Jag säger ej emot dig, för jag vet ej om jag själv tycker planen är helt vattentät.
Framförallt så med ett litet facit i hand, så tror jag man underskattade Nisses popularitet, både som artist och offentligperson. (Man kanske utgick från tidigare mord och hur snabbt dom vindarna ven förbi)
Själva poängen är alltså nån typ av Suge Knight tänk + förmodad irritation över de respektlösa i texterna.
(Någonstans så kanske PJ skulle tänkt om kring sitt släpp av salt till socker, den låten kan bli hans "voi")
Jag har för dålig inblick i hur alla relationer är byggda, men att mehdi fått ett ultimatum av sina gamla vänner, känns inte helt osannolikt (för vad jag förstått så har han ej varit delaktig i någon av morden som rör alla "kusinerna") Kanske är planen att först få hjälp med Nisse, sen leta upp Katten och Mehdi. Sen vet ja inte vem och om nån från FLG verkligen gjorde en fuling mot 4yye, med tanke på hans del av dagens Vårby.
Något gör att det är svårutrett, förmodligen är ett av svaren den på ytan ologiska konstellationen. (Mehdi har ju fått en pistol intryckt i käften tidigare och börjat samarbeta, när han värvades till DP och makkan)
Citat:
Ursprungligen postat av
AMSRDM
Då förstår jag hur du tänker. Tänker inte kommentera det mer ingående nu. Men tycker direkt det finns ett väldigt uppenbart problem med den teorin om det nu är baserat på streams.
Einars musik blev mer populär än någonsin efter mordet, vilket nog alla kan räkna ut. Absolut inget unikt fenomen i sig när en artist dör. I Einars fall tror jag dessutom den vågen av streams så att säga kommer hålla i sig väldigt länge då vi ständigt kommer att bli påminda om detta under en väldigt lång tid.
Därtill är jag rätt övertygad om att man sitter på material för åtminstone två album som kommer att släppas med tiden. Så att Einars musik kommer vara mer "relevant" än någonsin under de närmaste 2 åren ser jag inte som någon omöjlighet.