2021-12-13, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Jag har skrivit 3-4 inlägg om dokumenten och då framförallt besvarat Fricky's ursäkter.

Poängen är alltså att Fricky sagt att han ska köpa allt som rör Dumle's P18. Hade jag gått ut i tråden och lovat det, ja, då hade jag betalat och lagt upp också.

Ok, fair, du har gjort 3-4 inlägg men Zzzzorro har isf skrivit 34 i samma ärende. Om han är gammal gangsterkung kan han hosta upp 150 bagis. Du skrev själv runt kl 19 att ni skulle släppa det och gå vidare. Jag vet inte ens vad P18 är, förr var det ett pansarregemente, så viktigt kan det inte vara…
Citera
2021-12-13, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
Uträkningen är tyvärr inte min, tyckte däremot inlägget var ganska talande rörande vilka ekonomiska kvantiteter de omsätter på ganska kort tid. Hur "enkelt" det förmodligen är att plocka fram en eller ett par kaniner. Framförallt om det är en långsiktig investering kring att vara herrarna på streamingstäppan

Då tror jag att du skulle bli chockerad om du visste hur många kriminella som tänker på långsiktiga investeringar.

Erbjuder du dem 250K idag eller 1 miljon om ett år. Tippar jag på att åtminstone 9 av 10 plockar 250K idag.
Citera
2021-12-13, 23:39
Medlem
Zzzzorrros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Du & Zzzzorro oggar en gråtmild litania sida upp och sida ner om en utredning ni vill utpressa Fricky att betala åt er. Köp den själv.

Whaaaat?!

Jag säger ju uttryckligen att jag betalar dubbelt upp. För din skull tripplar jag kostnaden.

Men vill att Freaky girl själv tar och gör det pga det nu är en principiell fråga för mig pga hens diverse olika tvivelaktiga och moraliskt förkastiga förfaranden.

Riktigt tråkigt att det blev så här. För det är ett riktigt hett spår, där om matnyttig info finns kan innebära stora, negativa konsekvenser för våldtäkshoran Dumle. Kanske t o m i slutändan döden med lite tur...

Jag kan betala för det, trippelt och det lovar jag på heder och samvete. Kan skicka pengarna dig som garant som jag hyser förtroende för. Så kan du skicka dom till Freaky cowgirl om hen nu inte litar på mitt ord (kanske pga han själv sviker sitt ord stup i kvarten..)

Men så länge Freaky girl är aktiv på internet blir det princip för mig att inte göra det pga läs tidigare inlägg.

Men ett riktigt bra och hett spår är det. Speciellt om Svea rikes lag inte kan rå på han... Då kanske gatans lag hinner ikapp eländet med en välvillig knuff eller två från vår samlade sida & ansträngning.
Senast redigerad av Zzzzorrro 2021-12-13 kl. 23:42.
Citera
2021-12-13, 23:41
Medlem
st33rs avatar
Det där böggänget kring tjockEinars mördare är ju lowlifes som hänger i centrum och bråkar på nån närlivs
De får lite sedlar, köper en mercha på blocket , sitter i bilen på en parkering och röker en joint, förlorar sina pengar, hänger i trapphus, våldtar en tjej i en kall kolonistuga, langar femmor i ett soprum.
"Stora pengar". Ja tjena. "Tung kriminalitet". Sen när blev det tungt att tigga pengar, döda barn och hänga i trapphus?

Inte större pengar än att de helt utan värdighet likt parasiter och losers måste pressa en fd bekant på pengar. För de kan inte styra upp nåt eget . Avundsjuka oambitiösa , utan stil, utan värdighet. Lowlifes som sagt.
Citera
2021-12-13, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zzzzorrro
VNT är inte cosa nostra om du tror det. 95% åkte fast.

Det var en toppstyrd organisation med en man på topp som gav order neråt. Precis alla åkte fast pga encro. Och precis alla satt med restriktioner tills för någon vecka sen.

Det är ju bara läsa.encro för fatta hur många andra järn dom hade i elden. Och att nisse grejen var en parantes, säkert påhejjad av Mario å dom.ocå som ville ha hjälp fortsätta kidnappa & bomba folk.

Bröderna smusslar undan guld för varandra men du menar på det finns en solid org kvar efter 99% sitter inne.

Dom.stod åtalade för flera mordförsök, sprängningar och synnerligen grovt narkotikabrott men du menar på en studiobandit skulle vara det dom tänkte på.från häktets restriktioner?!

Och t ex inte hur komma.hem snabbt till sina fruar & barn?

Vart har Nisse dissat VNT i.musiken?

Tvärtom vågade han ju t o m visa sig ute på stan efter dom.åkt fast.

Okey om encro inte fanns och typ 4-5 av dom var åtalade för.endera brott...

Men polisen gjorde huset rent för dom. Dom har helt andra prioteringar just nu än pressa studio banditer på tvivelaktiga grunder som inte gjort dom något.

Det här är inte en TV serie utan verklighet.

Däremot fattade nytt folk att Nisse ej golar och försökte själva pressa han efter att dom såg all hans tunga backup skaka galler många år.framåt eller försvann...

Man kan väl enkelt säga att Einar var en misslyckad stöt, som många andra, man torskar för.

Låt oss säga att du torskar för ett bankrån. Inte åker du och klipper bankens VD i ren ilska efteråt..
Citera
2021-12-13, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 031Hisingen
Detta kanske redan nämnts men Thrife är med i musikvideon till Sickans senaste skitlåt. 0:34 in i videon. Det är definitivt ett statement. Pappa Ayo hade ej tid för uppfostran
Ja thrife o hans vänner är med Vårby,dem sammarbetar med Vårby. Han hänger med dem ,delar deras musik,plus många Einars gamla polare från dalen delar deras musik o hänger med dem
Citera
2021-12-13, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AMSRDM
Då tror jag att du skulle bli chockerad om du visste hur många kriminella som tänker på långsiktiga investeringar.

Erbjuder du dem 250K idag eller 1 miljon om ett år. Tippar jag på att åtminstone 9 av 10 plockar 250K idag.

Självklart, dock så tänkte jag mer såhär...

2021-10-22, 00:45
Citat:
Ursprungligen postat av Alisap
Einar är troligtvis död skjuten utav FLG
2021-10-22, 00:48
Citat:
Ursprungligen postat av Alisap
DeJazlin som är en annan känd rappare la ut på sin händelse
2021-10-22, 01:02
Citat:
Ursprungligen postat av Sion450
Det som vi säger, shottaz är avundsjuka & klipper nån som lyckas! Fega jävlar! Inget konsekvens tänk alls men vänta nu går det snabbt kommer skapa ett krig som aldrig för. Fuck h0rungarna shottaz hade klippt er själv.
2021-10-22, 01:48
Citat:
Ursprungligen postat av Rennato
FLG/Shottaz gjorde det här. Yasin är näst.
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Du menar att Yasin tagit på sig jobbet och medlat det till FLG? Vem är deras bästa skytt du pratar om och vad heter Euroos bror?
FLG rånade 1cuz för han backade Einar i kidnappningen, kan det vara så att FLG efter detta med encro och einar gjort jobbet åt Haval som betalat en summa? Att FLG vill klippa både 1cuz och nu Einar
Citat:
Ursprungligen postat av 031Hisingen
Jag tänker bara skriva detta en gång för ja har tappat hoppet på er i tråden men kolla detta klippet på Guleed och Euro i studion, och läs kommentarerna som folk skriver i liven.

https://vm.tiktok.com/ZM8yJkcdu/

Euro var han som va inblandad i kidnappningen men som senare blev frikänd. Kommer ursprungligen från bagarmossen och är uppvuxen med Haval och company. Han har lekt einars vän fram tills nu, och för tillfället så gömmer han sig i Malmö. I kommentarerna så skriver nån att euro är kusin med dollar, och den hära dollar är välkänd i sthlms undre värld, tillhör troligtvis FLG beroende på vilken dollar det snackas om. Jag tror varken att dumle eller adel har goat einar för isåfall skulle dom båda också blivit skjutna, och isåfall skulle aldrig sebastian från dp visat så mkt kärlek. Man kan se ett tydligt mönster i vilka som sörjer och inte, och jag tror att det är därför 1. Cuz är såpass tyst om allt detta. 1. Cuz och einar hade en riktigt bra relation men pga cuz’s släktingar som är FLG/shottaz så kan han inte fullt ut visa att han sörjer, mer än att ställa in sin konsert.

Jag är inte säker på detta men det är mina 2 ören.

Varför skulle en nära kollega till Nisse lägga ut en sån grej? Förmodligen var det inte helt genomtänkt, då de nu görs TikTok content för att kanske läka såret
(Att som nu, hänga på en helt annan kontinent, gör det nog inte svårare att få loss degen som kanske krävdes. JB och YB kommer med all sannolikhet lösa den kaninen ganska snabbt nu, när största konkurrenten är borta)

De behöver inte vara såhär såklart, men den masterplanen med Medhi på ett hörn. Hade väl förvillat den skarpaste flinten

Vårby+FLG+Shottaz (kanske även 24K)
Senast redigerad av Illincognito 2021-12-13 kl. 23:47.
Citera
2021-12-13, 23:54
Medlem
Zzzzorrros avatar
Illgognito,

Istället för posta varenda inlägg någon fått ur sig med ett gängnamn oavsett vilka anledningar det nu må vara...

Tänk på det enkla faktum att om det är flg, shottaz så plockar man Dumle och ev adel alla dagar i veckan före nisse.

Nisse hade exakt noll med dom att göra. Och umgicks inte med dom. Och blev ej pressat av dom.

Det är andra västerortgäng kopplade till dara mordet som pressat han och sen har dps springisar dödat han efter Dumle goa.

Oooch, det där vittnet som sett två ej svarta babbar i området har sett dom 50-60 min innan mordet och därför får anses vara av mindre relevans. Iaf ännu.

Nu loggar jag ut på obestämd tid och låter er leka samhall.

Jävligt tråkigt bara på dumles isolpapper... Det kunde leda till ngt konkret. Men det är väl lättare gapa på nätet eller försöka göra problem för folk antar jag... Vilket jävla beteende alltså från början till slut...
Senast redigerad av Zzzzorrro 2021-12-13 kl. 23:56.
Citera
2021-12-14, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
Självklart, dock så tänkte jag mer såhär...

2021-10-22, 00:45

2021-10-22, 00:48

2021-10-22, 01:02

2021-10-22, 01:48

Varför skulle en nära kollega till Nisse lägga ut en sån grej? Förmodligen var det inte helt genomtänkt, då de nu görs TikTok content för att kanske läka såret
(Att som nu, hänga på en helt annan kontinent, gör det nog inte svårare att få loss degen som kanske krävdes. JB och YB kommer med all sannolikhet lösa den kaninen ganska snabbt nu, när största konkurrenten är borta)

De behöver inte vara såhär såklart, men den masterplanen med Medhi på ett hörn. Hade väl förvillat den skarpaste flinten

Vårby+FLG+Shottaz (kanske även 24K)

Då förstår jag hur du tänker. Tänker inte kommentera det mer ingående nu. Men tycker direkt det finns ett väldigt uppenbart problem med den teorin om det nu är baserat på streams.

Einars musik blev mer populär än någonsin efter mordet, vilket nog alla kan räkna ut. Absolut inget unikt fenomen i sig när en artist dör. I Einars fall tror jag dessutom den vågen av streams så att säga kommer hålla i sig väldigt länge då vi ständigt kommer att bli påminda om detta under en väldigt lång tid.

Därtill är jag rätt övertygad om att man sitter på material för åtminstone två album som kommer att släppas med tiden. Så att Einars musik kommer vara mer "relevant" än någonsin under de närmaste 2 åren ser jag inte som någon omöjlighet.
Citera
2021-12-14, 00:06
Medlem
darkSkyes avatar
Shit vad mycket folk som har trashat ner den här tråden, bara för set har stått stilla ett tag så fylls den med troll & nötter. Så sjukt mycket OT, förstår inte varför mos inte rensar?

Ingen idé för oss som faktiskt vill lösa det här att skriva i den här tråden längre då det bara försvinner i mängden med troll & ot.

Lite fakta iallafall, nu bekräftat på MSM att Nätverk ligger bakom mordet & att det var 1 kanin (miljon) i prispott.
Att någon som NS inte kände väl ringde honom flera gånger under dagen & ville mötas upp i Hammarby Sjöstad.

Vilka visste att han bodde där? Visste verkligen så mycket folk de..

Nä, lämnar den här nu ett tag tills de ordnar upp sig..
Citera
2021-12-14, 00:11
Medlem
StellaArtoiss avatar
VC Barre blev gripen för en timma sedan nära sin studio. (Ser ut att ligga nära torget)
7 poliser som syns i videon, men man ser bara att VC Barre grips, ser ingen annan
Fyra stycken som ser ut att försöka stoppa polisen men det går sådär..

Källa: Video finns på ortennyheter på Instagram
Senast redigerad av StellaArtois 2021-12-14 kl. 00:14.
Citera
2021-12-14, 00:15
Medlem
Jag säger ej emot dig, för jag vet ej om jag själv tycker planen är helt vattentät.
Framförallt så med ett litet facit i hand, så tror jag man underskattade Nisses popularitet, både som artist och offentligperson. (Man kanske utgick från tidigare mord och hur snabbt dom vindarna ven förbi)

Själva poängen är alltså nån typ av Suge Knight tänk + förmodad irritation över de respektlösa i texterna.
(Någonstans så kanske PJ skulle tänkt om kring sitt släpp av salt till socker, den låten kan bli hans "voi")

Jag har för dålig inblick i hur alla relationer är byggda, men att mehdi fått ett ultimatum av sina gamla vänner, känns inte helt osannolikt (för vad jag förstått så har han ej varit delaktig i någon av morden som rör alla "kusinerna") Kanske är planen att först få hjälp med Nisse, sen leta upp Katten och Mehdi. Sen vet ja inte vem och om nån från FLG verkligen gjorde en fuling mot 4yye, med tanke på hans del av dagens Vårby.

Något gör att det är svårutrett, förmodligen är ett av svaren den på ytan ologiska konstellationen. (Mehdi har ju fått en pistol intryckt i käften tidigare och börjat samarbeta, när han värvades till DP och makkan)

Citat:
Ursprungligen postat av AMSRDM
Då förstår jag hur du tänker. Tänker inte kommentera det mer ingående nu. Men tycker direkt det finns ett väldigt uppenbart problem med den teorin om det nu är baserat på streams.

Einars musik blev mer populär än någonsin efter mordet, vilket nog alla kan räkna ut. Absolut inget unikt fenomen i sig när en artist dör. I Einars fall tror jag dessutom den vågen av streams så att säga kommer hålla i sig väldigt länge då vi ständigt kommer att bli påminda om detta under en väldigt lång tid.

Därtill är jag rätt övertygad om att man sitter på material för åtminstone två album som kommer att släppas med tiden. Så att Einars musik kommer vara mer "relevant" än någonsin under de närmaste 2 åren ser jag inte som någon omöjlighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in