2021-12-12, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Møbler har jeg ikke hørt noe om, men at tidspunktet for kjøreturen var rundt 13 mener jeg også å ha hørt.

Møtet mellom TH og VE mener jeg fant sted fra TH kom på jobb, og til en eller annen gang før TH ringte forretningsforbindelsen 10.38.
gikk fra møte med th til møte med rd. Hva betyr det. Tsarens kurer?
Citera
2021-12-12, 01:26
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Kan han være tiltenkt tronen og krona og i tilfelle hvorfor?

Vel, GHH har vært THs "høyre hånd" siden 1993. Lang og tro tjeneste, må man jo si.
Så, etter 25 år går han ut av selskapet på grunn av "faglige uenigheter".
Begynner plutselig å jobbe for et annet eiendomsselskap.

Jeg ser to muligheter her. Enten er GHH med på plottet, og oppsigelsen er avtalt spill
for å fingere en distansering mellom ham og TH. Eller så er oppsigelsen planlagt fra
THs side, for å tillegge GHH et motiv om hevn. GHHs besøk i S4 to dager før forsvinningen
kan både være planlagt kun av TH for å villede, eller det kan være planlagt av begge for å
gi en naturlig forklaring på at GHH sitt DNA er funnet i huset. Tricky shit.

Men jeg er fristet til å tenke at TH har kjørt sololøp her. At GHH, i likhet med MN og TEH, er
statister med den hensikt å bli syndebukker. Men igjen, hvem vet. Fanden lurer i detaljene, tenker jeg.
Citera
2021-12-12, 01:29
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Møte dem i mellom var vel trolig over i 10-tiden det da med tanke på THs telefonaktivitet 10.06- 10.07. Han kan selvfølgelig ha ringt under møte, men det var vel neppe så viktig i og med at det handlet om noen avklaringer rundt denne hytteturen.

TH påstår at han ble forhindret fra å ringe AE som avtalt, fordi forretningsforbindelsen ringte han, og holdt han opptatt i telefonen så lenge.

Jeg tipper også at møtet mellom han og VE var ferdig rett før 10, men så husker ikke TH at han ringte allerede så tidlig.

Han forklarer selv at han ikke fikk ringt før etter lunsj, fordi forretningsforbindelsen ringte han.

Så han kommer allerede med bortforklaringer på 10.06 og 10.07 samtalene, selv om det senere har vist seg at de kun ble "slettet" fordi de forsvant ut av anropsloggen på grunn av flere senere anrop.

Og da hadde han plutselig gjort de oppringningene selv allikevel, når de viste seg å ikke ha blitt slettet fra anropsloggen.

Det er uansett noe som er feil her.

Edit: Om jeg skal være fælt nysgjerrig på noe og skulle ønske jeg var flue på veggen for så må det være i forhold til hva TH gjorde mellom 10.00 og 10.38.
Senast redigerad av Niffy 2021-12-12 kl. 01:37.
Citera
2021-12-12, 01:37
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Jeg tipper også at møtet mellom han og VE var ferdig rett før 10, men så husker ikke TH at han ringte allerede så tidlig.

"Møtet" var kanskje hjemme i Sloraveien, og endte med drap av AE?
Citera
2021-12-12, 01:41
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
"Møtet" var kanskje hjemme i Sloraveien, og endte med drap av AE?

TH ankommer jobb, han og VE reiser så tilbake til S4?

Og er "i møte", til, tja kanskje 10.07, før de er tilbake på Futurum, og TH ringer sin forretningsforbindelse 10.38?

Edit: Eller, de, eller en av de måtte være tilbake på Futurum for å ringe derfra med TH's telefon 10.06 og 10.07.

Hvis man går ut i fra at angrepet på AE skjedde mellom 09.16 og 10.07, samtidig som man tror det kan ha skjedd rundt 09.30, så er det plenty av tid begge veier for å både reise frem og tilbake til S4 fra Futurum.
Senast redigerad av Niffy 2021-12-12 kl. 01:49.
Citera
2021-12-12, 01:45
Medlem
Citat:
TH påstår at han ble forhindret fra å ringe AE som avtalt, fordi forretningsforbindelsen ringte han, og holdt han opptatt i telefonen så lenge.

Han forklarer selv at han ikke fikk ringt før etter lunsj, fordi forretningsforbindelsen ringte han.

Så han kommer allerede med bortforklaringer på 10.06 og 10.07 samtalene, selv om det senere har vist seg at de kun ble "slettet" fordi de forsvant ut av anropsloggen på grunn av flere senere anrop.

Og da hadde han plutselig gjort de oppringningene selv allikevel, når de viste seg å ikke ha blitt slettet fra anropsloggen.

Det er uansett noe som er feil her.

Edit: Om jeg skal være fælt nysgjerrig på noe og skulle ønske jeg var flue på veggen for så må det være i forhold til hva TH gjorde mellom 10.00 og 10.38.

Jeg vet ikke om jeg ville vært flue på veggen i akkurat det tidsrommet der gitt.
Citera
2021-12-12, 01:48
Medlem
Citat:
Mener det var snakk om at han kjørte til Kvitfjell rundt kl. 13.
Det har vært skrevet tidligere i tråden. Husker ikke av hvem, eller hva som var kilden.
Mener også å huske at det var snakk om kjøring av møbler, men er usikker.

Ok. VE kjørte til Kvitfjell med leiebil dagen før den angivelige hytteturen eller møtet. Og VE skal ikke ha kjørt nordover før i 13-tiden.

Betyr det at VE var på Futurum til ca kl 13. Kan han eventuelt ha forlatt Futurum tidligere enn kl 13 for å laste inn møblene han skulle ha med seg. Feks.

Citat:
Ursprungligen postat av LH07
ve kjørte etter dette tidspkt

Vet du når VE kjørte da. Og når han hentet ut leiebilen, om den ble hentet ut på morgenen, eller feks kvelden før.

Disse detaljene interessante.

Mener å ha lest at politiet har lett etter AE langs hele kjøreruten VE fulgte den dagen. Så det er vel lite sannsynlig at VE har hatt med seg liket i bilen nordover.
Citera
2021-12-12, 01:50
Medlem
Citat:
Vel, GHH har vært THs "høyre hånd" siden 1993. Lang og tro tjeneste, må man jo si.
Så, etter 25 år går han ut av selskapet på grunn av "faglige uenigheter".
Begynner plutselig å jobbe for et annet eiendomsselskap.

Jeg ser to muligheter her. Enten er GHH med på plottet, og oppsigelsen er avtalt spill
for å fingere en distansering mellom ham og TH. Eller så er oppsigelsen planlagt fra
THs side, for å tillegge GHH et motiv om hevn. GHHs besøk i S4 to dager før forsvinningen
kan både være planlagt kun av TH for å villede, eller det kan være planlagt av begge for å
gi en naturlig forklaring på at GHH sitt DNA er funnet i huset. Tricky shit.

Men jeg er fristet til å tenke at TH har kjørt sololøp her. At GHH, i likhet med MN og TEH, er
statister med den hensikt å bli syndebukker. Men igjen, hvem vet. Fanden lurer i detaljene, tenker jeg.

Nei hvem vet.

Men om inne, hvilket motiv skulle han ha blir min tanke. Folk gjør selvfølgelig mye for penger og kanskje spesielt om de ikke nødvendigvis har blitt godt lønnet for 25 års lang og tro tjeneste. Tenker det kan ligge noe mer bak her om så.
Citera
2021-12-12, 01:55
Medlem
Citat:

Og er "i møte", til, tja kanskje 10.07, før de er tilbake på Futurum, og TH ringer sin forretningsforbindelse 10.38?

Edit: Eller, de, eller en av de måtte være tilbake på Futurum for å ringe derfra med TH's telefon 10.06 og 10.07.

Hvis man går ut i fra at angrepet på AE skjedde mellom 09.16 og 10.07, samtidig som man tror det kan ha skjedd rundt 09.30, så er det plenty av tid begge veier for å både reise frem og tilbake til S4 fra Futurum.
th antydet 9.30 iflg en på forumet. Vet ikke hvordan th kan vite dette når han var på futurum.
Citera
2021-12-12, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ok. VE kjørte til Kvitfjell med leiebil dagen før den angivelige hytteturen eller møtet. Og VE skal ikke ha kjørt nordover før i 13-tiden.

Betyr det at VE var på Futurum til ca kl 13. Kan han eventuelt ha forlatt Futurum tidligere enn kl 13 for å laste inn møblene han skulle ha med seg. Feks.

Vet du når VE kjørte da. Og når han hentet ut leiebilen, om den ble hentet ut på morgenen, eller feks kvelden før.

Disse detaljene interessante.

Mener å ha lest at politiet har lett etter AE langs hele kjøreruten VE fulgte den dagen. Så det er vel lite sannsynlig at VE har hatt med seg liket i bilen nordover.
1300 er vel tampen brenner.
Citera
2021-12-12, 01:58
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
th antydet 9.30 iflg en på forumet. Vet ikke hvordan th kan vite dette når han var på futurum.

Mener det er hintet om at det er omtrent på dette tidspunktet "raske skritt og fall" er registrert på telefonen.

Det er i hvert fall før 10.07, når telefonen blir lagt ned og ikke rørt igjen.
Citera
2021-12-12, 01:59
Medlem
Citat:

Begge behøver vel ikke ha reist til SV? Holder med en i leiebil det. Mens den andre lyver om at møtet fant sted og stod bak anropene kl 10.06 og 10.07. Eller er jeg helt ute nå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in