2021-12-13, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
För en utomstående känns det helt bisarrt att folk i tråden utmålar detta som ett sorts gängkrig som följer nån sorts kriminell logik och regelverk - då det egentligen handlar om en White trash-rappare som blir pressad på pengar och förnedrad och sen mördad av folk i sin perifera bekantskap.

De andra aktörerna är "gangsters" av digniteten att de hänger i centan och hotar närlivs, snatttar? våldtar tjejer osv. Riktig skräpnivå?

Det är så sanslöst cringe att läsa i tråden alla som spelar med i rollspelet, och låtsas detta skulle handla om nån sorts lojalitetsbrott mot en "ort", eller att Einar gjort sig förtjänt av detta eftersom han inte gått med på att pressas på pengar. Ey, han svek orten brushan, han rappade om orten, folk hade "investerat" i Einar, folk måste få ääääta på honom = folk blev lack för att han inte gav bort sina inkomster till dem?

Bakka? Beskydd?
Pressas på pengar kallas det? Idioter.

Och alla " höjdare" i dramat är tattarungar som går omkring i förortscentrum och röker hasch i trappuppgångar eller våldtar tjejer i soprum. Typ. Lågliv.
Vad synd att tjockisen Einar ville vara del av det skräpet.

Man trodde det var riktig gangsters kring landets störste rappare. Inte gatupundare.
Borde inte stora artister hänga med typ maffia istället?

Klart det är low-lifes. De lever i en dopad homosocial miljö av misslyckad skolgång, pajade relationer, skeva mansideal, neuropsykiatriska- & kliniskt psykiatriska diagnoser - självmedicinerade, aggressiva och mer eldfängda än bensin.
Det ändrar ju inte att de har en kodex som de lever efter. Några har ju stört sig på Einar till den grad att de inte lät honom leva. Det vi kallar utpressning verkar ju för dem vara rationellt när ALLT handlar om pengar och de inte kan stava till empati.

Har du för höga förväntningar på krimmos? Einar fick gå på röda mattan ibland men fortsatte umgås med män av Dumles kaliber, en gruppvåldtäktsman, Dree Low, The Chubby Hubba-Bubba Stickup Master med flera totalhaverier. Man blir ju desillusionerad av alla uppslag till varför det här hände. Den ena anledningen överglänser den andra i all sin idioti. I slutänden tror jag det kommer att handla om en skitskuld, sannolikt påhittad.
Citera
2021-12-13, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 031Hisingen
Detta kanske redan nämnts men Thrife är med i musikvideon till Sickans senaste skitlåt. 0:34 in i videon. Det är definitivt ett statement. Pappa Ayo hade ej tid för uppfostran

Som nämnts tidigare i tråden är det inte Thrife.
Citera
2021-12-13, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
Det var finnarna! De ville inte höra skiten.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/nWB3nJ/uppgifter-kriminellt-natverk-satte-en-miljon-kronor-pa-rapparens-huvu

Citera
2021-12-13, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Sluta snacka skit nu.

Du skrev:

B.la. jag svarade redan då:

Du sket i att svara mer eller beställa dokumenten som du lovat. För att sedan börja slingra dig med ursäkter typ som: "Buhu Zorro e otrevlig så jag vill inte betala eller läsa dokumenten längre buhu".

Pinsamt och barnsligt beteende.

Du & Zzzzorro oggar en gråtmild litania sida upp och sida ner om en utredning ni vill utpressa Fricky att betala åt er. Köp den själv.
Citera
2021-12-13, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Hur kan alla här ens utesluta VNT i detta?! Dom var fast beslutna på att om inte Einar betalar 3 kaniner till dom så dör han. Einar gömde sig, gjorde disslåtar mot VNT och när han sedan kom till Stockholm igen blir han mördad. Jag är 100% säker på att Vårby la kaninen på Einar.

En sak är iallafall säker - allt snack om att Vårby inte kan ha lagt pengar för att de sitter inne är ren bs. Pengarna har funnits som pott på okänd ort sedan länge, m.a.o. kan vem som helst ha plockat upp kontraktet. Sen kan det förstås ha tillkommit sponsring från andra som blev arga. Man behöver inte heller utgå från att det var ett gäng som ligger bakom detta. Det kan mycket väl vara en ensam person som lejt ett par sicarios i sin närhet. Som jag även skrivit tidigare släpptes tre mycket kompetenta herrar ur häktet misstänkta för mord/mordförsök i slutet på September. De som följt utvecklingen på Järvafältet vet naturligtvis vilka jag menar.
Citera
2021-12-13, 23:14
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Du & Zzzzorro oggar en gråtmild litania sida upp och sida ner om en utredning ni vill utpressa Fricky att betala åt er. Köp den själv.

Jag har skrivit 3-4 inlägg om dokumenten och då framförallt besvarat Fricky's ursäkter.

Poängen är alltså att Fricky sagt att han ska köpa allt som rör Dumle's P18. Hade jag gått ut i tråden och lovat det, ja, då hade jag betalat och lagt upp också.
Citera
2021-12-13, 23:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zzzzorrro
VNT är inte cosa nostra om du tror det. 95% åkte fast.

Det var en toppstyrd organisation med en man på topp som gav order neråt. Precis alla åkte fast pga encro. Och precis alla satt med restriktioner tills för någon vecka sen.

Det är ju bara läsa.encro för fatta hur många andra järn dom hade i elden. Och att nisse grejen var en parantes, säkert påhejjad av Mario å dom.ocå som ville ha hjälp fortsätta kidnappa & bomba folk.

Bröderna smusslar undan guld för varandra men du menar på det finns en solid org kvar efter 99% sitter inne.

Dom.stod åtalade för flera mordförsök, sprängningar och synnerligen grovt narkotikabrott men du menar på en studiobandit skulle vara det dom tänkte på.från häktets restriktioner?!

Och t ex inte hur komma.hem snabbt till sina fruar & barn?

Vart har Nisse dissat VNT i.musiken?

Tvärtom vågade han ju t o m visa sig ute på stan efter dom.åkt fast.

Okey om encro inte fanns och typ 4-5 av dom var åtalade för.endera brott...

Men polisen gjorde huset rent för dom. Dom har helt andra prioteringar just nu än pressa studio banditer på tvivelaktiga grunder som inte gjort dom något.

Det här är inte en TV serie utan verklighet.

Däremot fattade nytt folk att Nisse ej golar och försökte själva pressa han efter att dom såg all hans tunga backup skaka galler många år.framåt eller försvann...

" Vi trycker i en rs från dalen till vårby vi får eran amg att åka runt med hål i"
Citera
2021-12-13, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
Ja vet ej varför du anser att alla här inne är förståndshandikappade?

Du spenderar först en tid, egentligen helt utan att det ens diskuterats här eller på andra ställen, med att montera ner hans x/tjejs moral.

Sen tar du två djupa andetag och försöker vara lite suspekt att vi alla kommer bli förvånade när sanningen kommer fram vem som egentligen sålde han.

Hurru Einstein, du har redan berättat vem du tycker/tror/vet har sålt han.

Dom andra som det identifierats namn på, har det funnits argument kring varför det KAN vara så. Du skickat däremot in verbala handgranater här på forumet, helt utan att förklara varför.
Ja har inte sagt men när eller om de kommer fram de personer man inte trodde tyvärr
Citera
2021-12-13, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Intressant! Är du säker på att det är "rikitga" SS_TV bakom? De har ju bytt namn på bolaget och sin YT nu till "Deeper than Music" (om jag minns rätt) och på Youtube finns nu en mindre kanal med div Einarcontent som heter SS TV som verkar vara typ ett Einar-fan konto. Eller någon som passar på att få lite views kanske...

Nu har jag inte hunnit läsa ikapp men nej jag är inte helt hundra på att det är riktiga sstv. Men de flaggade för nysläpp redan i mars och jag fick intryck av att det stämde.
Citera
2021-12-13, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZstarZscream
Éinar borde fan ha gjort precis som Z.E! Gömma sig några månader och visa sig i sociala medier kanske bara då och då! Z.E var iof borta 3-4 månader en gång från sociala medier och när han kom tillbaka visade det sig att han hade COVID!
De va de Einar gjorde i flera månader,la inte ut nåt på insta var oaktiv ,la inte ut nån musik ,enda gången man såg han var på hans tjejs insta eller tiktok
Citera
2021-12-13, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
Om vi ska försöka få in lite fakta i tråden igen.

Från Fup rörande Vårby och Encro (där Nisse var en del av), så alla hänger med vilka typer av summor dessa rör sig med.

Så 1 "kanin" är inte direkt stora pengar, beroende på vem som tog selfien för att bekräfta sitt deltagande.
Däremot så skulle hela händelsekedjan vad gäller potentiella skyttar kunnat starta här
https://www.expressen.se/nyheter/25-ton-kokain-i-beslag-tillslag-mot-segelbat/
De brann en hel del deg i de beslaget, som SKULLE kunna vara en anledning till att man åtagit sig "jobbet".

Är marknadsvärde på gatan samma sak som pengar på fickan efter inköp och övriga omkostnader? Frågar åt en vän!

Skämt och sido. Om ni tror att det tjänar i närheten av dessa summor. Varför tror ni inte alla kriminella lägger av efter en månad då när dem har gjort sina 10 miljoner eller mer? Tror inte dem njuter så mycket av livsstilen trots allt..
Senast redigerad av AMSRDM 2021-12-13 kl. 23:27.
Citera
2021-12-13, 23:31
Medlem
Uträkningen är tyvärr inte min, tyckte däremot inlägget var ganska talande rörande vilka ekonomiska kvantiteter de omsätter på ganska kort tid. Hur "enkelt" det förmodligen är att plocka fram en eller ett par kaniner. Framförallt om det är en långsiktig investering kring att vara herrarna på streamingstäppan

Citat:
Ursprungligen postat av AMSRDM
Är marknadsvärde på gatan samma sak som pengar på fickan efter inköp och övriga omkostnader? Frågar åt en vän!

Skämt och sido. Om ni tror att det tjänar i närheten av dessa summor. Varför tror ni inte alla kriminella lägger av efter en månad då när dom har gjort sina 10 miljoner eller mer? Tror inte dom njuter så mycket av livsstilen trots allt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in