2021-12-13, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nudlarmedris
"Den man som knivskars där skrev ett hot med sitt eget blod, enligt Aftonbladets källor. Ett hot som bedömdes som så allvarligt att den knivskurna mannen själv delgetts misstanke om anstiftan till mord på någon som var närvarande vid tillfället. Detta hot gjorde att Einár blev än mer bekymrad över sin säkerhet och ledde också till att ytterligare en rappare som var med Einár den kvällen på Nosh and chow inte synts till sedan dess."

Alltså va hotet inte bara riktat mot einar. och de inte heller z.e dom pratar om utan ngn annan på de sätt dom skriver det. Kan de va mot adel oxå? anstiftan till mord asså

Éinar borde fan ha gjort precis som Z.E! Gömma sig några månader och visa sig i sociala medier kanske bara då och då! Z.E var iof borta 3-4 månader en gång från sociala medier och när han kom tillbaka visade det sig att han hade COVID!
Citera
2021-12-13, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richkid
"En av teorierna som polisen jobbar med enligt Aftonbladets källor är att någon som Nils Grönberg litade på kan ha sålt ut honom till det kriminella nätverket som ville se honom död."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/nWB3nJ/uppgifter-kriminellt-natverk-satte-en-miljon-kronor-pa-rapparens-huvu

Adel? skulle inte tro att Einar skulle börja lita på Dumle så fort?
Hundra procent adel sagt från första början
Citera
2021-12-13, 20:30
Medlem
PaoloRobertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZstarZscream
Éinar borde fan ha gjort precis som Z.E! Gömma sig några månader och visa sig i sociala medier kanske bara då och då! Z.E var iof borta 3-4 månader en gång från sociala medier och när han kom tillbaka visade det sig att han hade COVID!

Men de e ju adel som gömmer sig enligt Aftonbladet inte nte z.ee va pratar du om?
Citera
2021-12-13, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Syftar du med Östberga på Karwan gänget så sitter ena brodern och den andra har flytt landet. De är de yngre H och gänget som som dominerar, och har gått ihop med Bredäng.
Han som sitter är informatör gol bög
Citera
2021-12-13, 20:33
Medlem
maxatdunders avatar
Det verkar ju klarna mer och mer

"Han kom hem på morgonen och sov till kvällen. Sedan jobbade han en stund. Einár skulle marknadsföras i Finland under vintern och mycket skulle planeras inför det.
Sedan hörde en person av sig, en bekant till honom som han inte tidigare haft särskilt mycket samröre med.
Personen ringde honom flera gånger och ville ses. De bestämde att de skulle mötas upp i Hammarby sjöstad där Einár levde på en skyddad adress."

Pratar man om våldtäktsråttan Dumle här?

Ringer som en liten hund till 18 årig pojke, snälla snälla låt mig jobba med dig. Utan att följt tråden så mycket på senaste tror jag ändå att det är Dumle som goat, antingen för att han kanske skulle få en liten del av cashpott eller mer troligt att han blev tvingad till det av ett kriminellt nätverk. Vad tror ni?
Citera
2021-12-13, 20:35
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LSD-Lars
Jag vill var säga att jag skrev detta för en och halv månad sedan. Jag har fan bättre koll än majoriteten än er!

Tjena, det snackas ju om upp till 10 skott eller vad det var, dessutom fanns det skotthål på portdörren...
Citera
2021-12-13, 20:44
Medlem
Var Einar signad av någon producent?

När man läser att nätverk lägger skottpeng så börjar tankarna gå till rap-världen i USA.

westcoast vs. eastcoast o hela den baletten.

Einar gjorde bra pengar och det stack i ögonen på någon.
Citera
2021-12-13, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Det verkar ju klarna mer och mer

"Han kom hem på morgonen och sov till kvällen. Sedan jobbade han en stund. Einár skulle marknadsföras i Finland under vintern och mycket skulle planeras inför det.
Sedan hörde en person av sig, en bekant till honom som han inte tidigare haft särskilt mycket samröre med.
Personen ringde honom flera gånger och ville ses. De bestämde att de skulle mötas upp i Hammarby sjöstad där Einár levde på en skyddad adress."

Pratar man om våldtäktsråttan Dumle här?

Ringer som en liten hund till 18 årig pojke, snälla snälla låt mig jobba med dig. Utan att följt tråden så mycket på senaste tror jag ändå att det är Dumle som goat, antingen för att han kanske skulle få en liten del av cashpott eller mer troligt att han blev tvingad till det av ett kriminellt nätverk. Vad tror ni?
Jo men jag uppfattar att det inte är samma person - dem skriver sen en dryg timme efter det, när Einár och två andra personer gick upp ur ett cykelförråd, möttes de av två beväpnade och maskerade personer.
Citera
2021-12-13, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Det gäller bara stölden av all choklad och snus.

"Påföljden bestäms till ett års fängelse för 27-åringen, tre månaders fängelse och skyddstillsyn för 21-åringen och skyddstillsyn med kontraktsvård för 20-åringen. Dessa tre personer släpptes ur häkte när förhandlingen avslutades den 25 oktober 2021 eftersom de då inte längre kunde försvåra utredningen."

Länk till domen:
https://www.domstol.se/nyheter/2021/11/fangelse-for-butiksran-i-akalla/

Har överklagats till hovrätten.
Citera
2021-12-13, 21:18
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaoloRoberto
Men de e ju adel som gömmer sig enligt Aftonbladet inte nte z.ee va pratar du om?
Nej, Aftonbladet syftar på Z.E.
Citera
2021-12-13, 21:22
Medlem
Zzzzorrros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Varför skulle jag tycka det är pinsamt att jag inte hämtade ut dokument om Dumlee som för mig inte har någon betydelse?

Fixar du fram namn på dom som misshandlat honom på kåken så hämtar jag mer än gärna ut dokumenten då det är ett krav att man har namnet på personerna bakom misshandeln för att få ut dokumenten.

Eller så fortsätter du och Zorro, ganska kul att se er spinna vidare på detta

Freaky, freaky, freaky giiirl... Sansa dig lite nu va...

Ja kanske för att innan vi tog upp det och synade din "sticka-in-i-råtthålet å gömma sig vid första lilla ansträngning" så gapa du dag in dag ut, inlägg in inlägg ut om vilken våldtäksman & smuts han är... Bara kolla på din historik innan härdsmältan.

Kanske för du faktiskt gav ditt ord till oss att du skulle kolla upp när Stefan_s gav dig all info & mer därtill.

Vi hade kunnat göra kampanj mot han på nätet... För det lät ju på dig innan att du va redo för aktion... Något matnyttigt finns det säkert i dom papprena.

Men efter det att vi fråga vart pappren tog vägen så har du varit heeelt tyst om våldtäktsmannen. Tillfällighet cowgirl?!

Dont think so...

Det är tråkigt minst sagt att det blev som det blev. Istället för tjata om va andra ska och borde göra kunde du ha hållit ditt ord bara och vi andra hjälpt till.

Sådana där som gör sådana brott ska det inte finnas utrymme för någonstans.

Och ja... Precis vem som helst får recycLa mina inlägg. Jag har inte påstått något annat.

Till er andra:

Förstå dynamiken med stoltheten som kom in i saken. När vissa f.d. vänner (till mördarna och utpressarna) stod på Nisses sida och backade han så tog dom andra det som en stor skymf. Det blev stolthet i det hela. Samtidigt som nisse inte ville betala. Så det var därför dom dödade han. Klart man inte får pengar ur en död snubbe. Men nisse hade ändå ej tänkt betala. Och dom andra ville markera mot dom som skydda han.

Eventuellt försöker man mörda adel oxå ju. Det säger ju åklagaren i media iaf.

Som sagt stor misstag sänka garden på mehdi/Dumle & gå på hans trix om skjutningen i Sätra.

Han fick säkert en bra slant för det av berörda.

Mha sociala medier & internet kan vi tillsammans ändå göra livet surt för han. Får vi ut nog med info om han & hans våldtäkt kanske t o m dp fimpar han efter ett tag.dvs skämmer ut dom...
Senast redigerad av Zzzzorrro 2021-12-13 kl. 21:29.
Citera
2021-12-13, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AMSRDM
Adel så väl som Vårby kan uteslutas helt ur ekvationen som leder fram till Einars död.

Jag tolkade dig som att Vårby inte hade hämndmotiv pga att åtalet mot dem avseende människorov vilade tyngst på underlag från Encro än Nisses mammas vittnesmål (golande). Vad gäller då eventuell hämnd mot Nisse för utebliven betalning vid kidnappningen av Vårbys påhittade skuld. Är skulden också avförd som ett motiv eller delmotiv för Vårby till mordet enligt din mening?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in