2021-12-12, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Jeg begynner å få et inntrykk av at du bare er ute etter å kverulere. Stemmer det?

Jeg synes det er interessant å diskutere hva som har skjedd. Hvis du ikke er det, så får du finne deg noe annet å gjøre på.

Ja, der skal være plads til alle teorier herinde, og synes det er det, der gør det interessant at følge med.

Man får forskellige sider af sagen, og skiftet også teori, alt efter ny information og viden, man får.

Og TH er ikke dømt, så indtil andet er bevist, er han uskyldig… Og alt her bliver kun - ‘hvis TH er skyldig’.

Mange tror så meget på, hvad der står i medierne, bogen og hvad politiet mener (incl. mig selv), og det er grunden til, at næsten alle tror han er skyldig i drab eller medvirkning til drab. Han er forhåndsdømt af pressen og deraf i befolkningen.

Men tænk sig, hvis han er uskyldig… Hele hans liv er ‘ødelagt’ af at få deres private liv osv. bredt ud i hele Norge (og en stor del af verden). Der er vel efterhånden ikke mange, der ikke følger med i denne sag on and off i rigtig mange lande.
Senast redigerad av rlk73 2021-12-12 kl. 14:34.
Citera
2021-12-12, 14:13
Medlem
Niffys avatar
Noen føler seg åpenbart truet av "hvis TH er skyldig" diskusjoner.
Citera
2021-12-12, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Alt koker jo ned til TH og hans penger.

Enten at noen vil være slemme med han for å ta pengene hans, eller at han har brukt sine penger for å bli kvitt sin kone.

Kona har uansett ingen stor rolle her.
th mener også noen har drept kona for å ramme han personlig. Må være viktig kar når kona drepes som hevn. Da må gm først og fremst vite at personen er særdeles glad i kona. Videre at det må ligge en alvorlig situasjon bak en slik hevn.
Citera
2021-12-12, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Manglende interesse for løsepenger og forhandlinger taler imot en reell kidnapping.

Og tenk hvilken utrolig flaks for TH, ikke bare ble hun kidnappet da hun ville skilles, hun ble drept og liket forsvant også. Alle problemer som skilsmissen kunne ha ført med seg for TH, ble løst på et øyeblikk. Så tilfeldig er verden. Tror du det.

Det ser forresten ut som om forumet er blitt til en chat. Voldsomt med innlegg som produseres.
en annen tilfeldighet er ths interesse for monero før kidnappingen. De visste beløpet ikke kunne skaffes på lang tid. Da er kidnapping ikke tingen. Der gjelder radke penger ikke månedsvis med passivitet.
Citera
2021-12-12, 14:26
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
th mener også noen har drept kona for å ramme han personlig. Må være viktig kar når kona drepes som hevn. Da må gm først og fremst vite at personen er særdeles glad i kona. Videre at det må ligge en alvorlig situasjon bak en slik hevn.

Ja, for det er helt normalt at man er så viktig at noen tar kona di, istedenfor deg selv, hvis noen vil skade deg...

Skulle det liksom være noe hinder for å ta TH selv? Han er jo en gammel mann, har ikke livvakter eller noenting.
Citera
2021-12-12, 14:28
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rlk73
Ja, der skal være plads til alle teorier herinde, og synes det er det, der gør det interessant at følge med.

Man får forskellige sider af sagen, og skiftet også teori, alt efter ny information og viden, man får.

Og TH er ikke dømt, så indtil andet er bevist, er han uskyldig… Og alt her bliver kun - ‘hvis TH er skyldig’.

Mange tror så meget på, hvad der står i medierne, bogen og hvad politiet mener (incl. mig selv), og det er grunden til, at næsten alle tror han er skyldig i drab eller medvirkning til drab. Han er forhåndsdømt af pressen og deraf i befolkningen.

MG ble jo også meget skeptisk til hele situasjonen etter at han var i møte med TH.

Jeg vil tro at MG har en god magefølelse for hva som er ekte kriminell aktivitet og ikke.
Citera
2021-12-12, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
en annen tilfeldighet er ths interesse for monero før kidnappingen. De visste beløpet ikke kunne skaffes på lang tid. Da er kidnapping ikke tingen. Der gjelder radke penger ikke månedsvis med passivitet.

Ja, endnu et godt argument for, at dette ikke er en kidnapning. Hvem ville påtage sig, at skulle passe på offeret i så lang tid.
Senast redigerad av rlk73 2021-12-12 kl. 14:56.
Citera
2021-12-12, 14:40
Avslutad
Citat:
Ja, stakkars TH, igjen.
Man skulle tro at hvis man ville sette fast TH så kunne man gjort det bedre.

TH har et kontrollbehov, han måtte overse og gjøre siste finishen på åstedet, før han ville ha politiet dit.

Dette kunne ikke skje mens TH var i Kina, da hadde han vært for langt unna til å ha oversikt og kontroll på åstedet.
Han kunne ikke stole på at noen andre enn han selv kunne foreta den siste inspeksjonen og finishen.

AE ble drept i S4 fordi, som vi har sett av BMW-diskusjonene, det er stor risiko forbundet med å frakte et levende offer fra åstedet. Hun ble drept i S4, og var død når hun ble fraktet bort.

Planen var å få drapet på AE til å se ut som en kidnapping, for at politiet ikke skulle etterforske saken, eller huset, som et drap fra første øyeblikk.
Planen funket ikke her, TH undervurderte både politiet og sin egen evne til å føyse de vekk fra huset, og 2. etasjen i huset, her mente han at politiet ikke hadde noe å gjøre i det hele tatt.

Å frakte henne levende til et annet sted og drepe henne der ville også blitt vanskelig, da hadde man risikert observasjoner noe lignende det noen trodde de så i Ås, ingen ville tatt så mange sjanser og kjørt med et levende offer i så befolkede områder, med alle de potensielle observasjonene og komplikasjonene det kunne føre med seg.

Og, ikke minst, det er ingen andre enn TH som har et åpenbart motiv for å ville AE noe vondt.

Hvis de var så forbanna interessert i pengene til TH så hadde de tatt TH selv, lett, eller et av barna eller barnebarna, det hadde nok sørget for en rask og effekiv utbetaling.
Det jeg skrev forutsetter ikke at det som er skjedd er en kidnapping. Men det kan også være det.
Selv har jeg ikke bestemt meg.

Dette du skriver om "at det er synd på TH", har jeg heller ikke skrevet noe om.
Jeg er ikke følelsesmessig engasjert i saken. Mer selve saken. Og rettsikkerhet er viktig synes jeg. Jeg vet at alt ikke er rettferdig.

Du har noen poeng, hvis TH har gjort alt selv, men det tror jeg ikke. Og da må han ha fått hjelp.

Vanskelig når medhjelper må ha felles motiv.
Innleide folk kan utsette drapet med fordeler, om offeret blir drept ved bestemmelsesstedet.
Et levende offer gir mildere straff, om GM blir pågrepet under transport av offeret. Et dødt offer gir strengere straff.

Minst én/1 medhjelper må ha transportert kroppen.

Spørsmålene mine står seg synes jeg.
Citera
2021-12-12, 14:51
Medlem
Citat:
MG ble jo også meget skeptisk til hele situasjonen etter at han var i møte med TH.

Jeg vil tro at MG har en god magefølelse for hva som er ekte kriminell aktivitet og ikke.

Ja, meget peger på TH, det medgiver jeg.

Og vil også sige, at hvis TH står bag - så har han også selv været med til, at sætte sig i den situation, han er havnet i.

Hele hans ‘opførsel’ siden ‘kidnapningen’, er mærkværdig. Og han virker heller ikke som en mand, der har mistet sin kone (udadtil ihvertfald).
Senast redigerad av rlk73 2021-12-12 kl. 14:59.
Citera
2021-12-12, 14:55
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det jeg skrev forutsetter ikke at det som er skjedd er en kidnapping. Men det kan også være det.
Selv har jeg ikke bestemt meg.

Dette du skriver om "at det er synd på TH", har jeg heller ikke skrevet noe om.
Jeg er ikke følelsesmessig engasjert i saken. Mer selve saken. Og rettsikkerhet er viktig synes jeg. Jeg vet at alt ikke er rettferdig.

Du har noen poeng, hvis TH har gjort alt selv, men det tror jeg ikke. Og da må han ha fått hjelp.

Vanskelig når medhjelper må ha felles motiv.
Innleide folk kan utsette drapet med fordeler, om offeret blir drept ved bestemmelsesstedet.
Et levende offer gir mildere straff, om GM blir pågrepet under transport av offeret. Et dødt offer gir strengere straff.

Minst én/1 medhjelper må ha transportert kroppen.

Spørsmålene mine står seg synes jeg.

Pr. nå er AE uansett død, så eventuelle roller før hennes død blir litt på siden.

Kanskje det kan være formildende om noen kan vitne om at AE var i live så lenge de var involvert, og at hun døde senere.

Det er vel omtrent det beste de kan håpe på.

For dama er jo død, uansett.

Om det ble gjort i hjemmet, eller på annen lokasjon er uvesentlig, noen har sørget for at det har skjedd.
Citera
2021-12-12, 14:59
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rlk73
Ja, meget peger på TH, det medgiver jeg.

Og vil også sige, at hvis TH står bag - så har han også selv været med til, at sætte sig i den situation, han er havnet i.

Hele hans ‘opførsel’ siden ‘kidnapningen’, er nok ikke som de fleste, ville have tacklet det. Han virker ikke som en mand, der har mistet sin kone (udadtil ihvertfald).

Hvis TH står bak så har han hatt en ide, på forhånd, om hvordan han skal fremstå.

Hvorvidt denne samsvarer med hvordan resten av oss mener at han skal fremstå er en annen sak.

Står han bak dette så har han uansett en noe "psyk" mentalitet, og det er vel derfor handlingene og detaljene i saken kan fremstå noe forvirrende.
Citera
2021-12-12, 15:07
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Det hadde vært veldig fint, så kunne denne tråden vært forbeholdt de som anerkjenner at saken ikke er oppklart, at familien er BO så lenge ikke annet er bevist og de som diskuterer saken på saklig vis uten å sette andre debattanter i bås og bruke hersketeknikker.

Tror tråden hadde dødd ut ganske så snart. Har nemlig til gode å se at TT diskuterer med hverandre for å finne ut hva som har skjedd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in