2021-12-12, 07:36
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Det er faen meg med haglegeværet han har knust tsklampa

Har han gått etter AE i 2. etasje, med hagle, mener du?

Vi hørte jo nyliig om han brannmannen i Svelvik som skjøt kone og to barn, før han tente på huset og tok seg selv.

Det er tydeligvis ikke så mye som skal til for å få enkelte menn til å klikke.
Citera
2021-12-12, 08:30
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Det er faen meg med haglegeværet han har knust tsklampa

Er det noen som har bedt deg om å ikke fortelle dette?
Citera
2021-12-12, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Dette kan ikke være et uhell med TEH involvert. Da er det et planlagt drap med han involvert du må skissere eventuelt. Dette er planlagt i lang tid i forveien. Det er funnet spor etter det. Et fem siders langt trusselbrev ligger igjen og bevitner også at dette ikke er et uhell.

Det kan selvsagt ha skjedd et uhell under en planlagt kidnapping. F.eks. et fall ned trappen, eller skader som følger av fallet.

Fikk du ikke med deg serien "Forsvinningen på Lørenskog"? Her ble det hevdet at sporene i S4 tyder på at drapet ikke skjedde med overlegg.
Citera
2021-12-12, 08:36
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Det kan selvsagt ha skjedd et uhell under en planlagt kidnapping. F.eks. et fall ned trappen, eller skader som følger av fallet.

Fikk du ikke med deg serien "Forsvinningen på Lørenskog"? Her ble det hevdet at sporene i S4 tyder på at drapet ikke skjedde med overlegg.

Hvorfor ellers skulle noen gå etter AE?

Det blir jo for dumt å påstå at det ikke var hun som var målet.

Men for all del, hun var jo bare kona til TH, hun har jo ingen verdi annet enn som pressmiddel mot han.

Eller?
Senast redigerad av Niffy 2021-12-12 kl. 08:49.
Citera
2021-12-12, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Javel. Kan hende du tror at TH har tatt seg tilbake til S4 etter at bilen hans ankom jobb 09:14, og så drept og kjørt vekk AE, for deretter å ta seg tilbake til jobb, og alt dette uten at noen har merket noe, i fullt dagslys. Og at han hadde planlagt i månedsvis, kanskje årevis, forut for en slik høyrisiko gjennomføring av drapet.

Det står mellom disse to valgene, enten er drapstidspunktet og livsbevisene forfalsket, eller, så har TH gjennomført drapet i fullt dagslys, med meget høy risiko for å bli observert og avslørt.

Det finnes andre muligheter. Men vi er enige om TH neppe ville stolt på andre til å utføre en vanntett planlegging, gjennomføre bortføring/drap, eller at medhjelpere holdt tett og ikke presset ham for penger i ettertid.

Da står vi igjen med en reell kidnapping som den mest sannsynlige hypotesen.
Senast redigerad av Lorentsen 2021-12-12 kl. 09:10. Anledning: Omformulering
Citera
2021-12-12, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Hvorfor ellers skulle noen gå etter AE?

Det blir jo for dumt å påstå at det ikke var hun som var målet.

Men for all del, hun var jo bare kona til TH, hun har jo ingen verdi annet enn som pressmiddel mot han.

Eller?

Målet ved en kidnapping er som regel løsepenger. Jeg skjønner ikke hva du mener.
Citera
2021-12-12, 09:09
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Målet ved en kidnapping er som regel løsepenger. Jeg skjønner ikke hva du mener.

Så det er TH som er viktig her, ikke AE?

TH og hans penger?
Citera
2021-12-12, 09:16
Medlem
Citat:
Så det er TH som er viktig her, ikke AE?

TH og hans penger?

For kidnapperne vil målet være å få løsepenger. For familien vil selvsagt det viktige være å få AE tilbake i live.
Citera
2021-12-12, 09:20
Medlem
Niffys avatar
Alt koker jo ned til TH og hans penger.

Enten at noen vil være slemme med han for å ta pengene hans, eller at han har brukt sine penger for å bli kvitt sin kone.

Kona har uansett ingen stor rolle her.
Citera
2021-12-12, 09:21
Medlem
Niffys avatar
Citat:
For kidnapperne vil målet være å få løsepenger. For familien vil selvsagt det viktige være å få AE tilbake i live.

Hvorfor ble de da så himla forbanna for at politiet prøvde å opprette kommunikasjon med "kidnapperne"?

Nei, vent, jeg glemte jo at politiet "utga seg for å være Tom, og sa at han ville betale".

Tenkt så frekt...
Senast redigerad av Niffy 2021-12-12 kl. 09:24.
Citera
2021-12-12, 09:27
Medlem
Citat:
Alt koker jo ned til TH og hans penger.

Enten at noen vil være slemme med han for å ta pengene hans, eller at han har brukt sine penger for å bli kvitt sin kone.

Kona har uansett ingen stor rolle her.

Jeg tror du har et annet syn på saken enn folk flest. Jeg håper i alle fall det.
Citera
2021-12-12, 09:28
Medlem
Citat:
Hvorfor ble de da så himla forbanna for at politiet prøvde å opprette kommunikasjon med "kidnapperne"?

Nei, vent, jeg glemte jo at politiet "utga seg for å være Tom, og sa at han ville betale".

Tenkt så frekt...

Det er vel ingen genistrek å love at løsepengene kommer om 7 dager, når dette var umulig å gjennomføre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in