2021-12-11, 16:57
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Svara på frågan istället. Visa vad det är för hemskt med vaccinet.

SE på videon där han går igenom dokumenten Pfizer varit tvungna att släppa efter domslut. Förstår du inte efter det kan ingen hjälpa dig. Du är riktigt fucked i huvudet.

Var inte längesen du argumentera för att ingen dött av vaccinen. Nu börjas det, som vanligt, att RESONERAS kring att "fler dör av covid än det". NI är sjuka. Sök hjälp.

Men skicka in det som förslag till Pfizer. Att sålänge färre dör av vaccin än de som det vaccineras emot är det bara köra.

Dessutom är det där dokumentet en 3-månaders period och täcker knappast hela världen. Det är anmärkningsvärda och fruktansvärda uppgifter.
Citera
2021-12-11, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Men alla de som redan har naturlig immunitet då? Det erkänns i många europeiska stater upp till ett varierande antal månader efter infektion. I Sverige, kalla handen. Sadisttanterna som styr kräver att få sticka sprutan i alla, annars straffas de som inte underkastar sig med social utstötning och utpekas som syndabockar. Finns säkert en och annan perverterad typ som njuter av skådespelet, men det är ingen vidare grund för att styra i en demokrati.

Kan i viss mån hålla med dig där. Jag anser att genomgången infektion borde kunna inkluderas i vaccinpasset (det görs i de flesta andra europeiska länder).
Citera
2021-12-11, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ligalajs
Har dem? Fas3 brukar sträcka sig över längre perioder. Längre än vad vaccinen varit tillgängliga. Eller är jag ute och cyklar?

Såg att Pfizers fas3 började i juli och publicerades i november 2020. En period på 5 månader(!) Måste vara världsrekord i snabbstudie....eller bra kontakter.

Ja, men bara för att de arbetat snabbare denna gång (på grund av rådande läge) så betyder det inte att studierna bedrivits annorlunda. Såvida du inte har uppgifter som styrker motsatsen..
Citera
2021-12-11, 17:04
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ligalajs
Har dem? Fas3 brukar sträcka sig över längre perioder. Längre än vad vaccinen varit tillgängliga. Eller är jag ute och cyklar?

Såg att Pfizers fas3 började i juli och publicerades i november 2020. En period på 5 månader(!) Måste vara världsrekord i snabbstudie....eller bra kontakter.

Samtidigt pågår "rollig review" sedan ca ett år och längre på flera alternativ till Pfizer och Moderna.
https://www.ema.europa.eu/en/human-regulatory/overview/public-health-threats/coronavirus-disease-covid-19/treatments-vaccines/covid-19-vaccines
Citat:
Sputnik V,
Gam-COVID-Vac
(Gamaleya Institute)
COVID-19 Vaccine (Vero Cell) Inactivated
(Sinovac)
Vidprevtyn
(Sanofi Pasteur)
VLA2001
(Valneva)

Citat:
When medicines are under rolling review, EMA’s human medicines committee (CHMP) evaluates clinical trial data as soon as these become available until it decides there is enough evidence for the developer to apply for marketing authorisation.

EMA cannot provide exact timelines as these depend on when developers provide the necessary data for CHMP review.

Vaccin som använts i miljoner doser över hela världen i över ett år.
Senast redigerad av StuG 2021-12-11 kl. 17:06.
Citera
2021-12-11, 17:09
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det var ett svar på:

Jag hävdar inget, tror bara att det motiverar.
Finns det ens några belägg för att vaccinpass ökar vaccinationsviljan?
Citera
2021-12-11, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Dom är väl vaccinerade?
Man kan jobba remote med snuva.

Samhällsviktiga yrken kan sällan jobba hemifrån. Vaccinen och konvalescent immunitet lindrar sjukdomen väsentligt. Det är ju bra. Men vi kommer aldrig att uppnå flockimmunitet mot ett virus som är så smittsamt som omikron.
Det är alltså meningslöst att släppa det fritt i syfte att bygga upp immunitet. Samtidigt som ekonomin måste fungera. Det borde gå att hitta en medelväg. Jobba hemifrån och bär mask i olika offentliga sammanhang.
Citera
2021-12-11, 17:16
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
SE på videon där han går igenom dokumenten Pfizer varit tvungna att släppa efter domslut. Förstår du inte efter det kan ingen hjälpa dig. Du är riktigt fucked i huvudet.

Jag skrev klart och tydligt att jag redan sett den. Jag håller dock inte med din analys. Skulle Pfizer gjort en bättre studie? Ja. Men vad är det som du tycker är så anmärkningsvärt utöver det?

Citat:
Var inte längesen du argumentera för att ingen dött av vaccinen. Nu börjas det, som vanligt, att RESONERAS kring att "fler dör av covid än det". NI är sjuka. Sök hjälp.

Jag har aldrig påstått att ingen har dött av vaccinen nej. Däremot är det sinnessjukt att påstå att det är många i sammanhanget när det dör flera tusen om dagen i covid.
Citera
2021-12-11, 17:17
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Samhällsviktiga yrken kan sällan jobba hemifrån. Vaccinen och konvalescent immunitet lindrar sjukdomen väsentligt. Det är ju bra. Men vi kommer aldrig att uppnå flockimmunitet mot ett virus som är så smittsamt som omikron.
Det är alltså meningslöst att släppa det fritt i syfte att bygga upp immunitet. Samtidigt som ekonomin måste fungera. Det borde gå att hitta en medelväg. Jobba hemifrån och bär mask i olika offentliga sammanhang.

Det är väl hög smittsamhet som är en förutsättning för flockimmunitet? Omikron med hög smittsamhet och milda (hittills) symptom låter som en perfekt mix för flockimmunitet.
Återstår att se om den ger lika gott skydd mot återinsjuknande som tidigare varianter, men inget talar mot det vad jag vet.
Senast redigerad av StuG 2021-12-11 kl. 17:19.
Citera
2021-12-11, 17:20
Bannlyst
Antagligen en urdum fråga, men jag har inte förstått hur lagstiftningen om obligatorisk vaccination i de länder som inför det ska gå till och hur det ska fungera. Är det någon som vet? Ska de ha tvångsvaccinering under pågående pandemier, eller införs tvånget för alltid, oavsett situation i omvärlden?
Citera
2021-12-11, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Kan i viss mån hålla med dig där. Jag anser att genomgången infektion borde kunna inkluderas i vaccinpasset (det görs i de flesta andra europeiska länder).

Vaccinpasset har ingenting med smittspridning att göra och det tror jag de flesta kan räkna ut. I UK är det vanligare att vaccinerade bekräftas smittade än ovaccinerade över 18 år. I Danmark var ca 75% av alla infekterade vaccinerade. 86% när det gäller omikron. Experter i Belgien har dömt ut vaccinpass som kontraproduktiva då de inger falsk trygghet. De har fattat att deras inhemska rekord i smittspridning beror på att vaccinerade springer runt utan begränsningar.

Vaccinpasset har två funktioner.
1. Motivera högre vaccintäckning
2. Belöna de vaccinerade som lydde makthavarna. Som de utryckte de på presskonferensen förra veckan:

”En bit över 80% har dubbelvaccinerat sig och behöver också kunna känna att det spelar roll”

Unga friska människor med naturlig immunitet ska alltså begränsas utan vetenskapligt stöd för att ni ska få känna att ni gjorde rätt. Smittan sprids dock i ungefär samma takt även bland er. Fin värld vi lever i.
Citera
2021-12-11, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344
Vaccinpasset har ingenting med smittspridning att göra och det tror jag de flesta kan räkna ut. I UK är det vanligare att vaccinerade bekräftas smittade än ovaccinerade över 18 år. I Danmark var ca 75% av alla infekterade vaccinerade. 86% när det gäller omikron. Experter i Belgien har dömt ut vaccinpass som kontraproduktiva då de inger falsk trygghet. De har fattat att deras inhemska rekord i smittspridning beror på att vaccinerade springer runt utan begränsningar.

Vaccinpasset har två funktioner.
1. Motivera högre vaccintäckning
2. Belöna de vaccinerade som lydde makthavarna. Som de utryckte de på presskonferensen förra veckan:

”En bit över 80% har dubbelvaccinerat sig och behöver också kunna känna att det spelar roll”

Unga friska människor med naturlig immunitet ska alltså begränsas utan vetenskapligt stöd för att ni ska få känna att ni gjorde rätt. Smittan sprids dock i ungefär samma takt även bland er. Fin värld vi lever i.

Håller ej med. Ovaccinerade sprider smittan i större utsträckning än vaccinerade. Därutöver löper de större risk att bli svårt sjuka eller dö.
Citera
2021-12-11, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det vet jag inte, men regeringen verkar tycka det.

Så här gick det med den strategin i Belgien. Samtidigt blev det olagligt med vaccinpass i en belgisk region eftersom ingen vetenskapligt stöd fanns för att det hade någon positiv effekt på någonting. Det är bara ett verktyg för att belöna lydiga och straffa olydiga genom social utfrysning. Härlig politik!

”The introduction of the Covid Safe Ticket (CST) in Belgium did not necessarily increase the vaccination rate, but instead resulted in more coronavirus infections, says microbiologist Emmanuel André.”

https://www.brusselstimes.com/belgium/195563/covid-safe-ticket-led-to-more-infections-in-belgium-says-expert
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in