølgelig ser vi det. Forsvaret av TH, i dette tilfellet, begynner å fremstå som noe panisk.
Citera
2021-12-14, 01:21
Medlem
Citat:
Enig i at kidnapping er lettere å se for seg. Det blir fort litt vilt med en gjerningsperson med hevnmotiv, selv med mye villeding muligens.
Det er så klart mange ting vi ikke vet om etterforskningen, som plutselig kan snu hele bildet.

Det er utrolig lenge siden det bildet ble snudd, bare til info. TH ble siktet for, noe som kan føles som, en evighet siden.
Citera
2021-12-14, 01:25
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det ble funnet dna fra TH under knehasene på buksene til AE som ble funnet etterlatt på gjestetoalettet.

At denne detaljen ble fjernet fra VG-artikkelen kan ha sannsynlige årsaker.

1. Det skal ikke forhåndsprosederes beviser i mediene,

og 2. (som følge av 1.) dermed risikere at TH kan bli utsatt for forhåndsdømming.

Det er altså offentliggjøringen av dna-bevisene i knehasene som ble gjort ved en feil. Feilen ble rettet da VG tok ut denne infoen.

Det viktigste er dog at dna-bevisene i knehasene er riktig og korrekt. Det må de være. Hvis ikke ville korreksjonen i VG ha skjedd på annen måte.

Verken politiet eller VG skal lyve om fakta i saken. Politiet kan ikke lyve om at knehasebevisene mot TH er feil. VG kan heller ikke lyve om at knehasebevisene er feil.

Da er det ingen annen måte å korrigere på, enn å ta ut den informasjonen, og deretter la være å kommentere hvorfor informasjonen ble fjernet.

Det er vel kanskje også derfor VG ikke har omtalt badekarhistorien som TV2-journalistene gjenga i boka.

Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Selvfølgelig ser vi det. Forsvaret av TH, i dette tilfellet, begynner å fremstå som noe panisk.

Mye av forsvaret av TH i denne tråden har fremstått som panisk ihvertfall siden pågripelsen i fjor vår.
Citera
2021-12-14, 01:29
Avslutad
Citat:
Først kommer du med uriktige påstander, så benekter du det og fortsetter bare i samme spor.

Da er kanskje tiden inne for å komme med litt dokumentasjon.
Denne fra VG viser helt tydelig hvor feil du tar:

Dette er altså utdrag fra den originale VG-artikkelen.
Slutt å mas! Jeg har ikke påstått noe uriktig. Du kan lese går jeg utifra.
Dette er nformasjon som bare har vært tilgjengelig kort tid den natten, men senere fjernet, allerede grytidlig morgen. Mest sannsynlig fordi det var uriktig.
Citera
2021-12-14, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Det er vel kanskje også derfor VG ikke har omtalt badekarhistorien som TV2-journalistene gjenga i boka.

Mye av forsvaret av TH i denne tråden har fremstått som panisk ihvertfall siden pågripelsen i fjor vår.

Ok, et sammenfall der altså. Takk, gjør alt litt enklere å forstå.
Citera
2021-12-14, 01:33
Medlem
Citat:
Slutt å mas! Jeg har ikke påstått noe uriktig. Du kan lese går jeg utifra.
Dette er nformasjon som bare har vært tilgjengelig kort tid den natten, men senere fjernet, allerede grytidlig morgen. Mest sannsynlig fordi det var uriktig.

Led litt «samme skjebne» som hettemannen ser det ut til. Inne og lynraskt ute.
Senast redigerad av Kokadu 2021-12-14 kl. 01:35. Anledning: Redigert
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in