2021-12-11, 22:23
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Ja, det spørs jo hva man legger i det med utroskap.
Se film, spise pizza, og gå tur med en hund sammen, behøver jo ikke nødvendigvis være utroskap.
"mann innvolvert i ekteskapskonflikt" sto det i media. Ekteskapsonflikt trenger ikke være utroskap.
Klart, hvis TH bare er opptatt av penger, og aldri er hjemme å skjøtter familien, hva skal AE gjøre da, sitte å se i veggen? Så, jeg skjønner henne.

Usikker på hva som menes, men det kan jo også tenkes at det var svigerbror og ikke bror som mentes. At det kanskje var 2 konflikter. Det er jo rart at det aldri kom noen dementeringer på det i ettertid.

Det har nok foregått mer innad i familien, med 13 søsken totalt, som ikke kommer offentligheten for øret.

Det er vel ikke sikkert at alle de 12 andre er så himla forelska i TH heller, og at det kan ha dannet seg noen "partier" om det skulle vært en, eller flere, konflikter mellom AE og TH opp gjennom tidene.

Det er vel heller aldri sagt at dette forholdet mellom AE og svogeren var av seksuell art, kun at de hadde en bedre tone enn TH likte, og at han generelt var sjalu og trodde det foregikk mer enn det han hadde bevis for, og reagerte deretter.

Det kan ha vært nok for TH at svogeren eventuelt var en venn og støttet AE i hennes ønske om å forlate TH.
Citera
2021-12-11, 22:25
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Jeg tror hun kan ha vært ansett som en trussel. Hvorfor skulle man ellers se behovet for å drepe henne? TH var jo ikke redd for å eventuelt gi henne litt av sitt i følge seg selv. Så om hun ønsket skilsmisse og noen kroner så ville han vel bare latt henne gå, eller?

Det kan hende at AE visste noe som TH var redd hun ville lekke når hun ble skilt.
TH kjenner en av de som sto i spissen for å få hovedflyplassen lagt til Gardermoen istedetfor Hurum.
Ragnar.
Jeg skal ikke ta opp denne Wiborg-saken i det fulle og brede igjen, men du kan jo søke Wiborg på google, og se hva det dreier seg om.

Personlig tror jeg at det dreiet seg om at TH ikke ville gi penger til AE ved en skilsmisse, og at han er psykopat, og hadde AE som offer. Men denne flyplassaken kan også ha en innvirkning.
Kanskje TH, som også har mektige venner både i Arbei#derpar#tiet og i Ro#tary frimurerlosje, har en rolle her, og at AE visste noe.
TH hadde satset stort på Lillehammer, men fikk alvorlige problemer, og klarte seg såvidt.
Gardermoen var jo en del av en storsatsing som involverte nettopp Lillehammer.
Her syntes jeg noen flinke gravere skulle sjekket litt mer.
Citera
2021-12-11, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Tronarving ser ut til å være eldstedatter.

Det er bestemmelser om arv og testamenter her

III. Livsarvingenes pliktdelsarv mv.

§ 50.Livsarvingenes pliktdelsarv

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2019-06-14-21#KAPITTEL_2-6-3
Citera
2021-12-11, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja jeg synes det passer.

Etter at TH sendte VE med leiebil til Kvitfjell, forsvant ett alibi-vitne. Så han ringte MN. For sikre seg alibi i tidsrommet samtalen varte.
ve må ha kjørt til kvitfjell en tid etter det berømte møtet med th, dvs etter lunsj. Aeh må vel være kjørt bort før dette tidspunkt.
Citera
2021-12-11, 22:30
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
ve må ha kjørt til kvitfjell en tid etter det berømte møtet med th, dvs etter lunsj. Aeh må vel være kjørt bort før dette tidspunkt.

Møtet med VE fant visst sted med en gang TH ankom Futurum den dagen, og før TH ringte MN 10:38.

Det spenstige her er jo at TH sier at det var MN som ringte han, og dermed forhindret han fra å ringte AE som planlagt, og sier at han syns det var "overraskende", og sier at han mistenker MN for å ha noe med forsvinnelsen å gjøre, siden MN ringte han.

Hallo....
Senast redigerad av Niffy 2021-12-11 kl. 22:35.
Citera
2021-12-11, 22:30
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Det har nok foregått mer innad i familien, med 13 søsken totalt, som ikke kommer offentligheten for øret.

Det er vel ikke sikkert at alle de 12 andre er så himla forelska i TH heller, og at det kan ha dannet seg noen "partier" om det skulle vært en, eller flere, konflikter mellom AE og TH opp gjennom tidene.

Det er vel heller aldri sagt at dette forholdet mellom AE og svogeren var av seksuell art, kun at de hadde en bedre tone enn TH likte, og at han generelt var sjalu og trodde det foregikk mer enn det han hadde bevis for, og reagerte deretter.

Det kan ha vært nok for TH at svogeren eventuelt var en venn og støttet AE i hennes ønske om å forlate TH.

Ja, det kan hende. At svogeren ledet henne til å forlate TH, og at TH er rasende for dette.
Kanskje har de hatt et vennskap, tett vennskap, men at det i THs hode har blitt til utroskap.
Ikke godt å si.
Citera
2021-12-11, 22:31
Medlem
Citat:
Det er meget trolig at TH har en medhjelper. Kanskje vet de hvem det er og har en rekke indisier. Men eneste måten å trekke denne med er via dennes eventuelle befatning med kryptodelen i dette?
en de allerede har avhørt som vitne antakelig.
Citera
2021-12-11, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
en de allerede har avhørt som vitne antakelig.

Meget mulig.
Citera
2021-12-11, 22:34
Medlem
Citat:
Du har fått med deg at TH er siktet for drap/medvirkning til drap? Du har fått med deg at politiet mener han har hatt en eller flere medhjelpere?

Ja det har jeg faktisk fått med meg. Men jeg har fortsatt mest tro på hypotesen om at sønnen og RU står bak en reell kidnapping. AE døde under bortføringen. Det er ingen strateg som står bak planleggingen, trusselbrevet, eller kommunikasjonen fra motparten.

Citat:
Hva slags følelser kan TH ha blitt styrt av dersom han er skyldig i dette?

Hvis AE var på vei ut av ekteskapet og TH var klar over dette, så kan vel dette vekke sinne og hat. Men den lange planleggingen i saken rimer kanskje ikke helt med dette motivet.
Senast redigerad av Lorentsen 2021-12-11 kl. 22:36.
Citera
2021-12-11, 22:35
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ja han sa så. Kryptisk.

Fremstår som til tider en villbasse gjør han også. Jeg tror han er skyldig i dette, men jeg lurer fortsatt på om denne eventuelle utroskapen fra hennes side for mange, mange år siden er den egentlige årsaken til at hun ble tatt av dage.

Det kan hende at du er inne på noe.
At det har vært noe TH fant ut av, og så har han straffet henne hele tiden for dette. Helt siden 1993.
Til slutt orket hun ikke mer, og ville ut av forholdet. Hun hadde jo skrevet i noe julekort at hun beklaget at hun hadde gjort han vondt, og at hun ville han skulle komme seg videre. Husker ikke eksakt hva det sto, eller hvor det sto.
Nå er det kanskje litt stygt å diskutere om AE var utro. Hun kan jo ikke engang svare for seg, men samtidig kommer vi ikke utenom dette hvis man skal komme fram til hva som har skjedd.
Citera
2021-12-11, 22:37
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Hvis AE var på vei ut av ekteskapet og TH var klar over dette, så kan vel dette vekke sinne og hat. Men den lange planleggingen i saken rimer kanskje ikke helt med dette motivet.

Dette er jo åpenbart ikke en helt ny problemstilling i ekteskapet mellom Hr. og Fru Hagen.

Mest sannsynlig har nok dette vært et spøkelse i bakgrunnen minst siden den kjente og åpenbare konflikten ca 93-94.
Citera
2021-12-11, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
VE har en ekstradimensjon som sønnen til TH's søster. Familie.
Er blod tykkere enn vann eller er ghh i bolig et par dager før for å legge igjen sikringsspor. Stemmer det at ve og aeh hadde et anstrengt forhold. Håp om fordeler eller ren lokkedue/hare til kvitfjell?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in