2021-12-10, 22:49
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtflash
Gällande adressen i Miami så tror jag han bor här: https://www.ripoffreport.com/report/olof-gustafsson/miami-beach-fl-florida-lana-1497110
Det står ju att det är adressen dit de skickade Rolex-klockan och att det inte är en riktig adress.
Citera
2021-12-10, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Svt-dokumentären på svt play var väldigt intressant! Jag gillar Olof - ärlig, okonventionell, smart, vänlig(men tuff). Vilken story egentligen. Livet är till för att levas.

Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Vad händer i "Klarna-gate"? Har Olof lyckats med sin stämning, har han fått ut de 4 miljoner som Klarna bank frös från Escobar Inc?

Problemet är att du tror på att han är ärlig. Jag tycker, till skillnad från många i tråden, att man faktiskt kan se flera positiva drag i Olof, som tex. driftighet och kreativitet, men ärlighet är nog inte en egenskap som någon förknippar med Olof. Det fungerar ju inte riktigt om ens hela yrkeskarriär är scam och hustling.
Citera
2021-12-10, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Det står ju att det är adressen dit de skickade Rolex-klockan och att det inte är en riktig adress.

Inte exakt där, men skulle misstänka att det är i närheten av hans gamla hemmakvarter som han uppehåller sig. Även skojare har behov för att känna en viss trygghet och vana.
Citera
2021-12-10, 23:12
Medlem
Citat:
Kanske inte våningen låg i Beverly Hills, men han hade en hyfsad kåk någon stas i LA iaf. (vet ej om köpt eller hyrd dock). Så är ändå imponerad att han lyckades ta sig upp ur slummen och misären (även om det var med tveksamma bluff&båg-metoder). Det måste man ändå ge honom tycker jag.

Gällande adressen i Miami så tror jag han bor här: https://www.ripoffreport.com/report/olof-gustafsson/miami-beach-fl-florida-lana-1497110

Olof har aldrig bott i Beverly Hills.
Han bodde med sin första fru Mary *ustafsson. (*ary Cruz) på 21520 BURBANK BLVD 102 som var en lägenhet på 56m². Den låg långt utanför BH.
https://www.arivify.com/property/search/Ju1GIaNF4
Citera
2021-12-10, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reka
Samma åsikt. Tycker även att det är ynkligt att vissa här även ger sig på Olofs mamma samt hustru, och kallar dem mindre trevliga saker.

Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
När det gäller familjen så ....... Svetlana stod ju som betalningsmottagare i telefonscammen och kan omöjligen vara helt omedveten om vad Olof pysslar med. Även om jag i princip håller med om att familjen bör slippa uppmärksamhet så bryr jag mig således inte speciellt mycket om Svettis får ett lass med skit. Onödigt dock att kalla henne hora etc.

Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Rent objektivt nu… Vad jobbar unga ryska tjejer som flyttar till Dubai med?

Visst finns det många ryska prostituerade, och i andra fall kanske mer ryska lycksökerskor, men jag tycker inte att vi skall koppla ihop detta med alla ryskor. Finns garanterat ryskor som i Dubai som är välutbildade och har normala professionella yrken.

Finns säkert även en del smarta ryska affärskvinnor i Dubai, och Olofs fru kanske är en av de. Inte omöjligt att hon kanske är den som försörjer familjen och bidrar till dess inkomster nu när det är lite tuffare för Olof. Tycker inte att vi skall dra några förhastade slutsatser åt något håll.

Har hon dock varit inblandad som skojare och scammare tillsammans med Olofs hustlingoperationer så skall hon naturligtvis ha kritik för det. Men då skall det vara konkreta fakta och diskussioner.
Citera
Avslutad
Citat:
Så är ändå imponerad att han lyckades ta sig upp ur slummen och misären

Pratar du om Ekerö?

Hans pappa stöttade honom ekonomiskt och lät honom driva 4 projekt trots att de gick med förlust.

Vad exakt är det för misär du pratar om? Han gick till skolan med kostym och portfölj. Barn i miljonprogram under samma tid hade knappt kläder eller mat.

Var det misär att han växte upp utan sin mamma? Hon som staten ansåg olämplig som vårdnadshavare för att hon var psykiskt sjuk? Skulle det varit bättre att ha henne i bilden, eller vore det bättre för Olof att bo på ett familjehem kanske?
Citera
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Person1988
Han bodde med sin första fru Mary *ustafsson. (*ary Cruz) på 21520 BURBANK BLVD 102 som var en lägenhet på 56m². Den låg långt utanför BH.
Mary, intressant. Green card-giftermål?
Citera
2021-12-10, 23:24
Avstängd
Vad vet vi om första frun?

Kan han visa sig i USA om han gjort Rolex-bedrägeri där.

Får de vara där eller har de turistvisum?

Var finns Ferra-Rolls idag - hur stor lägenhet på Ekerö o hur många bor där
köpes eller hyresOrätt?

Ni som är impade - det är lånta fjädrar för heelaa scam-slanten - det är HyresOrätt HyresOrätt
rakt igenom som andra tjänar stoooraa pengar på - betalar han hotellen - t ex i Dubai

eller

Har TV-produktionen betalat all skönjbar lyx som hyres.

Varför drog han - pågående polisutredningar? Om inte varför åkte de ö h t till ankdammen
han säger ju heelaa tiden att han är föör stoor för Ankdammen o Ankdammfolket
Citera
2021-12-10, 23:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Vad vet vi om första frun?

(FB) Skvaller om Olof Gustafsson och närstående till Escobar Inc /Mod
Citera
2021-12-10, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Person1988

Ok. Woodland Hills. Nu har jag bara varit i LA en gång, så känner inte till staden, men även om det är en bit från Beverly Hills så kanske det inte heller är det sämsta området.

Även om lägenheten var liten, även med svenska mått mätt, så skall han ha hyrt ett rätt stort garage som jag förstått det. Kan ju hända att han prioriterade ner sitt boende, för att istället prioritera sitt bilintresse?
Citera
2021-12-10, 23:39
Avstängd
Hur har han lurat av gamlingarna husen - har han lånat dem pengar som de inte återbetalt-
eller skulle han låna ut pengar som han inte gjort - eller har de belånat husen så att dessa
pengar hamnat i Olofs fickor o så att de sedan förlorat husen?

Är det inte brottsligt det han gjort
Citera
2021-12-10, 23:39
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ok. Woodland Hills. Nu har jag bara varit i LA en gång, så känner inte till staden, men även om det är en bit från Beverly Hills så kanske det inte heller är det sämsta området.

Även om lägenheten var liten, även med svenska mått mätt, så skall han ha hyrt ett rätt stort garage som jag förstått det. Kan ju hända att han prioriterade ner sitt boende, för att istället prioritera sitt bilintresse?
Är det inte otroligt hur världsvan och connectad Olof är med tanke på hur sjukt svårgooglad han är egentligen? Det finns i princip noll objektiv information om snubben förutom att han lurat folk till höger och vänster och hävdar något slags våldskapital via en blind gammal gubbe. "Googla det" säger han ju som bekant, jo tack, vi har provat. Finns inget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in