2021-12-10, 19:05
Medlem
Sinkomiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Upplys mig då.

Georgien och Ukraina erbjuds båda medlemskap i NATO (redan det är en redig stretch), vilket Ryssland ogillar skarpt (då ett sådant medlemskap skulle försvåra för Rysslands framtida möjligheter att kontrollera länderna). Därefter angriper dessa två länder sin enormt mycket större granne Ryssland, utan att vara medlemmar i NATO, för att.. ja, varför?

Hör du själv hur det låter? Endast en ryss eller en komplett imbecill skulle finna det som en rimlig historieskrivning.

Du skriver ju själv att dessa Georgier och Ukrainare är helt jävla blåsta som gör så sjuka saker. Ja, det skulle dom definitivt vara om det var så det gick till. Helt obegripligt, helt orimligt, helt ologiskt blåsta rent av. Det är nästan så att det vore omöjligt att vara så oerhört dum.

Och när det är just det. Helt omöjligt. Då kanske det är så att det var något annat som hände? En annan förklaring till att krigen bröt ut? Vad skulle det rimligen kunna vara?
Senast redigerad av Sinkomies 2021-12-10 kl. 19:22.
2021-12-10, 19:56
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinkomies
Georgien och Ukraina erbjuds båda medlemskap i NATO (redan det är en redig stretch), vilket Ryssland ogillar skarpt (då ett sådant medlemskap skulle försvåra för Rysslands framtida möjligheter att kontrollera länderna). Därefter angriper dessa två länder sin enormt mycket större granne Ryssland, utan att vara medlemmar i NATO, för att.. ja, varför?

Hör du själv hur det låter? Endast en ryss eller en komplett imbecill skulle finna det som en rimlig historieskrivning.

Du skriver ju själv att dessa Georgier och Ukrainare är helt jävla blåsta som gör så sjuka saker. Ja, det skulle dom definitivt vara om det var så det gick till. Helt obegripligt, helt orimligt, helt ologiskt blåsta rent av. Det är nästan så att det vore omöjligt att vara så oerhört dum.

Och när det är just det, helt omöjligt, då kanske det är så att det var något annat som hände?

Nu var det ju inte så att Georgien och Ukraina attackerade Ryssland. Det stämmer ju inte, men strunt i det.

Men det står helt klart att dessa länder accepterats av NATO som nya kommande medlemmar. Att då dessa länder i glädjen över att äntligen befriats från det ryska oket uppfattar det så att man nu hade uppbackning från NATO det kan jag mycket väl tänka mig. Och visst hade man viss hjälp. USA utsåg ju tom ministrarna i ukrainska regeringen efter kuppen. Beviset finns ju på YouTube.

https://www.youtube.com/watch?v=KIvRljAaNgg
2021-12-10, 20:30
Medlem
Sinkomiess avatar
Citat:
Nu var det ju inte så att Georgien och Ukraina attackerade Ryssland. Det stämmer ju inte, men strunt i det.

Men det står helt klart att dessa länder accepterats av NATO som nya kommande medlemmar. Att då dessa länder i glädjen över att äntligen befriats från det ryska oket uppfattar det så att man nu hade uppbackning från NATO det kan jag mycket väl tänka mig. Och visst hade man viss hjälp. USA utsåg ju tom ministrarna i ukrainska regeringen efter kuppen. Beviset finns ju på YouTube.

https://www.youtube.com/watch?v=KIvRljAaNgg

Alla vet att man inte ens som NATO-medlem kan starta ett krig och förvänta sig uppbackning. En simpel member-prospect i synnerhet har absolut ingenting att hämta oavsett, exakt som vi sett.

Förklaringen till allt detta är förstås att Ryssland i praktiken angripit dessa länder själva för att hindra dom från att bli NATO-medlemmar. Hade Georgien och Ukraina fortsatt i fred hade dom förmodligen förr eller senare faktiskt blivit medlemmar. Nu är Georgien cuckade och Ukraina befinner sig i pågående väpnad konflikt med "separatister", vilket gör att ett medlemskap helt enkelt inte går. Där har du den rimliga förklaringen till dessa krig, inte dom bisarra och ohållbara ryska propaganda-förklaringarna.

Det där youtubeklippet innehåller för övrigt bara spekulationer om hur en regering kommer se ut och fungera. Vart säger dom "Vi ska tillsätta X & Y?" i klippet? Fantasier..
2021-12-10, 20:50
Medlem
Citat:
Ryssland är som sagt inte "pressat" av NATO annat än i deras egna propaganda, vilket dom använder för att rättfärdiga sina aggressioner mot grannarna. Oavsett hur orimligt det är ens vid minsta analys går fortfarande idioter på det. Du, bland annat.

Fast du har blivit matad sedan barnsben att hata ryssen. Det är nog du som är idioten här. Vad fan har ryssen någonsin gjort dig? Exakt vilka aggressioner talar du om? Du snackar i nattmössan. Om du är så arg på länder som lägger sig i andras angelägenheter så borde du kanske rikta din ilska mot USA istället. Särskilt den nuvvarande administrationen.

Citat:
Om det kommer en babbe fram till dig och säger att din plånbok är hans är det också "omtvistat" enligt samma logik.

Du kallar mina argument "whataboutism" och själv argumenterar du som en 5-åring. Jävla sopa.

Citat:
USA har inget med saken att göra. Lägg ner whataboutismen och finn andra argument (nej, jag vet att du inte kan det).

De har 100% med saken att göra. Ukraina är helt och hållet en direkt avgörande fråga i det "kalla krig" som pågår mellan väst och öst.
2021-12-10, 20:54
Medlem
Sinkomiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phony
Fast du har blivit matad sedan barnsben att hata ryssen. Det är nog du som är idioten här. Vad fan har ryssen någonsin gjort dig? Exakt vilka aggressioner talar du om? Du snackar i nattmössan. Om du är så arg på länder som lägger sig i andras angelägenheter så borde du kanske rikta din ilska mot USA istället. Särskilt den nuvvarande administrationen.

Du kallar mina argument "whataboutism" och själv argumenterar du som en 5-åring. Jävla sopa.

Jag gillade också Ryssland tidigare, för typ dom orsakerna. Till och med 2008 gillade jag att dom trotsade väst. Sedan började jag fatta helheten och lärde mig att se igenom deras propaganda och lögner.

Citat:
Ursprungligen postat av Phony
De har 100% med saken att göra. Ukraina är helt och hållet en direkt avgörande fråga i det "kalla krig" som pågår mellan väst och öst.

I din NPC-hjärna möjligen, scriptad av RT.com.
2021-12-10, 21:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Neurowipe
Det hade varit lättare att inte tro på om det inte redan hade vart rysk trupp i Moldavien, Georgien och Krim..

Prata om buffertstater.. folken i dessa stater har full rätt att ta sina egna beslut.
Alla har full rätt till allt, men det finns konsekvenser till alla beslut.

NATO är jättekåta på att införliva så många som möjligt, det finns en konsekvens för det också, jämför Kuba krisen på 60-talet.
2021-12-10, 22:17
Medlem
Sinkomiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser

NATO är jättekåta på att införliva så många som möjligt, det finns en konsekvens för det också, jämför Kuba krisen på 60-talet.

Prova att spegla Ryssland i det där en gång, se vad som händer.
T-80Us avatar

Moderatormeddelande

Postat av T-80U 2021-12-10, 23:03
Moderator
Okej, nu försöker vi styra upp det här igen. Det här Mod-meddelandet fästs även vid inläggsförfattande...

Håll diskussionerna kring Ukraina-situationen och rysk militärs uppbyggnad på sin sida gränsen. Det kan också vara aktuellt att diskutera Krim-annekteringen och annat närstående.

OT genererar varningar. Jag har hittills delat ut över 20 varningar bara i den här tråden och fler följer om vi inte försöker att hålla oss OnT.

//Mod
2021-12-10, 23:38
Medlem
Citat:
Jag gillade också Ryssland tidigare, för typ dom orsakerna. Till och med 2008 gillade jag att dom trotsade väst. Sedan började jag fatta helheten och lärde mig att se igenom deras propaganda och lögner.

Jag gillar inte Ryssland. Hur många gånger ska jag behöva säga det. Jag till och med ogillar Ryssland. Jag skiter i Ryssland. Jag är Polsk katolik, tror du jag gillar Ryssland ditt mongo. Men rätt ska vara rätt. Bara för att man ogillar en stat och matats med propaganda som demoniserat denna stat ska man inte heller ljuga och komma och påstå att det bara finns en sida av myntet.

Citat:
I din NPC-hjärna möjligen, scriptad av RT.com.

Med bakgrund av vad jag just skrev så framstår du bara som en lågintelligent apa som saknar förmåga att argumentera utan att trilla ner i sandlådan.
2021-12-11, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser

NATO införlivar ingenting. Det är frivilligt att gå med där. Eller i alla fall så länge man inte frågar Ryssarna. Om Ryssarna bara höll sig till att spela med sina egna pjäser skulle det gå rätt bra, men nu ska de vara med och styra i överallt, trots att de är #11 i världen, ganska långt utanför prispallen så att säga.
2021-12-11, 02:12
Medlem
Jools84s avatar
Citat:
Både Georgien och Ukraina utlovades NATO-medlemskap 2008. För Georgien dröjde det några månader innan man drog igång kriget mot två utbrytarrepubliker som inspirerats av Kosovo. För Ukraina dröjde det 6 år innan statskuppen i Kiev och motreaktionen från de rysktalande i östra delen av landet. Uppenbart är att dessa länder gjorde en total felbedömning av läget när det gällde uppbackningen från NATO. Aktiv hjälp var att hoppas på för mycket. Men ryssarna som inte litade på ukrainarna längre såg till och säkrade Krim och den viktiga flottbasen Sevastopol.

Dessa gamla sovjetrepubliker har visat att dom inte är att lita på för fem öre. Jag antar att hatet mot ryssarna sitter mycket djupt? Vad vet jag. Nåt riktigt stort fel är det. Ryssarna framstår som sansade i jämförelse med dessa dårar.
NATO är en försvarspakt. Det var inte Ryssland som angrep Georgien utan Georgien som angrep två utbrytarrepubliker, vilka Ryssland försvarade. NATO behöver inte ingripa vid offensiv aggression.
2021-12-11, 02:58
Medlem
Självklart håller jag på Donbass i denna strid, Donbass är ett eget land som bara är erkänt av Ryssland,

Men det var inte det. Det finns något i detta som skaver. Det är något helt annat i görningen i Ryssland som inte Ryssland vill ha fokus på. Det är vad jag tror. Det kan mycket väl vara Afghanistan. Man har haft otroliga framgångar i Syrien med 100tals döda jihadister per dag. Detta skulle kunna vara fallet i Afghanistan. Som vanligt är USA väldigt införstådda med Rysslands spel och allt är fejk från Bidens sida. Han vill också krossa talibanerna.
USA stödjer Ryssland och det är det förhandlingarna handlar om. Som USA stödde Ryssland under WW2. Utan USA hade aldrig Röda armén segrat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in