Citat:
Ursprungligen postat av
Sliddjursviskaren
Min teori e att han sköt i benet först, sen skulle avsluta men pistolen jammade(kmr ej ihåg vad d heter på svenska just nu). Då vände han o kom tillbaka när den va fixad alternativt ändrade sig o ville avsluta d han påbörjat. Då kom en flock snutar o brottade ner honom. Vet ej nått om gm, gäng elr dylikt då jag ej e från 08. Borrade luftpistoler e väldigt opåliliga då man inte kan skjuta flera skott, risken finns att dom exploderar, går sönder elr mynningen pajar.
Snarare ett turskott.
Min teori är att han träffade i benet, men lika gärna kunde ha missat, eftersom han i likhet med de flesta andra tomtar i dessa kretsar inte har någon annan vapenutbildning än att ha tittat alldeles för många gånger på Scarface.
Skall man skjuta någon med väst börjar man med två skott centralt i kroppen. Visst, det kanske inte dödar, men det kommer att slå ut målet tillräckligt för att man i någorlunda lugn och ro kan avsluta med ett skott i skallen.
En klassisk Mozambique Drill, fast i slowmotion, med andra ord.
Det är liksom inte så att man inte märker att man blir skjuten för att man har väst på sig, som vissa här tycks tro.