Citat:
Ursprungligen postat av
bulletproofsoul
Nej du minns nog helt rätt. Det klart de är lite efter i Haparanda och Norrland men 2005 var den subkulturen med vitmakt musik i princip utdöd. De som fortfarande lyssnade på den och dessutom heilade måste ha varit personer som verkligen hyste sådana åsikter.
Dessutom vet jag inte om skinnskallarna heilade så mycket förutom på sina privata fester och sammankomster. Jag hade en gammal klasskamrat som var skinn i slutet av 80-talet och jag såg honom aldrig heila. Däremot kunde han säga saker som att "ikväll ska vi i gänget ut och knacka bög/svartskalle" och liknande. Såg aldrig någon som heilade varken i skolan eller ute på stan under den här tiden heller. De allra flesta ungdomar visste sedan tidig barndom att heila var ett förkastligt beteende. Vi skojade ibland med att härma en kul sketch vi hade sett där någon försöker trycka ner sin egen högerarm i ett sätt att sluta heila tvångsmässigt.
Men en ren Hitlerhälsning har jag inte sett några göra förrän långt senare en natt på T-centralen. enda gången jag bevittnat heilande.
Vafan på högskolan heilade alla jag känner, ingen big deal, får snarare respekt för henne, som tappades direkt när hon förnekar att hon heilade. Sluta vara så bajsnödiga, bara säg som det är, hon heilade för att hon hatar negrer zigenare och kosovo-albaner (och judar förstås).