2021-12-13, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarbarn84
Ny artikel i Aftonbladet

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/nWB3nJ/uppgifter-kriminellt-natverk-satte-en-miljon-kronor-pa-rapparens-huvu

” Med hjälp av källor har Aftonbladet kunnat kartlägga hur Einár natten innan mordet träffade vänner och artistkollegor som han gjorde musik med.
Han kom hem på morgonen och sov till kvällen. Sedan jobbade han en stund. Einár skulle marknadsföras i Finland under vintern och mycket skulle planeras inför det.
Sedan hörde en person av sig, en bekant till honom som han inte tidigare haft särskilt mycket samröre med.
Personen ringde honom flera gånger och ville ses. De bestämde att de skulle mötas upp i Hammarby sjöstad där Einár levde på en skyddad adress.
Bara en dryg timme efter det, när Einár och två andra personer gick upp ur ett cykelförråd, möttes de av två beväpnade och maskerade personer.
Einár sprang för sitt liv men hann aldrig ta sig in i sin port innan han sköts till döds.
En av teorierna som polisen jobbar med enligt Aftonbladets källor är att någon som Nils Grönberg litade på kan ha sålt ut honom till det kriminella nätverket som ville se honom död.
Aftonbladet har även tidigare kunnat berätta att en person som beskrivs som en inhyrd torped misstänks vara inblandad i mordet, en person som då kan ha anlitats för den miljon kronor som var aktuell.”

Egentligen inte så mycket nytt i den artikeln, skulle på det stora hela inte lägga så mycket vikt vid Aftonbladets uppgiftslämnare i detta fall åtminstone. Tex helt otänkbart att Einar inte visste att det fanns ett pris på hans huvud, det vet du om så är fallet.

Men det som trots allt är intressant, om det stämmer vill säga är följande;

"Sedan hörde en person av sig, en bekant till honom som han inte tidigare haft särskilt mycket samröre med. Personen ringde honom flera gånger och ville ses."

Det talar sitt tydliga språk, men som sagt. Jag skulle inte lita blint på dessa uppgifter, finns flera personer inklusive Polisen själva som definitivt kan ha en agenda här.
Citera
2021-12-13, 18:24
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarbarn84
Ny artikel i Aftonbladet

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/nWB3nJ/uppgifter-kriminellt-natverk-satte-en-miljon-kronor-pa-rapparens-huvu

” Med hjälp av källor har Aftonbladet kunnat kartlägga hur Einár natten innan mordet träffade vänner och artistkollegor som han gjorde musik med.
Han kom hem på morgonen och sov till kvällen. Sedan jobbade han en stund. Einár skulle marknadsföras i Finland under vintern och mycket skulle planeras inför det.
Sedan hörde en person av sig, en bekant till honom som han inte tidigare haft särskilt mycket samröre med.
Personen ringde honom flera gånger och ville ses. De bestämde att de skulle mötas upp i Hammarby sjöstad där Einár levde på en skyddad adress.
Bara en dryg timme efter det, när Einár och två andra personer gick upp ur ett cykelförråd, möttes de av två beväpnade och maskerade personer.
Einár sprang för sitt liv men hann aldrig ta sig in i sin port innan han sköts till döds.
En av teorierna som polisen jobbar med enligt Aftonbladets källor är att någon som Nils Grönberg litade på kan ha sålt ut honom till det kriminella nätverket som ville se honom död.
Aftonbladet har även tidigare kunnat berätta att en person som beskrivs som en inhyrd torped misstänks vara inblandad i mordet, en person som då kan ha anlitats för den miljon kronor som var aktuell.”

Var E inte i Märsta några timmar innan han sköts?

Citat:
Citera
2021-12-13, 18:24
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Så du sammanfattar vad Zorro och Chronix69 skrivit tidigare fast ännu mer vagt och utan någon direkt slutsats om någonting?
Har Zorro och Chronix69 upphovsrätt på allt dom skriver?

Så jävla patetiskt att ni ska sitta och påpeka vem som skrev vad först. Går ni fortfarande i lågstadiet?

Till skribenten AMSRDM:
Riktigt bra sammanfattat, även fast mycket av det du skrev i ditt inlägg redan har tagits upp i tråden så skadar det aldrig att tas upp igen så att nya läsare i tråden kan ta del av det.

Keep it up!
Senast redigerad av Fricky 2021-12-13 kl. 18:26.
Citera
2021-12-13, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AMSRDM
Egentligen inte så mycket nytt i den artikeln, skulle på det stora hela inte lägga så mycket vikt vid Aftonbladets uppgiftslämnare i detta fall åtminstone. Tex helt otänkbart att Einar inte visste att det fanns ett pris på hans huvud, det vet du om så är fallet.

Men det som trots allt är intressant, om det stämmer vill säga är följande;

"Sedan hörde en person av sig, en bekant till honom som han inte tidigare haft särskilt mycket samröre med. Personen ringde honom flera gånger och ville ses."

Det talar sitt tydliga språk, men som sagt. Jag skulle inte lita blint på dessa uppgifter, finns flera personer inklusive Polisen själva som definitivt kan ha en agenda här.

Nä just Aftonbladet och dylika refererar ju alltid till ”enligt en källa”. De kan ju sitt på Flashback och hämta information!

Tack för bra svar ovan!
Citera
2021-12-13, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richkid
"En av teorierna som polisen jobbar med enligt Aftonbladets källor är att någon som Nils Grönberg litade på kan ha sålt ut honom till det kriminella nätverket som ville se honom död."

Adel? skulle inte tro att Einar skulle börja lita på Dumle så fort?

Adel så väl som Vårby kan uteslutas helt ur ekvationen som leder fram till Einars död.
Citera
2021-12-13, 18:31
Medlem
Vilket är det kriminella nätverket som satte ett pris på einars huvud?
Citera
2021-12-13, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zzzzorrro
Kan du länka till det?

Det var visst Youyube - klipp på CrimeSweden https://youtu.be/ytHslWRmb7c... och inte i någon bil heller. Var nog inte riktigt vaken när jag såg det.

EDIT: Kommentarerna säger att det inte är Thrife och ingen bekräftar att det är han så antagligen Fake News, sorry!
Senast redigerad av TigerKid2 2021-12-13 kl. 18:42.
Citera
2021-12-13, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LSD-Lars
https://polisen.se/contentassets/16937f05e9e748ff8f774a8311f11e8b/lardomar-av-encrochat---sammanfattande-rapport.pdf/download

Einars huvud var lätt värt 500 000 kr+ då han var beväpnad och hade vakter + span.

Det var inga amatörer som dödad honom då de visste vart de skulle sätta skotten. två i hjärtat och ett i huvudet. Det var ingen tvekan om att han var död när de lämnade platsen.
Jag vill var säga att jag skrev detta för en och halv månad sedan. Jag har fan bättre koll än majoriteten än er!
Citera
2021-12-13, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Är man rik så ger man inte ut den informationen om vart pengarna finns och vart man själv befinner sig.. eftersom man då utsätter sig själv för livsfara genom att locka kriminella till kidnappning och utpressning.
Det är viktigt för rika människor och kändisar att slippa bli uthängda som vanliga svenska medborgare blir eftersom fattiga behöver inte bry sig om risker som de rika behöver oroa sig för.

Einar är väl ett bra exempel på varför rika människor inte är uthängda på internet som vanliga fattiga medborgare blir...

eftersom man utsätter sig för faror om man tex. bär en klocka som kostar en halv miljon för att sen möta upp några fattiga pundare i orten där folk krigar för en röding till en bit hasch medans dom hugger varenda vän i ryggen bara dom får en hundring för hugget.

Klart att muntliga kontrakt inte finns nedskrivna men ibland finns det bevis för muntliga kontrakt nedskrivna. Hur som helst så gäller muntliga kontrakt lika mycket som skriftliga kontrakt så man gör ju bort sig om man går runt och tror att man har rätten att ljuga och lura andra människor.

Jag snackar väl aldrig med Olof.
Jag har inget att säga till han och han har definitivt inget att säga till mig.

Jag ser allt mer som att man lämnar sitt spår på det offentliga nätet och vilket spår man lämnar efter sig själv väljer man ju själv.

Jag gillar att Olof delar med sig av lite fakta och kunskap även om jag inte kan tro på nånting så allt han hävdar kan jag inte göra annat än att ignorera.. men det förhindrar ju inte mig från att leta efter nya guldnålar i höstacken.

Einars musik hade varit bättre, och spåret efter Einar hade varit bättre, om han typ lyssnade mer på andra människor från andra delar av samhället för att inte bli så totalt programmerad av programmen att han gjorde pistolsymbol med handen i varenda video tills han själv blev skjuten för att han själv inte ens hade en pistol med sig.

Han borde ha ringt Olof och fått lite råd och bolagstips.. då kanske Olof hade berättat om hur viktigt det är att skydda sig om man är rik.. och absolut inte springa runt i Stockholm och röka hasch i förråd när man kan bygga en studio vart som helst bara man har en dator och en mic.. så det fanns väl egentligen ingen anledning att vara vid välkända studios heller.

Du får ursäkta men dina inlägg blir bara mer och mer idiotiska, likväl off topic.

Så du menar att om man är rik så håller man det hemligt? Nu pratar vi ju trots allt om Sverige och då finns det inte så mycket till val, här är allt publikt. Du kan söka på en rad miljardärer och få fram deras folkbokföring direkt och då pratar vi om de mest "extrema" personerna.
Likväl gäller alla bolag, du kan se hela bokföringen, vart varje krona gått in och ut. Problemet med Olofs bolag är bara att det finns inga pengar, aldrig funnits. Varken när det kommer till omsättning, tillgångar eller vad du vill. Hur menar du att man skulle kunna manipulera den infon?

Du tror på fullaste allvar att Olof "skyddar sig"? Du tror inte att det finns en anledning till att inte en endaste seriös människa/företagare ställer upp i samma sammanhang som honom? Eller om du bara Googlar din idol så hittar du hur många artiklar som helst om hur han blåst folk på precis allt ifrån företag, mobiler till klockor. Att Olof är hyfsat smart råder det inget tvivel om, han kan prata så pass bra så att tex du inte ser igenom det. Normala människor gör något vettigt av det och tjänar okej med pengar på något schysst. Eller så går du den andra vägen och blir en parasit och blåser folk på riktigt mycket pengar för att det ska se ut som att du är någon. Du vet det är svårare att göra ärliga pengar om du inte förstått det..

Det här börjar bli så dumt så det här blir mitt sista svar till dig. God jul på dig!
Senast redigerad av AMSRDM 2021-12-13 kl. 18:57.
Citera
2021-12-13, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LSD-Lars
Jag vill var säga att jag skrev detta för en och halv månad sedan. Jag har fan bättre koll än majoriteten än er!

Ledsen om jag gör dig besviken nu men en femåring vet nog vart skotten tar som mest skada.
Citera
2021-12-13, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Var E inte i Märsta några timmar innan han sköts?

Finns bilder där han ligger och slaggar hos VCBarre samma dag som han sköts. Så ja de höll på med musiken under natten.
Citera
2021-12-13, 19:07
Medlem
Citat:
Men de sista timmarna i den unge rapparens liv visar att han troligtvis inte hade någon aning om vad som skulle ske den kvällen.

Med hjälp av källor har Aftonbladet kunnat kartlägga hur Einár natten innan mordet träffade vänner och artistkollegor som han gjorde musik med.

Om detta stämmer? Hur kan då mehdi sitta nere i Spanien? Om han ringer Nisse x antal ggr för att trigga fram ett möte, ett möte som sen slutar i kaos.

Det är inte konstigt att så få personer grips i Sverige, för om inte ens detta är ett brott i sig. Så är lagen åt helvete fel skriven. Nu har han alltså dels "lyckats" få 2 personer avrättade under snarlika modus operandi (Dvs han dyker upp och är sjukt intensiv i sin kontakt med offren innan de avrättas)
Dessutom så har han fått möjlighet att sjösätta en artistkarriär mitt i allt, en karriär som KOMMER funka bland vissa typer av personer i samhället pga hans rykte och autentiska relation till musiken (Dvs Nisses motsatts, om han nu klassades som studiobandit trots sin låga ålder)

Undrar hur många som läser den artikeln som hamnar i någon typ av psykotiskt tillstånd där personer imaginärt överväger att offra sig själv för att inte en tredje person ska avrättas. Detta beteende måste ju förfan likställas vid våldtäkt, när det gäller street kredd
Senast redigerad av Illincognito 2021-12-13 kl. 19:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in