2021-12-12, 11:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sittorg
Uppenbarligen kände du inte Emil.
Var fick du luft ifrån? Vad är det som antyder att jag kände eller inte kände Emil? Det finns människor runt Emil, runt Lida, vem som känner vem är omöjligt att veta. Ibland undrar jag om jag ens känner mig själv.
2021-12-12, 14:21
Medlem
Cedderiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Var fick du luft ifrån? Vad är det som antyder att jag kände eller inte kände Emil? Det finns människor runt Emil, runt Lida, vem som känner vem är omöjligt att veta. Ibland undrar jag om jag ens känner mig själv.
Som jag sagt tidigare har du själv sagt det i dina första inlägg, dom finns kvar vet du
2021-12-12, 14:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cedderik
Som jag sagt tidigare har du själv sagt det i dina första inlägg, dom finns kvar vet du
Det är orelevant om jag har någon som helst anknytning till någon inblandad på någon sida.
Det osmakliga är att 5-6 skribenter benhårt hävdar att Emil var the bad guy, som i stort sett fick vad han förtjänade och att Lydia LIDA Barth var så pressad av honom att hon inte fann någon annan råd, än att avrätta honom
DET är oförlåtligt och luktar riktigt illa.
Jag kan titta i spegeln utan att se en mördare eller lögnare.
Det är så att flashback värnar om anonymitet
2021-12-12, 15:26
Medlem
Cedderiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det är orelevant om jag har någon som helst anknytning till någon inblandad på någon sida.
Det osmakliga är att 5-6 skribenter benhårt hävdar att Emil var the bad guy, som i stort sett fick vad han förtjänade och att Lydia LIDA Barth var så pressad av honom att hon inte fann någon annan råd, än att avrätta honom
DET är oförlåtligt och luktar riktigt illa.
Jag kan titta i spegeln utan att se en mördare eller lögnare.
Det är så att flashback värnar om anonymitet
Nu är det ju inget jag någonsin har sagt, varken att han förtjänade att bli skjuten eller att E var en bad guy, kände honom inte så det kan jag inte uttala mig om mer än att han uppenbarligen hade klara problem med alkohol som finns tillförlitliga källor på som hans mamma och bror.
Däremot förstår jag inte detta detta smutskastande av Lydia som du inte känner, hon är ju som sagt inte den enda mördaren i hela Sverige men hon målas ut som både det ena och andra av personer här som ALDRIG HAR TRÄFFAT HENNE, det stör jag mig på och ditt sätt att kalla henne ett namn hon uppenbarligen valt bort och inte heter längre, så ta och skärskåda dig själv vad du själv vräker ut dig om någon du inte känner utan bara går på hörsägen här!
2021-12-12, 15:42
Avslutad
Citat:
Nu är det ju inget jag någonsin har sagt, varken att han förtjänade att bli skjuten eller att E var en bad guy, kände honom inte så det kan jag inte uttala mig om mer än att han uppenbarligen hade klara problem med alkohol som finns tillförlitliga källor på som hans mamma och bror.
Däremot förstår jag inte detta detta smutskastande av Lydia som du inte känner, hon är ju som sagt inte den enda mördaren i hela Sverige men hon målas ut som både det ena och andra av personer här som ALDRIG HAR TRÄFFAT HENNE, det stör jag mig på och ditt sätt att kalla henne ett namn hon uppenbarligen valt bort och inte heter längre, så ta och skärskåda dig själv vad du själv vräker ut dig om någon du inte känner utan bara går på hörsägen här!
Så med detta sagt, så förtjänar den trefalt frånskilda människan som är oförmögen att sköta sig själv, än mindre ta hand om de 4 barn hon satt till världen, lite styrkekramar och kärlek?
Med den sjukdomshistorik hon har så är det hemskt att det fick gå så långt.
Tvångssterilicering och inlåsning för såna som agerar likt Lydia LIDA Barth
2021-12-12, 15:58
Medlem
Citat:
Du är en oempatisk och vidrig människa!
Varför det? mumsbullen gör ett konstaterande helt enkelt, som är sant.
Hade vi haft kvar mentalsjukhusen, kanske Lida varit patient där och mordet aldrig hänt.
Nu var hon ute i sitt gränslösa liv och levde som om ingen morgondag fanns, konsekvenstänk det ordet fanns/finns inte i henne.
2021-12-12, 16:14
Medlem
Citat:

Jag kan hålla med dig där..tycker det är dålig stil att hela tiden sprida osanning, kalla Lydia för något hon inte heter m.m.
Det är väldigt låg nivå. Så personerna har mest troligt aldrig träffat henne ens.
2021-12-12, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Hade vi haft kvar mentalsjukhusen, kanske Lida varit patient där och mordet aldrig hänt.
Nu var hon ute i sitt gränslösa liv och levde som om ingen morgondag fanns, konsekvenstänk det ordet fanns/finns inte i henne.

Var i ligger sanningen att hon skulle heta Lida nu?
Var i ligger sanningen att hon inte klarade av att ta hand om sina barn m.m?
Ingen sanning alls ju.
2021-12-12, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
1. Du kände henne uppenbarligen inte
2. Du vet inget om hennes konsekvenstänk
3. Mentalsjukhusen finns kvar men Lydia platsade inte där.
2021-12-12, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Ingen sanning alls ju.
Right!
Hon var den som med stor kärlek skyddade sina barn när pappan till några av dem slog sönder gården.
2021-12-12, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Ingen sanning alls ju.
Hon är döpt till Lida! Tog sig sen ett mellannamn blir det väl? Lydia, efternamn Barth.
Varför tjatar du om barnen? De är omhändertagna sen länge, orkar inte dra ramsan en gång till hur hon och Xet hade vårdnaden, de gånger hon ens var hemma, läs själv längre bak i tråden, varför bryr du dig om Lida/Lydias barn förresten? Du var ju bara K.K med Emil, vadan detta intresse?
2021-12-12, 16:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MiloMinderbinder
1. Du kände henne uppenbarligen inte
2. Du vet inget om hennes konsekvenstänk
3. Mentalsjukhusen finns kvar men Lydia platsade inte där.
Mentalsjukhusen finns inte kvar, det kunde anses som kränkande mot individen, ingen ska låsas in.. läs gärna själv om psykiatrireformen, som gått dig förbi.

https://www.dalademokraten.se/2018-10-18/debatt-psykiatrireformen-blev-ett-helvete-for-manga?shareSource=sharebutton

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in