2021-03-17, 04:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tomlin70
Kollade du in Glesys KVM lÖSNING, Använder detta själv hos dem och ja bättre är ju svårt att hitta.
Det är ganska billigt ligger på 193 kr / mån med 20 gb disk, 2 gb minne, cpu 1 på en 100 lina.
Annars kan man ju alltid köra Inleeds Prime konton.
Är det nåt tillfälligt du söker behöver det ju inte kosta något alls i form av hosting på webbsupport.nu

Finns massa bra alternativ.

Ja, kollade det. Hade det som förstahandsval, men var lite för dyrt för labbaktiga saker. Jag har jobbat med glesysgrejer tidigare. Dom är mkt bra, ja. Värt pengarna är det alla gånger. Samlar hellre burkar för att täcka kostnader än att använda t.ex. amazon. Känner en sk. "höjdare" där. Tror inte han jobbar alls numera, men jag vet inte riktigt.

Som ni kanske förstår vill jag ha folk som är intresserade av vad dom gör. Snarare än något úberdatakluser med en indier (det är inte indierns fel att det är fel på amazon) i ett excelark som support. Om man ens lyckas komma så långt fram i "supporten".
Senast redigerad av realFEZ 2021-03-17 kl. 05:03.
Citera
2021-09-20, 14:11
Medlem
Jag såg i något blogginlägg att DigitaOcean var billigast även för oss svenskar, $15. Det måste ju vara bästa valet?
Loopia är ju sjukt dyrt, 350:- i månaden. DigitaOcean vet man ju är bra skit. MissHosting finns ju i Sverige och support på svenska.
Citera
2021-10-01, 06:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fsociety
Jag såg i något blogginlägg att DigitaOcean var billigast även för oss svenskar, $15. Det måste ju vara bästa valet?
Loopia är ju sjukt dyrt, 350:- i månaden. DigitaOcean vet man ju är bra skit. MissHosting finns ju i Sverige och support på svenska.

Misshostning support är värdelös.. Så glöm dem. Anlitade dem för några år sedan..
Citera
2021-10-01, 06:58
Bannlyst
Kör på konsument fiber, med en operatör som inte byter IP allt för ofta. Fungera alldeles utmärkt att ha egen server på denna länk för lab .
Citera
2021-11-04, 11:00
Medlem
Freddyfishs avatar
Scaleway

Tror jag betalar 19kr / månad för en VPS
Citera
2021-11-04, 21:49
Medlem
CpRekas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddyfish
Scaleway

Vad är det för specs då? En raspberry pi 2 på adsl i mongoliet?
Citera
2021-11-17, 13:18
Medlem
Freddyfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CpReka
Vad är det för specs då? En raspberry pi 2 på adsl i mongoliet?

1vCPU, 2GB RAM, 15GB disk, 100mbit obegränsat, IPv4+IPv6.

Hade dock betalat det dubbla för en raspberry pi i mongoliet, hade vart nice att ha
Citera
2021-11-23, 23:24
Medlem
OVH ar billig om du bara vill ha VPS med valfri Linus O/S och fixa resten sjalv. Allt annat kostar extra och supporten ar lika med noll.

1 vCore
2 GB
40 GB SSD NVMe
250 Mbps unmetered*

Betalade $6/man for den utan bindningstid.

Ser att de har Black Friday erbjudande nu

$4.5/man for 2 ar utan bindnigstid eller $3.57/man 2 ar bindningstid

https://www.ovhcloud.com/en/vps/
Citera
2021-11-29, 23:00
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddyfish
Scaleway

Är det denna instans? Denna kostar typ 19 kr per månad, men har inte de specs som du anger.

https://www.scaleway.com/en/pricing/
Citera
2021-12-10, 05:36
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Är det denna instans? Denna kostar typ 19 kr per månad, men har inte de specs som du anger.

https://www.scaleway.com/en/pricing/

Hej, vad ska man ha billig VPS till i praktiken?
vad kan man göra som är kul med så lite cpu-kraft och minne.
Citera
2021-12-10, 08:30
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Finns många användningsområden. Egentligen allt som inte är en produktionsmiljö. Om du bara vill göra en viss automatisering för arbetet utan att behöva sätta upp en egen server, till exempel.
Citera
2021-12-12, 08:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel

Har ett privat moln på en Raspberry PI Zero, på den kör jag en word press, där jag gör anteckningar för att många ihåg..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in