2021-12-09, 10:46
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Nya SAF, hemmaplan och drar till med 1-1, fan inte dåligt! 😂

Tror ni det kan bli att man Kmr spela utan publik igen snart?

// PoK

Lugna sig lite. United redan klar grupp-etta oavsett vad. Man spelade en B-betonad elva med Matic som mittback, Bailly, Mata, Lingard, Diallo och Elanga från start. Sen gav man speltid till en massa reserver (och debut för Tom Heaton både i United och i CL).

Man mötte ett Young Boys som vid seger hade haft chans att sno tredjeplatsen i gruppen och platsen i EL från Atalanta. Alltså ett lag med något att spela för.

Jag tror nog Uniteds spelare gärna hade tagit segerpremierna och Uniteds ägare gärna fått de UEFA-pengar man får för en vinstmatch i gruppspelet - men det drabbar ingen fattig. Sportsligt var det för United i princip en vänskapsmatch.

Sen vet jag inte vilken United-supporter som i det här läget lanserat "nye SAF"... jag tror man lugnade sig ganska rejält efter Moyes-näsbrännan med sådana proklamationer. Som för övrigt efter sin United-period visat att han är en väldigt kompetent manager, i rätt miljö (United var inte det).
Citera
2021-12-09, 11:05
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Lugna sig lite. United redan klar grupp-etta oavsett vad. Man spelade en B-betonad elva med Matic som mittback, Bailly, Mata, Lingard, Diallo och Elanga från start. Sen gav man speltid till en massa reserver (och debut för Tom Heaton både i United och i CL).

Man mötte ett Young Boys som vid seger hade haft chans att sno tredjeplatsen i gruppen och platsen i EL från Atalanta. Alltså ett lag med något att spela för.

Jag tror nog Uniteds spelare gärna hade tagit segerpremierna och Uniteds ägare gärna fått de UEFA-pengar man får för en vinstmatch i gruppspelet - men det drabbar ingen fattig. Sportsligt var det för United i princip en vänskapsmatch.

Sen vet jag inte vilken United-supporter som i det här läget lanserat "nye SAF"... jag tror man lugnade sig ganska rejält efter Moyes-näsbrännan med sådana proklamationer. Som för övrigt efter sin United-period visat att han är en väldigt kompetent manager, i rätt miljö (United var inte det).
Well, MU-maffian var ju ganska så fort framme i att hävda att Ole var den nya Zidane! Alltså att Solskjaer skulle ta United till samma höjder som det Zidane gjorde med Madrid 😂😂 Och de kommer garanterat att komma med ngt liknande ang Rangnick efter ett par matcher ska du se.

Pure entertainment
Citera
2021-12-09, 11:09
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Well, MU-maffian var ju ganska så fort framme i att hävda att Ole var den nya Zidane! Alltså att Solskjaer skulle ta United till samma höjder som det Zidane gjorde med Madrid 😂😂 Och de kommer garanterat att komma med ngt liknande ang Rangnick efter ett par matcher ska du se.

Pure entertainment

Tänker du någonsin att det du anklagar andra för - hybris - är något du själv ganska ofta har?

Hur du räknat hem segrar i enskilda matcher som ni sen förlorat, att Arsenal ska vara tillbaka på toppen snart (still waiting), att Conte blir nästa Arsenalmanager (well, vi såg hur det gick).

Finner du det någonsin problematiskt att kasta så mycket sten i glashuset?

Det finns säkert ett par Unitedfans med hybris som tror Rangnick är the best thing since sliced bread. Men det enda jag sett i detta forum är försiktig optimism över att få in någon som förhoppningvis har kompetensen att få ihop pusslet.
Citera
2021-12-09, 11:50
Moderator
zanteras avatar
Resultatet igår var ju egentligen inte av värde alls. Vi kunde förlorat med 2-0 och det hade inte spelat någon roll egentligen. Det fanns en chans att lufta lite unga spelare och se vad de går för och det slutade ändå med oavgjort mot ett lag som hade något att spela för. Vet inte vad folk klagar över egentligen. Var inne på Redcafe och kollade lite och jag vet inte hur folket är där vanligtvis men det var många gnällspikar. Det är ändå skillnad på verkligheten och FIFA där du kan rotera hela laget och ändå vinna med 3-0. I verkligheten blir det resultat som igår med lite svajjigt spel.
Citera
2021-12-09, 12:01
Medlem
Citat:

// PoK
Du verkar ha noll fotbollskunskap,precis som din kompis.

De ställde upp med b-lag.

Vart är Arsenal?
Spelar de i Europa?
Citera
2021-12-09, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson

Pure entertainment
Säger du!

Ditt lag är ju värre än Titanic.

0 cl titlar och efter United I den historiska tabellen
Citera
2021-12-09, 14:05
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Citat:

Folk världen över grät över Uniteds vinst mot CP i helgen, man spelade tydligen bättre än vad man någonsin gjort med Olé etc etc.

Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Du verkar ha noll fotbollskunskap,precis som din kompis.

De ställde upp med b-lag.

Vart är Arsenal?
Spelar de i Europa?

Har du det dåligt med minnet? Har sagt över 20 gånger att jag skiter i Arsenal och inte är ett fan. Ska inte United som är historiens och universums bästa klubb i dina ögon göra mer än 1-1? Du själv nämnde något om att RR kommer göra United till vad SAF gjorde haha .

Spelar Arsenal i Europa? Ja england ligger väl i Europa? Spelar de champions league eller europa league? Nej.

// PoK
Citera
2021-12-09, 15:12
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Tänker du någonsin att det du anklagar andra för - hybris - är något du själv ganska ofta har?

Hur du räknat hem segrar i enskilda matcher som ni sen förlorat, att Arsenal ska vara tillbaka på toppen snart (still waiting), att Conte blir nästa Arsenalmanager (well, vi såg hur det gick).

Finner du det någonsin problematiskt att kasta så mycket sten i glashuset?

Det finns säkert ett par Unitedfans med hybris som tror Rangnick är the best thing since sliced bread. Men det enda jag sett i detta forum är försiktig optimism över att få in någon som förhoppningvis har kompetensen att få ihop pusslet.
Jag har ett ganska objektivt och neutralt syn på Arsenal och fotboll förövrigt skulle jag säga. Men jag har aldrig hört/läst en enda Arsenal fan överhypa Arteta (eller ngn tidigare Arsenal-boss) i så stor grad som det MU-kåren hypade upp Ole’s At The Wheel i starten av hans tid som tränare för Man United.

Men att Arsenal snart är tillbaka i toppen är det ingen tvivel över öht.
Citera
2021-12-09, 15:39
Medlem
TilhelmWells avatar
Citat:

// PoK

Hela startelvan var utbytt från Palace-matchen och inhopparna är inte ens i närheten att vara ordinarie bänkspelare.

Menar du att Ferguson aldrig kryssade eller förlorade mot på pappret sämre motstånd i Europa? Det började ju redan tidigt 90-tal mot lag som Torpedo Moskva, Galatasaray och Rotor Volgograd. I kvalet till CL 2002/2003 så förlorade man mot ungerska Zalaegerszeg men då hade man vunnit hemmamötet med 5-0. Förlusten hemma mot Cluj i CL 2012/2013, Fergusons sista säsong, är också ett lågvattenmärke.

Manchester United F.C. in European football
https://en.wikipedia.org/wiki/Manchester_United_F.C._in_European_football
Citera
2021-12-09, 16:42
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilhelmWell
Hela startelvan var utbytt från Palace-matchen och inhopparna är inte ens i närheten att vara ordinarie bänkspelare.

Menar du att Ferguson aldrig kryssade eller förlorade mot på pappret sämre motstånd i Europa? Det började ju redan tidigt 90-tal mot lag som Torpedo Moskva, Galatasaray och Rotor Volgograd. I kvalet till CL 2002/2003 så förlorade man mot ungerska Zalaegerszeg men då hade man vunnit hemmamötet med 5-0. Förlusten hemma mot Cluj i CL 2012/2013, Fergusons sista säsong, är också ett lågvattenmärke.

Manchester United F.C. in European football
https://en.wikipedia.org/wiki/Manchester_United_F.C._in_European_football

Snarare en pik till att 14åringar som runkade sönder efter vinsten mot CP i helgen. Ta det inte allvarligt. Jag vet att Rojjen bet i kudden i går och det är kul att vara dryg mot honom men du är 100 gånger bättre.

// PoK
Citera
2021-12-09, 20:29
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Det här är ju synnerligen speciellt. Matchen i Conference League är uppskjuten? Inställd? Tottenham förlorar på WO? Oklart.

Rennes är sura då de fick beskedet direkt efter de landat i London.

https://www.bbc.com/sport/football/59576387

Vore riktigt surt med en ny lockdown. Hoppas Spurs-spelarna studsar tillbaka snabbt så vi får alla matcher vi vill se under julhelgerna.

ja enligt reglerna skall det vara WO man gav ut WOs innan men vem vet Uefamafia kanske ändrar det när det gäller ett engelskt lag.
Citera
2021-12-09, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
ja enligt reglerna skall det vara WO man gav ut WOs innan men vem vet Uefamafia kanske ändrar det när det gäller ett engelskt lag.
Andra regler när de corinatider vad jag förstår,även om Tottenham hade 13 spelare har nog detta me riskerna om andra spelare har smitta men ej exponerats än om står på plan..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in